באישור שוק ההון
מס. רישיון למתן אשראי - 54530
מס. רישיון המרת מט״ח - 57692

טיפים להקמת עסק חדש

הקמת עסק חדש היא משימה הדורשת הבנה בתחומים רבים. למרות מורכבותה, אין זו משימה בלתי אפשרית. על מנת לעזור לאלו מביניכם המתכננים להקים עסק חדש, להלן מספר עצות וטיפים שיקלו עליכם את המשימה.

חזון

בכדי שתוכלו להתמיד בדרך מבלי לאבד את האמון ברעיון שלכם ובעצמכם, עליכם לגבש חזון ברור. ציינו בפני עצמכם את כל הסיבות להקמת העסק, בין אם מדובר בפטנט ייחודי שברצונכם להוציא לפועל, בצורך בהתפתחות אישית או ברצון לספק מענה לצורך קיים בשוק, ודמיינו את העסק שלכם פועל. דמיינו את החודשים הראשונים, את השנה הראשונה, את השנה החמישית ואף את השנה העשירית. ראו בעיני רוחכם את התועלת שהעסק מביא, את הכיוונים אליהם הוא מתפתח ואת האווירה בעסק. ככל שתיצקו יותר פרטים, כך החזון יהיה ברור יותר. העלו על הכתב את עיקרי הדברים: הסיבות להקמת העסק, הדרך בה אתם רוצים שהוא יתנהל, השינוי והתועלת שהעסק יביא לכם ולאחרים והמשמעות המיוחדת שלו עבורכם. לאורך הדרך, כאשר תיתקלו בקשיים, קריאה חוזרת של החזון תחזק אתכם בדרככם ותזכיר לכם את הנתיב בו רציתם לפסוע.

ידע ומומחיות

זהו את נקודות התורפה שלכם ומצאו את המומחים שיחזקו אתכם בנקודה זו, בין אם מדובר בשיווק, בניהול כספים, במגע עם רשויות, בבירוקרטיה או בכל דבר אחר. בנוסף, השתלמו בקורסים בתחומים החלשים שלכם, ותוך כדי כך צברו ידע וביטחון.

תכנית עסקית

בנו תכנית עסקית ארוכת טווח הכוללת משאבים, יעדים ולוחות זמנים. תכנית מפורטת, הלוקחת בחשבון את התקציב העומד לרשות העסק בכל עת ואת תזרים המזומנים הצפוי, תתרום רבות להצלחת העסק ותיצור מוניטין חיובי. בנוסף לכך, בבואכם לבקש אשראי בבנק, תכנית עסקית תתרום ליחס חיובי מצד הפקיד המטפל בכם. התכנית תהווה סמן להתקדמות העסק ותאפשר לכם לבדוק עמידה ביעדים.

דעו היכן אתם עומדים

מצו את כל הדרכים והאפשרויות לשאיבת מידע על התחום בו אתם רוצים לפעול. אינטרנט, מאמרים, התייעצות עם מומחים ועם אנשים העוסקים בתחום וכן הלאה. נצלו את כל ערוצי המידע העומדים לרשותכם על מנת להבין כמה שניתן על הנעשה בתחום – זה יחסוך לכם טעויות של מתחילים.

מה המשמעות של עבודה כעצמאי?

אם אתם עוברים ממעמד של שכיר למעמד של עצמאי, כדאי שתדעו לקראת מה אתם הולכים. השינוי הוא חד, ועליכם להיות מוכנים לכך. שוחחו עם מכרים ועם חברים שעשו את המהלך, וקבלו מהם טיפים ואזהרות. אין חכם כבעל ניסיון, וחבר שישתף אתכם בהשפעת המהלך על חייו יעשה לכם שירות שערכו לא יסולא בפז.

סדר יום

לוחות זמנים יעזרו לכם לעמוד בכל היעדים והמשימות ולבסס סדר יום יעיל ואפקטיבי. לוח הזמנים היומי שלכם צריך לכלול בין חמש לשמונה משימות יומיות, עם הערכת זמן לכל משימה ומרווחי מנוחה או סגירת פערים של כעשרים דקות בין משימות. אל תשכחו להכניס זמני ארוחות ורענון, לציין ימים קצרים ולשבץ בהם פחות משימות. בנוסף, הרגילו את עצמכם להסתכל תמיד שבועיים קדימה בלוח הזמנים שלכם, ולפזר את המשימות באופן מאוזן.

/ 5.

לכניסה לאזור האישי, הזינו אימייל וסיסמא: