באישור שוק ההון
מס. רישיון למתן אשראי - 54530
מס. רישיון המרת מט״ח - 57692

יצאתם מהמסגרת? איך לחזור לשגרה תקציבית של עסק ולא לסחוב מינוס גדול לאורך זמן

כולנו מכירים את המסלול הזה, אתה מקים עסק, משיג מימון, משקיע, מפתח מוצרים, העסק עובד יפה וממשיך לגדול ולצמוח, ובשלב מסוים משהו משתבש. חשבון העסק נכנס למינוס, המינוס ההולך וגדל, ונראה שהתחלת להתדרדר במדרון שקשה לעלות ממנו חזרה. הריביות על המינוס חונקות את העסק, הבנקים כבר אינם להוטים להעניק לך אשראי, והעסק אינו מסוגל להמשיך לתפקד ללא כסף נזיל. נראה שאתה נמצא במבוי סתום, אך למעשה יש מוצא.

תזרים מזומנים

על מנת שעסק יצליח לשגשג ולהתפתח, יש צורך לתכנן את תזרים המזומנים, לדעת מהו סך ההוצאות שלך, מהו סך ההכנסות שלך וכמה כסף עומד לרשותך בכל עת. יש לתכנן את תזרים המזומנים בצורה כמה שיותר מדויקת לטווח של מספר חדשים קדימה, על מנת שתוכל לתכנן הוצאות לצורכי רכישת חומרי גלם ופיתוח מוצרים חדשים. קיימות תוכנות תכנון וניהול תזרים מזומנים – תוכל לעבוד איתן, אולם חשוב שיהיה אדם בעסק שתפקידו ניהול תזרים המזומנים. יתרה מכך, מומלץ לפנות לאנשי מקצוע לתכנון תזרים המזומנים ולניהולו בצורה המדויקת ביותר האפשרית.

ניכיון צ'קים

אם העסק שלך, כמו עסקים ישראליים רבים אחרים, עובד הרבה עם צ'קים דחויים, תזרים המזומנים שלך סובל מכך. זאת משום שתשלומים על עסקאות שנחתמו בעבר מתבצעים מספר חדשים לאחר השלמת העסקה. מבחינתך זה אומר שאתה ביצעת את ההשקעה והוצאת כספים על מנת לעמוד בחלקך בעסקה, אך התמורה עדיין לא התקבלה. כך, גם אם העסק סוגר עסקאות רבות, תזרים המזומנים שלו שלילי. לכאורה, זהו מצב נתון שאין אפשרות לצאת ממנו, אך למעשה קיים פתרון זמין, בטוח ומהיר: ניכיון צ'קים. שלא כבעבר, בימים בהם גופים מפוקפקים מהתחום האפור היו מבצעים גבייה וניכיון צ'קים, כיום התחום חוקי ומוסדר, ונמצא תחת פיקוח ממשלתי. בבואך לבצע ניכיון צ'קים, ודא כי החברה המבצעת אותו מוסמכת לבצע ניכיון צ'קים ובעלת ההיתרים והאישורים הנדרשים. בתחילת הליך ניכיון צ'קים החברה המבצעת תבדוק את אמינות הצ'קים. אם אלה יימצאו תקפים, יועבר הסכום הנקוב מידית לחשבונך, בניכוי עמלה שתסוכם איתך מראש. במועד פדיון הצ'ק, יועבר הסכום מן הלקוח שלך לחברת ניכיון הצ'קים.

יש מוצא

גם אם חשבון העסק שלך חרג מן המסגרת, והריביות הגבוהות על החריגה נוגסות עוד נתח מהמשאבים הכספיים של העסק, אין צורך לאבד תקווה. ניכיון צ'קים הוא פתרון מידי שיזרים מזומנים ישירות לחשבון הבנק של העסק ויאזן את תזרים המזומנים, ללא התחייבויות ותשלומים ארוכי טווח.

/ 5.

לכניסה לאזור האישי, הזינו אימייל וסיסמא: