באישור שוק ההון
מס. רישיון למתן אשראי - 54530
מס. רישיון המרת מט״ח - 57692

איפה הכי משתלם להמיר כסף בישראל

המרת מט"ח דורשת ביטחון, אמינות וכדאיות כלכלית. בעוד מרבית האנשים שממירים מט"ח לעיתים רחוקות מסתפקים בצ'יינג' הקרוב לביתם, אחרים מחפשים אחר האופציה המשתלמת והטובה ביותר עבורם. האם קיים הבדל משמעותי כל כך בין הגופים השונים, ואיפה הכי משתלם להמיר כסף?

באופן כללי, המרת מט"ח בבנק עלולה לעלות לכם הכי הרבה כסף, ורבים יגידו שהדואר הוא האפשרות הכי אטרקטיבית. בואו נבחן את מגוון האפשרויות מקרוב.

מה חשוב לברר לפני שממירים מט"ח?

לפני שבוחנים איפה הכי משתלם להמיר כסף, כדאי לבדוק את השער הרציף של המטבע אותו מעוניינים לרכוש. השער הרציף מתעדכן מידי יום, ובעת המרת המט"ח, הגוף שממיר מוסיף לו את העמלה שהוא גובה עבור השירות.

על מנת לבחון איפה הכי משתלם להמיר כסף, והאם הגוף שדרכו אתם רצים לבצע המרת מט"ח הוא אמין, תוכלו לשאול אותו מה גובה השער היציג (לאחר שבדקתם זאת בעצמכם כמובן). השאלה הבאה שתשאלו היא, מה גובה העמלה. כך תוכלו לבצע סקר שוק ולבחון איפה כדאי לכם להמיר את הכסף.

פרט שלא כולם יודעים הוא, שניתן להתמקח על גובה העמלה שהגופים להמרת מט"ח דורשים, כך שאם קיבלתם הצעה מגוף אחד, תוכלו לנסות להוזילה בגוף אחר.

רוצים לדעת יותר? קראו על 10 הטיפים החשובים שכדאי שתדעו לפני שאתם מבצעים המרת מטח.

בבנק, בדואר או בצ'יינג', איפה הכי משתלם להמיר כסף?

המרת מט"ח בבנק:

אף על פי שהבנק נחשב לגוף האמין והבטוח ביותר להמרת מט"ח, הוא נחשב גם ליקר מכולם. פרט לעמלת הפקיד, תידרשו לשלם גם מינימום למשיכת כמה אלפים, ואם תרצו להיפטר מהכסף הזר, תידרשו לשלם עמלת פקיד נוספת, פרט לעמלה הנדרשת בגין פעולה זו.

עם זאת, הבנק הוא גוף כלכלי שמעוניין למשוך כמה שיותר לקוחות, כך שניתן להתמקח על גובה העמלות ולנהל משא ומתן בנדון. לקוחות וותיקים עם חשבון בריא ופעיל בבנק יצליחו להשפיע על גובה העמלות והתעריפים בקלות יחסית.

כמו כן, על מנת לחסוך את עמלת הפקיד ניתן לבצע המרת מט"ח באמצעות הכספומט או באמצעים הדיגיטליים שהבנק מעמיד לרשותכם (אתר או אפליקציה), אולם לא בטוח שתוכלו להמיר בדרכים אלו לכל סוג מטבע, פרט לדולר או אירו.

המרת מט"ח בכספומט בנתב"ג היא האופציה היקרה מכול, וכדאי שתשתמשו בה רק אם אין לכם ברירה אחרת.

המרת מט"ח בדואר:

בנק הדואר אינו מחייב בגין עמלות עבור המרת מט"ח, וביחס לבנקים שער ההמרה שלו טוב יותר. כמו כן, הוא מציע הנחה בעבור משיכה של סכומים גבוהים יותר, ומאפשר לרכוש מט"ח גם באמצעות כרטיסי אשראי עם פריסה לתשלומים.

החסרונות העיקריים הם שהוא מציב תיקרה של 2,000 דולר ולא מאפשר המרה של כל סוגי המטבעות, פרט לנפוצים ביותר כמו דולר, אירו ולירה שטרלינג.

המרת מט"ח ב- Change:

האפשרות האהודה על הישראלים היא המרת מט"ח בצ'יינג', שמאפשר מסירת כספים במזומן או דרך כרטיסי האשראי עם אפשרות לריסה של תשלומים.

במקרים רבים שער ההמרה שמציעים בצ'יינג גבוה יחסית, ועלולים להיות הבדלים בין צ'יינג' אחד לאחר, מה שמצריך סקר שוק, אך מותיר פתח למיקוח, במיוחד אם אתם נמצאים במקום שיש בו ריכוז גבוה של צ'יינג'ים.

בכל מקרה, אם בחרתם להמיר מט"ח בצ'יינג' וודאו שהעסק פועל בצורה חוקית כעסק מורשה, עם רשיון תקף מטעם משרד האוצר ותחת פיקוח.

לסיכום,

כמו כל עסקה, גם המרת מט"ח דורשת מכם ידע וסקר שוק. אומנם לא צריכים להיות גאונים גדולים, אבל בכדי לחסוך זמן ומאמץ, ובכדי להבטיח תהליך מהיר והכי משתלם, כדאי פשוט לפנות לגוף שמתמחה בהמרת מט"ח ובמציאת האופציה הזולה והמשתלמת ביותר ללקוח.

בית מאור מתמחה בפתרונות פיננסיים ומציעה שירותי המרת מט"ח ללקוחות שלא רוצים להתעסק בהשוואות, שמחפשים ביטחון וחיסכון ומבקשים מישהו מקצועי שיעשה את זה עבורה בקלות ובמהירות.

למידע מקיף על שירותים פיננסיים נוספים לחצו כאן.

/ 5.

לכניסה לאזור האישי, הזינו אימייל וסיסמא: