באישור שוק ההון
מס. רישיון למתן אשראי - 54530
מס. רישיון המרת מט״ח - 57692

רעיונות לשפר תזרים מזומנים בתקופת הקורונה

משבר הקורונה השאיר את חותמו על המשק הישראלי, תוך שהוא פוגע הן ביכולת הייצור, הן בשיווק והן בהכנסות הצרכנים הפוטנציאליים. על פי נתוני משרד האוצר שפורסמו כבר בסוף מאי התוצר צפוי להתכווץ בשיעור של 4.5% במהלך השנה. תחזית זו, על פי אותו מחקר, "מאופיינת במידה חריפה של אי־וודאות בנוגע לעומק המשבר, למשכו ולהשלכות הכלכליות שלו לטווח הבינוני והארוך". תקופה זו מחייבת את העסקים המעוניינים לשרוד לשנות את ההתנהלות הפיננסית בעסק ולהגן, יותר מכל, על תזרים המזומנים. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת, כאשר ההכנסות פוחתות היא באמצעות פתרונות מימון. אילו אפשרויות עומדות לרשותכם?

ניצול מענקי המדינה

מדינת ישראל מודעת לחומרת המשבר, ובימים אלה מתגבשות תוכניות נוספות לתכנון מענקים לעצמאים ולעסקים קטנים. החיסרון בכך הוא שדווקא העסקים הרגישים ביותר לסגר ולירידה החדה בהכנסות – העסקים הזעירים אינם מודעים לזכויותיהם. חלק מהמענקים לא מגיעים באופן אוטומטי ויש להגיש את המסמכים המתאימים כדי להמחיש למקבלי ההחלטות את המשבר הכלכלי שאליו נקלעתם. חשוב להכיר את המענקים הקשורים להשתתפות בהוצאות הקבועות של העסק (כמו שכירות ותשלומים לעובדים). עסקים בינוניים עם מחזור מכירות עד 20 מיליוני שקלים יוכלו לזכות למענק נוסף אם נותרו סגורים או סגורים למחצה. בררו אילו מענקים מגיעים לכם ונצלו את זכויותיכם.

ניכיון צ'קים

לפני תקופת הקורונה עסקים רבים התבססו על רכישה של מוצרים ושירותים באמצעות המחאות דחויות. אותן המחאות יכולות לשמש היום ככסף מזומן באמצעות תהליך של ניכיון צ'קים. לכל אחת מההמחאות יש ערך כספי בהתאם לסכום הכתוב עליה ולתאריך פירעונה. ככל שהתאריך קרוב יותר כך ניתן לקבל סכום גבוה יותר כנגד הצ'ק. היבט נוסף המשפיע על הסכום הוא רמת הסיכון של הלקוח שהנפיק לכם את הצ'ק. ניכיון צ'קים מאפשר לממש סכומים עתידיים בהווה הנוכחי, ולהקל בצורה משמעותית על תזרים המזומנים.

ניהול תזרים מבוקר

לעיתים, ניתן למנוע את הקושי התקציבי באמצעות ניהול מבוקר של תזרים המזומנים. את ההוצאות הקבועות בעסק ניתן לשנות מעט באמצעות תכנון חכם של סכום ההוצאה ותאריך הפירעון. כמו כן תוכלו לקבל ייעוץ מגורם חיצוני לשירותי ליווי לעסקים על ידי מנטור עסקי שמסייע לבנות תוכנית עסקית מעודכנת לחצי השנה הקרובה ולזהות את התאריכים שבהם העסק עשוי להיקלע לקושי תקציבי. כך, ניתן יהיה להתאים את פתרונות המימון מראש להכנסות הצפויות לעסק, ולהימנע מתשלום ריבית גבוהה על "הלוואות חירום" בריבית גבוהה.

לסיכום, תכנון נכון של תזרים המזומנים בעסק, שימוש במענקים שמעניקה המדינה וכן ניכיון צ'קים, יסייעו לכם לצלוח את התקופה המאתגרת הנוכחית בשל משבר הקורונה. כל אחד מלקוחותינו זוכה ליחס אישי ומלווה על ידי מנהל תיק לקוח ייעודי במטרה למצוא את הפתרונות המתאימים ביותר לעסק ולהחזיר אותו לרווחיות במהירות.

/ 5.

לכניסה לאזור האישי, הזינו אימייל וסיסמא: