באישור שוק ההון
מס. רישיון למתן אשראי - 54530
מס. רישיון המרת מט״ח - 57692

איך להתנהל מול ספקים בתקופת הקורונה?

תקופות של משבר כלכלי משפיעות על שרשרת האספקה כולה בעולם העסקי. השפעה זו ניכרת לעין משני הכיוונים: לקוחות רוכשים פחות מוצרים ותזרים המזומנים נפגע, התשלומים לספקים עשויים להתעכב בעקבות המשבר ואף הספקים עצמם עשויים לקרוס ולהיקלע לקושי תזרימי. לכן, כאשר אנו נמצאים בעיצומו של משבר הקורונה יש לתכנן היטב את ההתנהלות מול הספקים כדי להימנע מפעולות גבייה אגרסיביות, לשמור על חוסן פיננסי ולצלוח יחד עם הספקים את התקופה הקשה הזו. אספנו עבורכם מספר המלצות חשובות להתנהלות מול הספקים שלכם.

בדקו האם יש אפשרות לקבל אשראי נוסף מהספק?

נקלעתם למשבר ואינכם יכולים לשלם את כל החשבונית החודש? בדקו עם הספקים שלכם האם יוכלו לחלק את החשבונית הזו למספר תשלומים גדול יותר. ספרו להם כי מדובר במשבר זמני, ומייד לאחר התקופה הקשה תוכלו לשוב ולשלם בקצב הרגיל. נכון, הפעימות הנוספות בסיוע לעסקים יוכלו לעזור לכם לשמור על תזרים מזומנים יציב, אך לא ניתן לדעת בוודאות מתי ישתחררו. אשראי מהספק יוכל לסייע לכם להתנהל עוד מספר חודשים תוך מזעור הסיכונים.

בקשו מספר הצעות מחיר, ובדקו האם ניתן להוזיל עלויות?

חלק מהשירותים והמוצרים שלכם מתומחרים על בסיס הכלכלה היציבה שהכרנו לפני מספר חודשים. יתכן ואם תקבלו הצעות מחיר נוספות תוכלו להוזיל את העלויות הקבועות של העסק. בתחומים כמו תקשורת, עובדים במיקור חוץ ומוצרי צריכה רבים תגלו כי הפחתת העלויות יכולה להשאיר כמות גדולה יותר של מזומנים בעסק. אין מנוס מתהליך התייעלות שמסייע להפחית עלויות.

פתרונות מימון לשמירה על חוסן כלכלי מול הספק

חשוב לתכנן מראש את פתרונות המימון בתקופה שבה כמות המכירות והיקפן נמצאים בירידה משמעותית. תוכלו לבחון אם יש בידכם המחאות דחויות שניתן להשתמש בהן לקבל מזומן באמצעות ניכיון צ'קים, לקבל הלוואה לעסק או למכור ציוד שאין בו צורך נוסף. הגדלת סכום המזומן הנגיש לעסק היום, תאפשר לכם להמשיך ביחסים טובים מול הספקים ללא עיכוב בתשלום החשבוניות על חומרי הגלם, הסחורה או השירותים שאתם צורכים. החוסן הכלכלי שתפגינו מול הספקים בעתות משבר יסייע לכם גם בעתיד לקבל מהם תנאי אשראי טובים יותר.

לא לחוצים כלכלית? נסו להוריד מחירים על רכישה בכמות גדולה

יש חברות שממשיכות לפעול גם בתקופת המשבר, ואינן חשופות כמו עסקים אחרים לטלטלה בשווקים. חברות כאלה יכולות להתנהל מול הספקים בצורה שונה לחלוטין. הן יכולות להגדיל את המלאי העומד לרשותן ולקבל מחיר נמוך יותר לכל יחידה ברכישה גדולה. ספקים רבים ישמחו להגדלת תזרים המזומנים שלהם בתמורה להנחה קטנה. אם אתם נמצאים בסטטוס הזה, נסו לבקש הצעות מחיר לכמות גדולה ב-50%-100% מהכמות שאתם מזמינים באופן שוטף. תופתעו לגלות כי מהלך זה עשוי להפחית עלויות ואף להגדיל את שורת הרווח בסוף השנה.

/ 5.

לכניסה לאזור האישי, הזינו אימייל וסיסמא: