באישור שוק ההון
מס. רישיון למתן אשראי - 54530
מס. רישיון המרת מט״ח - 57692

איסור הלבנת הון – כיצד החוק משפיע על בעלי עסקים?

על פי ויקיפדיה, מקורות המונח "הלבנת הון" בימים בהם נאסר ייצור אלכוהול בארצות הברית. כתוצאה מן האיסור, התפתח שוק גדול של סחר בלתי חוקי באלכוהול, שאת רווחיו היה צורך להפוך לכספים לגיטימיים בצורה כלשהי. אחת הדרכים להפיכת הכסף לחוקי הייתה שימוש במכבסות, ומכאן הביטוי Money Loundering, כיבוס כסף, שהפך בעברית להלבנת הון. הלבנת הון היא הפיכת כסף שמקורו בעבירה או בסחר בלתי חוקי לכסף חוקי, תוך שימוש באמצעים שונים כמו חברות קש, חשבונות בנק בחו"ל וכיוצא באלה.

מלחמה בפשע

ברחבי העולם נעשים מאמצים למיגור הפשע, וחלק ניכר ממאמצים אלו הוא המאבק בהלבנת כספים שמקורם בעבירות ובארגוני פשיעה. ישראל הצטרפה לשאר מדינות העולם במאבק נגד הפשיעה, באמצעות חוק איסור הלבנת הון, המטיל על בנקים ועל מוסדות פיננסיים אחרים חובת דיווח על תנועות כספים חשודות בחשבונות לקוחותיהם. תיקונים שנערכו בחוק הפכו גם את העלמות המס לעבירות מקור, שניסיון להכשיר את רווחיהן יחשב כעבירה על חוק איסור הלבנת הון.

כיצד זה משפיע על בעלי עסקים?

החוק מטיל על הבנקאי, על עורך הדין ועל רואה החשבון שלך חובת דיווח על כל התנהלות שחשודה כניסיון להלבנת הון. למשל, אם אתה מתעניין בנוהלי הדיווח של הבנק על העלמות מס, אם אתה מפקיד סכומי כסף גדולים שאין תיעוד למקורותיהם, וכן אם יש לך חשבונות במדינות שנחשבות כמקלטי מס, אתה עלול להיחשד בניסיון להלבנת הון, ופקיד הבנק עלול לדווח עליך לרשויות. משמעות החוק היא שעליך, כבעל עסק, לדאוג לתעד כל התנהלות עסקית וכל מקור הכנסה, כך שאם יעלה חשד, תוכל להוכיח את חפותך. כמו כן, אם יש לך חשבונות במדינות זרות, עליך לתעד את מקור הכסף בחשבונות אלו. בנוסף לכך, כל העלמת מס יכולה להסתיים בכך שתואשם בעבירה על חוק הלבנת הון.

חובת הדיווח

כאמור, חוק איסור הלבנת ההון מטיל על פקידי הבנק ועל רואי החשבון את חובת הדיווח על התנהלות החשודה בעיניהם כהלבנת הון. כתוצאה מכך, אם הבנקאי, עורך הדין, רואה החשבון שלך או כל נותן שירותים פיננסיים אחר אינם מדווחים על חשד להלבנת הון, הם נחשבים כעוברים על החוק ועליהם לתת על כך את הדין. גם אם אתה לקוח נאמן מזה שנים רבות, עורך הדין או רואה החשבון שלך יהיו מחויבים לדווח על התנהלות חשודה, אם אינם רוצים לעבור על החוק.

כלכל את צעדיך

חוק איסור הלבנת הון מחייב אותך כבעל עסק לכלכל צעדיך בתבונה, ולא להתפתות לפתרונות פתלתלים שיאפשרו לך לשלם פחות מיסים או להפיק רווחים גבוהים יותר עכשיו, שיסכנו את שמך הטוב בעתיד. על מנת שתתנהל כחוק, כדאי לך להיעזר בשירותיהם של מומחים שידעו להפיק עבורך את מירב הרווח מבלי לעבור על החוק. צוות המומחים הפיננסיים של בית מאור ישמח לעמוד לשירותך בכל שאלה ובקשה.

/ 5.

לכניסה לאזור האישי, הזינו אימייל וסיסמא: