באישור שוק ההון
מס. רישיון למתן אשראי - 54530
מס. רישיון המרת מט״ח - 57692

טיפים שיעזרו לכם להגן על עצמכם בעסקאות מול ספקים

עסקים וחברות נדרשים לכלכל את צעדיהם בתבונה על מנת לשמור על תזרים מזומנים מאוזן שיאפשר להם לבצע עסקאות ופרויקטים ולפתח את העסק. ספקים אמינים שאתם יודעים כי יספקו לכם את הסחורה הטובה ביותר במועד הנחוץ, מבטיחים לכם התנהלות תקינה. אולם בכל הנוגע לספקים, לא תמיד יתמזל מזלכם, ולעתים אתם מוצאים את עצמכם קשורים עסקית עם ספק שאינו עומד בהתחייבויותיו, בין אם מדובר בזמני אספקה ובין אם מדובר בטיב הסחורה. כיצד תגנו על עצמכם מפני התקשרות עם ספק בעייתי?

חוות דעת

הטיפ הכי טוב הוא לברר כמה שיותר פרטים על הספק אצל לקוחות קיימים שלו. בשיחה עם לקוח תוכלו לקבל תשובות לכל נושא שמטריד אתכם. חשוב לקבל חוות דעת ממספר לקוחות ולהצליב את המידע. נושאים שכדאי לשאול לגביהם הם איכות המוצרים, עמידה בזמני אספקה ואיכות שירות הלקוחות של הספק. כמו כן, כדאי לקבל חוות דעת לגבי זמינות של הספק ובנוגע ליכולת התגובה וההיענות לבקשות הלקוח.

השוואת מחירים

עלויות חומרי הגלם והמוצרים משתנות מספק לספק, ויש להן השפעה ישירה על מאזן הרווחיות של העסק שלכם. לכן, גם אם מצאתם ספק מומלץ ומוערך, דאגו לקבל הצעות מחיר מספקים נוספים. השוואת מחירים יכולה לחסוך לכם הרבה כסף, וכן להוות אמצעי להוזלת עלויות אצל ספק מועדף.

לא לקנות חתול בשק

כאשר אתם עובדים עם ספק חדש, הקפידו לשלם רק לאחר שתקבלו את הסחורה. לאחר שתבססו עם הספק קשרי עבודה מוצלחים תוכלו לשקול אם לשלם חלק מהסכום טרם קבלת הסחורה, אולם כאשר אתם עובדים עם ספק חדש, אתם עומדים מול הלא נודע, ועליכם לוודא שהסחורה מסופקת במועדה וכי היא באיכות הנדרשת. אם שילמתם מראש, יהיה קשה להשיב את הגלגל לאחור ולקבל את כספכם בחזרה.

תשלום בצ'ק למוטב בלבד

עסקה עם לקוח חדש מהווה הימור גם עבור הספק, שכן כפי שאתם אינכם מכירים אותו, כך אין הוא מכיר אתכם ואת התנהלותכם העסקית. משום כך, ספקים רבים יבקשו בצדק להבטיח את עצמם, ולכן יבקשו תשלום בצ'ק דחוי. אם זה המצב, הקפידו לשלם אך ורק בצ'ק למוטב בלבד על שמו של הספק, כך שלא יתאפשר מצב בו הספק מנכה את הצ'ק מבלי לספק לכם את הסחורה.

לסיכום

כאמור, ספק אמין וטוב הוא נכס לכל עסק, ולכן בבואכם להתקשר עם ספקים חדשים, כדאי לתת את הדעת על טיב השירות, על איכות המוצרים ועל היחסים התקינים בין שני הצדדים. בדיקה מוקדמת והקפדה על מספר פרמטרים בסיסיים תעזור לכם למצוא את הספק המתאים ולבסס התקשרות עסקית מוצלחת לשנים רבות. הזמן והאנרגיה שתידרשו להשקיע בביצוע הבירורים הנדרשים בטלים בששים למול היתרונות של עבודה עם ספקים טובים ושל תרומתם להצלחת העסק שלכם.

/ 5.

לכניסה לאזור האישי, הזינו אימייל וסיסמא: