באישור שוק ההון
מס. רישיון למתן אשראי - 54530
מס. רישיון המרת מט״ח - 57692

ניכיון צ'קים לקבלני בנייה – הפתרון למחסור בתזרים המזומנים שמבטיח את המשכיות פעילות העסק

ישנם קבלני בנייה שנאלצים להתמודד עם בעיות בתזרים המזומנים. ללא היכולת לממן את כל ההוצאות שנדרשות לצורך השלמת הפרויקט, וממלא אין באפשרותם היכולת לסגור עסקה. לכן לא מעט קבלנים נאלצים לקחת הלוואה או לוותר על עבודה.

חוק תזרים המזומנים אמור היה לפתור את הבעיה, אך עדיין ללא כל המשאבים הכלכליים הנחוצים לסיים את העבודה, החל מרכישת חומרים והשכרת ציוד ועד לתשלומי שכר לפועלים, עומדים הקבלנים בפני סיכון גבוה לאי עמידה בתשלומים השוטפים של העסק ופרויקטים רבים עלולים להתעכב או להיעצר.

מהו חוק המזומנים?

חוק המזומנים נקבע בשנת 2017 במטרה להסדיר את מוסר התשלומים עבור ספקים בקרב גופים ציבוריים. החוק, שמכונה גם "שוטף פלוס 30", קובע את פרק הזמן המקסימלי להעברת תשלומים לספקים, שעומד על 45 יום מרגע קבלת החשבונית או מרגע דרישת השכר.

על פניו, החוק נושא בשורה נפלאה עבור העסקים, והוא מבטיח הסדרת תשלומים באופן שמקל על הספקים להתנהל ומבטיח להם שיקבלו את כספם בזמן.

אולם מכיוון שהחוק החריג גופים שונים, וקבע גם כי קבלני בנייה זכאים לקבל את התשלום עבור עבודתם לפי שוטף 70+ הוא יצר אצלם משבר וקשיים מסוג חדש.

כיצד חוק המזומנים פוגע בקבלנים?

אף על פי שהחוק נועד להיטיב עם הספקים, כאשר מדובר בקבלני בנייה הוא עלול לפגוע בהם ואף לשתק את פעילותם.

מכיוון שההוצאות שנדרשות לצורך ביצוע עבודה קבלנית בתחום הבנייה הנן גבוהות מאוד. הן עשויות לכלול חומרי בנייה, ציוד השכרה מאוד יקר ערך כמו מכונות מיוחדות, מערבל בטון, במת הרמה וכדו', משכורות לפועלים והוצאות שוטפות.

מכיוון שהתשלום עבור העבודה מתעכב, קבלנים עשויים להתקשות לקחת עבודות יקרות, גם אם הם מסוגלים לנהל ולתפעל אותן מבחינה מקצועית ולוגיסטית.

כאשר מדובר בעבודות בנייה, הפן הכלכלי הנו מהותי, ובהעדר היכולת לממן את ביצוע העבודה על כל המתבקש מכך, הקבלן עלול להפסיד את העסקה.

לוקחים צ'ק דחוי ומקבלים את הכסף במזומן

שירות ניכיון צ'קים לקבלני בנייה מאפשר לקבלנים לסגור עסקה, לקבל צ'ק דחוי על השלב שבוצע, לשלם עמלה סמלית עבור ניכיון הצ'ק ולשפר את התזרים המזומנים של העסק. משמעות הדבר היא, שהקבלן לוקח את העבודה מבצע שלב ראשון, מקבל צ'ק דחוי והופך אותו במזומן ביד או ישירות אל חשבון הבנק.

באמצעות השירות הקבלן יכול אף לקחת מספר עבודות במקביל, ולקבל את הכסף במקום, כך שיוכל להוציא את כולן אל הפועל בהקדם. קראו מאמר שהכנו בנושא מה חשוב לדעת לפני שפונים לחברה חוץ בנקאית לצורך פריטת צ'קים למוטב בלבד.

מה עלות השירות, והאם הקבלן לא עלול להפסיד מזה?

ניכיון צ'קים כרוך בתשלום עמלה, שגובהה נקבע על פי גובה הסכום ומועד הפירעון שמצוין על גבי הצ'ק.

על מנת להבטיח שהקבלן לא יפסיד מכך אפילו אגורה שחוקה, הוא יכול לכלול את סכום העמלה במחיר העבודה, וכך להבטיח לעצמו את מלוא הסכום שהוא דורש לקבל עבור עמלו. קראו עוד שאלות ותשובות נפוצות שהכנו בנושא ניכיון צ'קים.

באילו דרכים נוספות החלפת הצ'קים למזומנים תורמת לפעילות של העסק ולצמיחתו?

המרת הצ'קים למזומנים מאפשרת את הפעילות השוטפת של העסק. עם הגדלת תזרים המזומנים בעל העסק יכול לשלם לעובדים, לרכוש סחורה וציוד שנדרשים לו בטווח הקצר והארוך, להרחיב את הפעילות העסקית ועוד.

כמו כן, עם כסף נזיל הקבלן יכול לתכנן פעולות עסקיות באופן שקול וחכם, לבצע השקעות באופן מושכל ולנהל את העסק שלו בצורה נכונה.

פרט לכך,ניכיון צ'קים הוא פתרון אידאלי עבור בעל עסק שרוצה להימנע מגיוס הון ולקיחת הלוואות עסקיות, כך שהאובליגו בבנק לא מושפע מכך.

זקוקים לניכיון צ'קים מהיר ובטוח? חברת בית מאור מספקת שירות דיסקרטי ומהיר לעסקים ולקבלני בניין. צרו קשר והבטיחו לעצמכם ראש שקט עם ניכיון צ'קים לקבלנים ושירותים פיננסיים מתקדמים לעסקים.

/ 5.

לכניסה לאזור האישי, הזינו אימייל וסיסמא: