באישור שוק ההון
מס. רישיון למתן אשראי - 54530
מס. רישיון המרת מט״ח - 57692

פריטת צ'קים למוטב בלבד

לא מעט בעלי עסקים ולקוחות פרטיים משתמשים בשירות פיננסי ייחודי, שאפשר להם לנכות צ'קים דחויים ולהפוך אותם לכסף מזומן מבלי לחכות למועד הפירעון שלהם. השירות המכונה ניכיון צ'קים ניתן על ידי חברות שמורשות לעסוק בכך ופועלות תחת פיקוח משרד האוצר. היתרון של השירות מתבטא בעיקר בתזרים המזומנים, אולם יש לו מגוון יתרונות נוספים מבחינה לוגיסטית, ניהולית ותפעולית, הן עבור העסק והן עבור משק הבית. אך מה באשר לפריטת צ'קים למוטב בלבד?

מהי פריטת צ'קים למוטב בלבד?

על מנת להבטיח שסכום הכסף שמצוין על גבי הצ'ק יגיע אך ורק למי שהוא מיועד לו, ניתן להחיל הגבלה ולכתוב על גבי הצ'ק 'למוטב בלבד'. בדרך כלל צ'ק למוטב בלבד יוכל להיפרע רק על ידי מי שרשום הצ'ק לפקודתו, והכסף יגיע רק לחשבון הבנק שלו. יוצא מזה שהאפשרות היחידה היא פריטת הצ'ק בבנק, במועד הפירעון, וקבלת הכסף במזומן.

פריטת צ'קים למוטב בלבד אומנם מתבצעת באופן זהה לניכיון צ'קים דחויים רגילים, רק מכיוון שניכיון שיקים למוטב בלבד הוא הליך מורכז יותר, גובה העמלה עשוי להשתנות בהתאם.

כיצד מתבצע ניכיון שיקים למוטב בלבד?

קיימות מספר דרכים בהן חברות לניכיון צ'קים פועלות בכדי לאפשר פריטת צ'קים למזומן. השיטה הנפוצה היא לבקש מכותב הצ'ק לרשום את הצ'ק לפקודת שם חברת הניכיון ושם הספק. לדוגמא שלמו לפקודת: בית מאור בע"מ ו/או ישראל ישראלי.

דברים שחשוב לדעת על ניכיון שיקים

הנה 5 עובדות שלא ידעתם על ניכיון שיקים:

  1. ניתן לנכות שיקים גם בבנק, אך צ'קים למוטב בלבד לא ניתן לנכות במועד מוקדם יותר ממועד הפירעון שכתוב עליהם.
  2. ניתן לנכות שיקים גם בחברות פיננסיות חוץ בנקאיות, אולם העמלה שתידרשו לשלם עבור השירות תהיה גבוהה יותר.
  3. לפי חוק הפיקוח על שירותים פיננסיים, כל מי שנותן שירותי מטבע כמו ניכיון שיקים מחויב להחזיק ברישיון למתן שירותי אשראי. לפני פנייה לחברה כלשהי מומלץ לוודא שהיא מחזיקה ברישיון, וכן שפעילותה מפוקחת על ידי שוק ההון.
  4. ניכיון שיקים הוא תהליך מהיר ובטוח. בלקוח יכול לקבל את הכסף במזומן, בהעברה לחשבון או בצ'ק לפירעון מיידי.
  5. עמלת השירות נקבעת על פי גובה הסיכון, שנגזר בעיקר מ"איכות הצ'ק", סכום הצ'ק ומועד הפירעון (ככל שהמועד רחוק יותר, כך העמלה גבוהה יותר). קראו את המאמר שכתבנו על 5 עובדות שלא ידעתם על ניכיון צ'קים.

פריטת צ'קים למזומן בחברת בית מאור

חברת בית מאור היא חברה וותיקה בתחום השירותים הפיננסיים. החברה מנכה צ'קים ללקוחות עסקיים ופרטיים, כולל צ'קים למוטב בלבד, בדרך הבטוחה והמהירה. החברה מספקת גם שירות משלוחים לנוחיות הלקוח, ובכך מסייעת לחסוך זמן וטרטור.

בית מאור מספקת 3 שירותים פיננסיים שיאפשרו לעסק שלך לגדול ולהתנהל באופן יעיל וחכם יותר – ניכיון שיקים, המרת מט"ח ומשכון זהב ותכשיטים – שאל אותנו כיצד נוכל לסייע לעסק שלך לגדול.

/ 5.

לכניסה לאזור האישי, הזינו אימייל וסיסמא: