באישור שוק ההון
מס. רישיון למתן אשראי - 54530
מס. רישיון המרת מט״ח - 57692

טווח קצר וטווח ארוך בעסקים

עסקים ועצמאיים מגדירים מטרות לטווח הקצר ולטווח הארוך גם יחד, מה מצריך תכנון נכון. בעוד שרבים שוכרים את שירותיהם של מנטורים עסקיים (מומלץ), ניתן לתכנן מטרות לטווח הקצר והארוך גם ללא ייעוץ צד שלישי. מה נתכנן עסקית וכיצד נפעל? 

כשמגדירים נכון את מטרות בית העסק או את מטרות העצמאי, נהנים מהתנהלות מוצלחת. התנהלות עסקית מוצלחת תוביל לכך שתזרים המזומנים יהיה טוב יותר, אך לא רק. ברגע שבית העסק או האדם העצמאי מצליחים לייצר תזרים מזומנים והצלחה עסקית, כל פני בית העסק משתנים. כשבית העסק לחוץ בבחינה הכלכלית, הקשיים מתחילים להיווצר. 

ההבדל בין עצמאיים עצמאיים מצליחים טמון במטרות 

לרוב, עצמאיים שתזרים המזומנים שלהם אינו מספק, יספקו שירות או מוצר פחות איכותיים. למשל, אם בית העסק או העצמאי לא יכולים להרשות לעצמם לרכוש את חומרי הגלם האיכותיים אותם הם מעדיפים, המוצר בהכרח יהיה באיכות ירודה יותר. 

כשמדברים על מטרות לטווח קצר בעסקים, אי אפשר שלא לדבר על מטרות לטווח ארוך גם כן. מדוע? מאוד פשוט. אם ניקח את הדוגמה שציינו כאן למעלה, הרי שהמטרה לטווח קצר היא אספקת מוצר איכותי ללקוח, בעוד שהמטרה לטווח הארוך, תהיה לשמר את הלקוח. אם לא נצליח לספק מוצר איכותי ללקוח, לא השגנו את המטרה קצרת הטווח שהגדרנו. יחד עם זאת, גם יכול להיות שאיבדנו לקוח, שהיה אמור להישאר נאמן לבית העסק במשך שנים. למעשה, פגעו במטרה קצרת הטווח וגם במטרה ארוכת הטווח. 

בטווח הארוך בונים מודל עסקי נכון   

כל עצמאי ובית עסק צריכים לשאול את עצמם, היכן הם רואים את עצמם בעוד 5 שנים? בעוד שבהחלט ישנן תקופות מוצלחות יותר ופחות מבחינה עסקית, חשוב להבין כי בטווח הארוך חייבת להיות התקדמות. 

בטווח הקצר, יכול להיות שאתם צריכים להגדיר לעצמכם כיסוי חובות וגרעון, מה שלא יוביל באותה התקופה לצמיחה עסקית מהירה בהכרח. יחד עם זאת, בטווח הארוך אתם תפגינו התקדמות עסקית נכונה. מה זה אומר, בעצם? השגנו את המטרה קצרת טווח (כיסוי גירעון וחובות), מה שיקדם אותנו עוד צעד בהתפתחות ארוכת הטווח של העסק.   

בודקים את עצמנו במהלך הדרך העסקית 

גם אם מתכננים תוכנית ארוכת טווח מדויקת, ואתם מסתמכים עליה במאת האחוזים, חשוב במהלך הדרך העסקית לעצור ולבדוק את עצמכם. 

האם אתם מצליחים לעמוד ביעדים שהגדרתם בתחילת הדרך? האם המהלכים העסקיים שאתם מבצעים, מקרבים אתכם להשגת המטרה הרחוקה יותר – התפתחות עסקית? עקבו אחר ההתקדמות שלכם, התייעצו עם בעלי ניסיון והבטיחו לעצמכם התקדמות עסקית טובה.

/ 5.

לכניסה לאזור האישי, הזינו אימייל וסיסמא: