באישור שוק ההון
מס. רישיון למתן אשראי - 54530
מס. רישיון המרת מט״ח - 57692

גבייה באמצעות כרטיס אשראי – יתרונות וחסרונות מול גבייה בצ'קים

לגבייה השפעה ישירה על תזרים המזומנים של העסק, לכן יש לבחור דרכי גבייה יעילות ולהתעקש על קבלת התשלום במועד ובדרך שיאפשרו לעסק להמשיך להתקיים. מה הם היתרונות והחסרונות של גבייה באמצעות כרטיס אשראי לעומת גבייה בצ'קים? הישארו איתנו בזמן שנאיר את התמונה.

תמורה נאותה

לפני הכול, כבעל עסק, עליך לכבד את השירות ואת המוצר אותו העסק שלך מספק, ולהתעקש לקבל את התמורה הנאותה. המוצר והשירות שעסק מספק הם פרי השקעה, תכנון ועבודה של אנשי מקצוע רבים, שכל אחד מהם זכאי לתמורה הולמת, ואין בושה בדאגה לכך שהתמורה הנאותה תתקבל. יתרה מכך, כבעל עסק, אם לא תעשה כן – אתה דן את העסק לכיליון. להלן מספר עצות לגבי דרישת תשלום בדרך שתהיה נעימה וברורה ללקוח, ותאפשר לעסק לשגשג.

  • תנאי תשלום – קבעו את תנאי התשלום ומתן האשראי ללקוח על פי מצב העסק שלכם, ולא על פי מצבו של הלקוח. עליכם לוודא שתנאי התשלום שאתם מאפשרים לא יפגעו בתזרים המזומנים שלכם.
  • בהירות – נסחו חוזה התקשרות ברור, על פיו ידע הלקוח מהם תנאי התשלום הנדרשים ממנו, ומהן התוצאות במקרה של אי עמידה בתנאים אלו. וודאו שהלקוח קורא את החוזה בתשומת לב ומבין אותו היטב, על כל סעיפיו.
  • בחירה – אפשרו ללקוח לבחור מתוך מספר אופציות את דרך התשלום המועדפת עליו. בכך תקלו על לקוחותיכם ותגדילו את הסיכוי לביצוע העסקה.

אפשרויות סליקה

חברת CAL, הפועלת בתחום סליקת כרטיסי אשראי למעלה מארבעים שנה, מאפשרת מגוון אפשרויות סליקה:

  • סליקה בבית העסק – סליקה של כרטיסי ישראכרט, מאסטרקרד, ויזה ודיינרס דרך אותו ספק. שירות זה מקל על העסק והופך את תהליך הסליקה לקל ולנגיש יותר.
  • סליקה אונליין – מספרם של לקוחות הרוכשים מוצרים אונליין עולה ותופס נתח שוק גדול. חברת CAL מאפשרת קנייה בטוחה ונוחה דרך דף התשלום המאובטח באתר העסק.
  • סליקה דרך הנייד – חברת CAL מאפשרת לבעלי עסק לבצע סליקת כרטיסי אשראי בכל מקום בו הם פוגשים את הלקוח, באמצעות הטלפון הנייד. בזכות שירות זה תוכלו לבצע בקלות ובביטחון עסקאות בשליחויות, בפסטיבלים ובכל יעד אחר.

כרטיסי אשראי מול צ'קים

היתרון הגדול של תשלום בצ'קים הוא האפשרות למתן צ'קים דחויים אותם הלקוח מייעד לתאריכים בהם יהיה בידיו הסכום הנדרש. אפשרות זו מעמידה את הספק בסיכון, משום שאינו יודע אם התשלום יגיע במועדו או אם הצ'ק יכובד. לעומת זאת, כאשר התשלום מתבצע באמצעות כרטיס אשראי, גם אם העסקה היא בתשלומים – הכסף מגיע אליך. כאשר אתה מקבל צ'קים דחויים, עליך לזכור להפקידם בזמן וקיים סיכון שהצ'ק לא יכובד, בעוד שעסקה בכרטיס אשראי לא תאושר אלא אם כן הבנק מתחייב לכבדה. ניתן לומר באופן כללי, שעסקאות בכרטיסי אשראי מאפשרות פריסת תשלומים נוחה ללקוח ושקט נפשי לספק, בעוד שצ'קים דחויים מאפשרים מרווח נשימה ללקוחות, אך עלולים לגרום לצרות בהמשך הדרך.

/ 5.

לכניסה לאזור האישי, הזינו אימייל וסיסמא: