באישור שוק ההון
מס. רישיון למתן אשראי - 54530
מס. רישיון המרת מט״ח - 57692

קח לך מנטור

מה עדיף לנו לבצע? מחקר מתחרים? אולי לקחת מנטור לבית העסק? עצמאיים ובתי עסקים צריכים תמיד להיות עם היד על הדופק השיווקי, בין אם הם מוכרים אונליין או פיזית ברחובות העיר. במקרים רבים, עסקים שוכרים מנטורים עסקיים מומלצים. בואו נבין מדוע ולמה הן היתרונות בהשכרת מנטור עסקי. 

אז מי הוא בעצם מנטור עסקי מומלץ, מגיע לבית העסק ומייעץ לנו כאילו הוא בנה יחד איתנו את הקירות? אם נניח לרגע את הציניות בצד, אנו ניווכח כי מנטורים עשויים להיות בדיוק מה שמבדיל את העסק שלכם בין דשדוש לבין הצלחה גדולה. לא פעם, דווקא צד שלישי כלשהו, יכול לספק לנו את הטיפים הכי טובים. בעוד שבעלי עסקים נמצאים כל היום בבית העסק ועשויים לפספס אלמנטים חשובים, מנטור מגיע ומסתכל על המתרחש מהצד. 

ייעוץ אובייקטיבי לעסק ולעצמאיים 

אין ספק כי גם בחיינו האישיים וגם בחיינו המקצועיים, אנחנו מבצעים לא מעט טעויות, טעויות שאנחנו כלל לא מודעים אליהם. מדוע זה קורה? מכיוון ואנחנו לא אובייקטיביים. ברגע שאדם מסוים אינו אובייקטיבי, הוא בהכרח אינו יכול לספק את חוות דעתו ה"נקייה" מכל מיני דפוסים שפשוט לא עובדים. 

לא פעם, בעלי עסקים מתנהלים על פי דפוסים ומהלכים עסקיים ישנים, כאלו שהיו רלוונטיים אולי לפני מספר שנים. מנטור, אם כך, מגיע לבית העסק ובוחן את מהלך הדברים ואת ההתנהלות בצורה הנקייה ביותר שניתן. מנטור עסקי עשוי לייעץ בנושאים הקשורים בעובדים בבית העסק, בהתנהלות העסקית רמת הניהול ועוד.

האם כדאי לשכור שירותיו של מנטור לעסק? 

במקרים רבים, מנטורים יכולים להיות גם חברים שלכם לתחום. למה הכוונה? נסביר. אם אתם לא מעוניינים לשכור מנטור עסקי בתשלום, אתם בהחלט יכולים להיפגש עם חבריכם לתחום, או עם חברים שעובדים בתחומים דומים. 

כשאתם נפגשים עם, תוכלו לשמוע על מהליכם העסקיים, תוכלו לשתף רעיונות וללמוד האחד מן השני. ואפרופו למידה מהאחר, מחקר מתחרים הוא מומלץ מאוד גם כן. תוכלו להיכנס לדפי הפייסבוק ואתרי האינטרנט של המתחרים שלכם, וכך תוכלו בעצם להבין כיצד הם משווקים את עצמם דיגיטלית. 

ייעוץ עסקי 

אז במה כדאי לנו לבחור, בהתייעצות עם החברים או בשכירת מנטור? בכל מקרה, לשמוע חוות דעת של אנשים זרים זה תמיד רעיון מעולה. 

באפשרותכם לסנן חלק מהטיפים ובאפשרותכם גם לחבקם. בסופו של דבר, אתם הם היחידים שנמצאים בבית העסק במהלך היום. במידה ואתם מיישמים שיטת עבודה מסוימת התגלה כלא אפקטיבית, תמיד ניתן לחשב מסלול מחדש. 

/ 5.

לכניסה לאזור האישי, הזינו אימייל וסיסמא: