באישור שוק ההון
מס. רישיון למתן אשראי - 54530
מס. רישיון המרת מט״ח - 57692

4 חוקים בסיסיים לצאת מהחובות של העסק

מה עושים כאשר חשבון הבנק של העסק שבניתם בשתי ידיכם אינו מצליח להישאר בצד הנכון של קו האפס, והחובות נצברים וגדלים? כיצד ניתן להמשיך להפעיל את העסק מבלי לצבור יותר חובות? 4 חוקים בסיסיים בדרך להבראת המאזן הכספי של העסק – במאמר שלפניך.

התמונה המלאה, עם הפרטים הקטנים

בראש ובראשונה, חשוב שתדע היכן בדיוק אתה עומד: מה הם הנכסים וההכנסות העומדים לרשותך, ומולם – מה הם החובות וההוצאות שלך ומה יכולת החזר החוב החודשית שלך. אם יש לך תכנית עסקית מפורטת, בדוק היכן אתה חורג מן התכנון וכיצד תוכל לתקן זאת, ושקול בכובד ראש האם יש צורך בתכנית חדשה, מעודכנת ומציאותית יותר. עליך להביא בחשבון את כל ההוצאות, לרבות משכורות, שכר דירה ותחזוקה. כל שקל שיוצא מהעסק חייב להיות מחושב, על מנת שתוכל לתכנן את צעדיך.

ניכיון צ'קים לשיפור התזרים

באופן כללי, עדיף להימנע מעבודה עם צ'קים דחויים, כיוון שהדבר משפיע לרעה על תזרים המזומנים של העסק. למרות זאת, עסקים רבים בישראל עובדים עם צ'קים דחויים. כאשר העסק מבוסס ויש לו מספיק רזרבות על מנת לפצות על הפער בין מועד ביצוע העסקה למועד התשלום, אין מניעה לעבוד עם צ'קים דחויים. לעומת זאת, עסק שנמצא בחובות איננו יכול להרשות לעצמו את המותרות האלו. אם יש ברשותך צ'קים דחויים, זה הזמן לפנות למוסד פיננסי אמין המבצע ניכיון צ'קים. כך יוזרם  הכסף במהירות לחשבון העסק, ויאפשר לך מרווח נשימה. ניכיון צ'קים הוא דרך בטוחה ומהירה לשפר את תזרים המזומנים של העסק, ללא ריביות ועמלות גבוהות וללא התחייבות לתשלומים ארוכי טווח, כאלה שהיית נדרש לשלם אילו לקחת הלוואה.

הסדרי חובות

לאחר שבדקת מהו היקף החובות שלך ומהי יכולת ההחזר החודשית שלך, תוכל לגשת לנושים הגדולים ולהגיע איתם להסדר. גופים גדולים כמו בנקים יעדיפו לקבל חלק מן החוב מאשר לא לקבל כלום, ולכן הסדרי חובות יכולים להקל את הנטל. כמו כן, אתה מעוניין להימנע ממצב בו ייפתחו נגדך תיקים בהוצאה לפועל, והסדרת החובות תמנע זאת. על מנת להגיע להסדר שיהיה לטובתך המרבית, מומלץ שתפנה למומחים בתחום יעוץ וליווי כלכלי או למשרדי עורכי דין העוסקים בהסדרי חובות.

תכנית עסקית מחייבת

לאחר שהגעת להסדרי חובות וביצעת ניכיון צ'קים, מה שנותר הוא להתקדם לעתיד כלכלי בטוח יותר. פנה לאנשי מקצוע שיבנו עבורך תכנית עסקית מפורטת, הכוללת את החזרי החובות, את ההוצאות ואת ההכנסות של העסק. עליך לראות בתכנית העסקית מסמך מחייב, על פיו אתה ועובדיך תפעלו מכאן והלאה, על מנת שהעסק ישגשג ויפרח.

*מידע זה הינו כללי בלבד ואינו יכול להוות תחליף לייעוץ מקצועי.

/ 5.

לכניסה לאזור האישי, הזינו אימייל וסיסמא: