באישור שוק ההון
מס. רישיון למתן אשראי - 54530
מס. רישיון המרת מט״ח - 57692

תחילת שנת כספים חדשה – טיפים וכללי אצבע חשובים לכל עצמאי

מה היא שנת כספים? על פי ההגדרה בתחומים של חשבונאות, מיסים וכלכלה, שנת כספים היא פרק זמן מוגדר של שנה, במהלכה החברה או כל עצמאי אחר מנהלים את תקציב. בסוף שנת הכספים הנוכחית, כשמגישים את הדוחות השונים, יהיה ניתן גם לבחון את המהלכים העסקיים והביצועים הכספיים.

כדי לבדוק את יעילותו הפיננסית של כל ארגון כזה או אחר, בסוף שנת הכספים אנו נבחן את הדוחות שונים המוגשים לרשויות המס, דוחות הקשורים בהוצאות, הוצאות בלתי צפויות ועוד. בעוד שחברות מסוימות וארגונים "יחיו מרבעון לרבעון" (יגישו את דוחותיהם בכל רבעון), עצמאים רבים עסקו באיסוף הניירת לקראת סוף שנת הכספים (ינואר עד דצמבר, למעט בתי ספר וארגונים אחרים המחלקים את שנת הכספים לרבעונים). 

בחינה כלכלית של לקוחות העסק 

 בתחילת שנת כספים חדשה, אנו מקבלים הזדמנות לבחון את ההתנהלות אל מול הלקוחות שלנו. אין ספק כי עצמאים נדרשים לאיסוף ניירת לא מעטה, אך כשמתחילה שנת כספים חדשה, אותה ניירת עשויה להוות מעמסה אך לא פחות מידע חשוב. 

כשבוחנים את הדוחות שהצטברו במהלך השנה הנוכחית, מומלץ לנסות ולחפש שווקים חדשים, לבדוק כיצד ניתן להתפתח בתחום, לבדוק אילו בעיות הכשילו עסקאות שונות ועוד. במילים אחרות, הדוחות הכספיים אינם משקרים, הם מראים לנו בדיוק היכן צלחנו עסקאות, היכן התעכבו תשלומים, מתי לא ביקשנו מספיק ערבויות ובטחונות עבור עסקאות גדולות וכדומה. 

מה ניתן לשפר בהתנהלות העסקית?

במהלך השנה, לא תמיד אנו מקפידים על התנהלות עסקית נכונה. מדוע זהו המצב? מאוד פשוט, הלחצים והסטרס שכל עצמאי חווה, בדרך כלל יגרמו לאנשים לבצע טעויות מבלי להתעכב עליהן ולבדוק מה היה לא בסדר בהתנהלות העסקית. 

הלחץ של שגרת העסקים אמנם עשוי להעיב כמעט על כל עצמאי, מה שבדרך כלל יוביל לכך שעצמאיים יבצעו טעויות עסקיות וימשיכו הלאה מבלי לבחון את הטעות. בדיוק בגלל זה, בתחילת שנת הכספים החדשה, ההמלצה היא לפנות זמן במיוחד עבור בחינה של הדוחות השונים.  

להגביר מכירות בעסק 

בין אם אתם מוכרים נעליים, יהלומים או מזון מהיר, השאיפה של כל עצמאי היא תמיד להגביר מכירות בעסק. כשבוחנים את הדוחות בתחילת שנת כספים חדשה, ניתן למשל לבדוק עם אילו ספקים היו לנו בעיות, אילו ספקים גרמו לעיכוב של עסקאות ועוד. 

יחד עם בדיקת הספקים של בית העסק וההתנהלות מולם, ישנם מרכיבים רבים ושונים אותם ניתן לבחון בהתנהלות העסקית של כל עצמאי. ההמלצה הכי חמה? להסתייע באנשי מקצוע מתאימים, כמו למשל רואה חשבון או מנהל חשבונות.

/ 5.

לכניסה לאזור האישי, הזינו אימייל וסיסמא: