באישור שוק ההון
מס. רישיון למתן אשראי - 54530
מס. רישיון המרת מט״ח - 57692

האם ניכיון שיקים לעסקים הוא הפתרון לבעיית תזרים המזומנים?

על מנת שהעסק יהיה בריא ומשגשג ככל האפשר חשוב לפקח על הרווחים, על תזרים המזומנים ועל הכסף המזומן שנכנס אליו. אף על פי ששלושת המרכיבים האלו חשובים באותה מידה, יש ביניהם הבדלים, שחשוב להכיר בכדי לקבל החלטות פיננסיות ועסקיות מושכלות יותר.

במאמר שלפניכם נציג את ההבדלים הללו, נתמקד בבעיית התזרים של העסקים ונבחן האם ניכיון שיקים הוא פתרון יעיל, ואיך כדאי ליישם אותו כך שיישאר הרבה יותר רווח לבעל העסק.

תזרים מזומנים לעומת רווח לעומת כסף מזומן

תזרים מזומנים הוא הכסף שזורם פנימה והחוצה, ומכאן שמו. תזרים מזומנים חיובי אומר שיותר כסף נכנס לעסק ממה שיוצא, ולהיפך. תזרים מזומנים חיובי חשוב באותה מידה כמו רווח כאשר מדובר בקביעת ביצועי העסק.

אף על פי שיכול להיות לעסק רווח כולל גבוה, ייתכן שתזרים המזומנים שלו נמוך, מה שמוביל להתמודדות עם בזבוז יתר, הזמנה של עודף סחורות וכדו'. זה עשוי לקרות גם לעסקים בצמיחה, אך עלול להוביל לקריסתם.

רווחים הם סכומי הכסף שנותרו לאחר שנוכו כל העלויות הכוללות מההכנסות. כמובן שככל שהרווח גבוה יותר, כך טוב יותר, אך אם העלויות עולות על ההכנסות הכוללות, העסק פועל בהפסד ונמצא בבעיה כלכלית.

כסף מזומן מאפשר לעסק לבצע רכישות קטנות בעת הצורך, ועושים בו שימוש לצורכי פרסום, שיווק, פגישות עם לקוחות, הוצאות שוטפות של העסק וכדו'.

למה חשוב לשמור על תזרים מזומנים גבוה?

  1. קבלת החלטות טובות יותר- עם דו"ח מזומנים מדויק ניתן לדעת את כמות הכספים שיש לעסק בכל רגע נתון. זה חיוני לצורך קבלת החלטות ותכנון עתידי שנתמך על מידע מדויק. ניהול לא זהיר של התזרים עלול להוביל להחלטות גרועות שמסכנות את העסק.
  2. ניהול הוצאות חכם- ניהול תזרים המזומנים ביעילות מאפשר להבין טוב יותר היכן הכסף נמצא ועל מה הוא יוצא. הכוונה היא להוצאות שלא רשומות בדו"ח רווח והפסד. מכיוון שלא תמיד קל לראות את הדברים בשחור ולבן, חשוב מאוד לנהל את התזרים בצורה יעילה, וכך לחסוך בעלויות.
  3. הגנה על יחסים עסקיים- בעיות בתזרים עלולים לעכב תשלומי ספקים ולפגוע בקשרים העסקיים של העסק ובמוניטין הכללי שלו.

למה עסקים בתחום הבנייה נקלעים מהר יותר לבעיות בתזרים העסק?

בקרב עסקים רבים בעיית התזרים נובעת ממוסר התשלומים של הלקוחות. אף על פי שחוק שוטף פלוס 30 הסדיר את עניין התשלומים הדחויים לספקים, הוא החריג ענפים מסוימים, ביניהם ענף הבנייה, הקבלנות והשיפוצים, בהם נדרש מבעל העסק לבצע רכישות בסכומים מאוד גבוהים לפני ביצוע העבודה, ואילו הלקוחות רשאים לשלם בשוטף פלוס 70 ואף 80.

כתוצאה מכך, עסקים רבים נקלעים לתזרים מזומנים שלילי ולא מצליחים לעמוד בהוצאות העסק, במשכורות שעליהם לשלם לעובדים ובתשלומים עבור ספקים, ציוד, סחורה וכיו"ב.

האם ניכיון שיקים לעסקים הוא הפתרון לבעיית תזרים המזומנים בעסק?

הפתרון לבעיית תזרים המזומנים הוא ניכיון שיקים לעסקים עם חברה שמתמחה בכך ומעניקה ללקוח תנאים אופטימליים, שמאפשרים לו להרוויח יותר וליהנות מהכסף שמגיע לו במקום.

כאשר עובדים באופן קבוע עם חברה שמתמחה בניכיון שיקים לעסקים, יכולים לכלול בעלות העבודה את עמלת ניכיון השיקים, וכך להבטיח שהמזומנים יהיו בחשבון העסק כאילו שולמו במזומן.

המשמעות של זה היא, שבעל העסק מקבל שיק דחוי, אותו הוא פורע מיד, ומקבל את הכסף בכל דרך שיבחר- אל חשבון הבנק או במזומן.

רוצים לדעת יותר? כאן תמצאו 5 עובדות שלא ידעתם על ניכיון צ'קים.

חברת בית מאור מתמחה בפתרונות פיננסיים, ביניהם ניכיון שיקים לעסקים וחברות בצורה בטוחה, מהירה, דיסקרטית ואמינה. אנו לוקחים את האחריות עלינו, כדי שללקוחות שלנו יהיה השקט הנפשי והביטחון לעבוד בראש שקט.

/ 5.

לכניסה לאזור האישי, הזינו אימייל וסיסמא: