באישור שוק ההון
מס. רישיון למתן אשראי - 54530
מס. רישיון המרת מט״ח - 57692

10 הטיפים החשובים שכדאי שתדעו לפני שאתם מבצעים המרת מטח

המונח המרת מטח מתייחס להמרה של כל מטבע זר, שאינו שקל ישראלי. בשוק המט"ח נסחרים מטבעות חוץ בין מדינות ומשקיעים, ושוק זה נחשב למאוד דינמי.

פרט למשקיעים ולסוחרים בשוק המט"ח, מידי יום אנשים נעזרים בשירותי המרת מטח לצרכים שונים, ביניהם להטענת כספים בכרטיסי אשראי בינלאומיים לצורך רכישה מקוונת או לצורך שימוש בכסף בעת השהייה בחו"ל.

מה כדאי לדעת לפני שממירים מטבע חוץ?

המרת מט"ח היא תהליך פשוט, שניתן לבצע בכמה דרכים. על מנת שתבטיחו לעצמכם תהליך משתלם וחכם, אספנו את 10 הטיפים שיעזרו לכם להשיג את העסקה הכי משתלמת שאפשר.

  1. בדקו כמה השירות הזה עולה לכם

המרת מט"ח כרוכה בתשלום של עמלה. במקומות שונים העמלה עשויה להשתנות, ומומלץ לבחון כמה השירות הזה יעלה לכם על מנת לעשות את העסקה המשתלמת ביותר.

  1. זכרו שהחלפת המטבע הזר בחזרה עלולה לגרום לכם להפסד נוסף

אם יש לכם כסף זר מיותר, ואתם רוצים להמירו לשקלים, סביר להניח שתקבלו סכום נמוך מזה ששילמתם כאשר המרתם את כספכם למטבע חוץ. מסיבה זו כדאי לכם להמיר רק את הסכום לו אתם זקוקים.

  1. בדקו היכן ניתן להמיר את המטבעות שלכם בחזרה

אם ביקרתם במדינה כמו גיאורגיה או קזחסטן, כדאי שתבצעו המרת מטבע מקומי לשקלים ביעד שבו אתם נמצאים, מכיוון שלא ניתן להמיר את כל סוגי המטבעות לשקלים בישראל.

  1. בצעו המרה בשטרות בלבד

המרת מטבעות חוץ מתבצעת בשטרות בלבד, כך שאם יש בידיכם מטבעות, כדאי שתמירו אותם לשטרות לפני הגיעכם להמיר את הכסף הזר בחזרה לכסף ישראלי.

  1. בדקו מהו שער החליפין הרשמי לפני שאתם ממירים מט"ח

מכיוון ששוק המט"ח מאוד דינמי, שער החליפין של המטבעות עשוי להשתנות מידי יום. בדיקת שער החליפין לפני המרת המט"ח תסייע לכם לערוך סקר שוק ולהשוות בין ההצעות השונות שאתם מקבלים.

ניתן לבדוק את שער החליפין בקלות באמצעות מנוע החיפוש של גוגל, פשוט הקישו "ממיר מטבעות" ותוכלו לבחור כל מטבע שתרצו לבדיקת שער החליפין העדכני ביותר.

  1. ערכו סקר שוק

ניתן להמיר כספים במגוון דרכים: בסניפי הבנק השונים, בסניפי הדואר, בעמדות Change פרטיות ובסוכנויות להמרת מט"ח. לפני שאתם בוחרים היכן להמיר את המטבעות שלכם ערכו סקר שוק, ובחנו מה גובה העמלות שגובים מכם בכל מקום.

  1. הימנעו מהחלפת מטבעות בשדה התעופה

זו אולי דרך נוחה מאוד להמיר את המטבע שלכם למטבע זר, אך המרת כספים בשדה התעופה היא באופן וודאי לא האופציה הזולה ביותר, מכיוון שבשדות התעופה נהוג לגבות עמלה גבוהה באופן משמעותי ביחס לזו שנגבית בדואר, בבנק או בחברות להמרת כספים. עם זאת, האפשרות הזו טובה במקרים חריגים, בהם אתם זקוקים באופן מידי לכסף זר.

  1. החליפו כסף רב ככל שתוכלו

באופן אידיאלי, אתם רוצים לקבל את כמות המזומנים הזרים לה אתם זקוקים, כי בסופו של דבר תצטרכו לשלם שוב דמי חליפין בכדי להמיר את כל הכסף שנשאר בחזרה לשקלים ישראלים. כמו כן, אינכם רוצים להמיר כסף מיותר, שלא ייעשה בו שימוש, ואם אתם נוסעים לחו"ל, די מיותר לשאת מזומנים מיותרים. פרט לכך, חשוב לזכור, שכסף מזומן שאבד לא ניתן להשיב, ולכן כדאי לשאת כמה שפחות.

נכון, המשמעות של זה היא שעליכם להבין בערך כמה כסף תצטרכו להוציא. אם אתם לקראת נסיעה לחו"ל או לקראת רכישה נרחבת מומלץ לערוך טבלת אקסל מסודרת, שתעשה לכם סדר בדברים ותבהיר לכם פחות או יותר מה הצרכים שלכם.

  1. גלו איזו צורת כסף מקובלת באופן נרחב

האופן שבו אתם משלמים עבור מוצרים ושירותים בזמן חופשה תלוי ביעד שאליו אתם נוסעים, ואיזה צורת תשלום מקובלת שם בדרך כלל. במדינות מסוימות, כמו שבדיה לדוגמה, המזומנים נמצאים על סף הכחדה, מכיוון שיותר מלונות, חנויות וסוחרים אחרים מקבלים כרטיסי חיוב או כרטיסי אשראי בלבד.

עם זאת, במדינות כמו גרמניה למשל, המזומנים עדיין נחשבים אמצעי התשלום העיקרי, ולעומת זאת  בקובה אין כלל תשתית לקבלת כרטיסי אשראי נרחבים.

  1. השתמשו בכרטיס אשראי ללא עמלות עסקה זרות, כאשר זה מתאפשר

המטרה העיקרים שלכם היא לאפשר לכם נוחות, זמינות של מזומנים וחיסכון כלכלי, ולכן כדאי מאוד לשקול את השימוש בכרטיס אשראי ללא עמלות עסקה זרות, כאשר זה מתאפשר. כך תבטיחו לעצמכם הפסד מינימלי של כספים עבור החלפת המטבעות. עם זאת, חשוב לבדוק מהם דמי העסקה שייגבו מכם, מכיוון שהריבית עבורם עלולה להיות גבוהה מהריבית בגין המרת הכספים. קראו עוד על העברת כספים לחו”ל עם Western Union

/ 5.

לכניסה לאזור האישי, הזינו אימייל וסיסמא: