באישור שוק ההון
מס. רישיון למתן אשראי - 54530
מס. רישיון המרת מט״ח - 57692

פריטת צ'קים למזומן

הן בעלי עסקים והן אנשים פרטיים משתמשים רבות בשירות פיננסי המאפשר להם קבלת מזומן בפריטת צ'קים מבלי לחכות למועד הפירעון הרשום עליהם.  פריטת צ'קים למזומן זהו פתרון נפוץ לבעיית תזרים מזומנים לעסק, ובעל יתרונות לוגיסטיים ותפעוליים רבים. אם כן, איך מתבצע התהליך? מה ההבדל בין ניכיון צ'קים דחויים לבין פריטת צ'קים למוטב בלבד? במאמר הבא תמצאו את כל התשובות.

פריטת צ’קים דחויים- פתרון לבעיית תזרים מזומנים לבית העסק

בתי עסק רבים סובלים ממצוקת תזרים מזומנים. במצבים כאלה, פריטת צ'קים דחויים (או ניכיון צ'קים), מהווה פתרון יעיל ומשתלם לבעיה זו המאפשר לו מרווח נשימה לחודשים הבאים.

ניכיון שיקים הוא תהליך המאפשר להפוך צ'ק (מכל סוג שהוא), למזומן. ניתן לפנות לחברת ניכיון שיקים בכדי שהם יפדו את הצ'ק, ובתמורה ימסרו את שווי כספו ללקוח. כחלק משירות זה, החברה לניכיון שיקים גובה עמלה המושפעת מסכום הצ'ק וממרווח הזמן בין מועד פדיונו לבין זמן פריטת הצ'ק למזומן.

בעבר, ניכיון צ'קים זוהה עם השוק האפור, אך כיום מדבור בשירות לגיטימי וחוקי לחלוטין המבוצע פעמים רבות תחת פיקוח משרד האוצר. בעיית תזרים מזומנים לעסק עלולה להוביל לקושי בתשלום משכורות לעובדים ותשלומים לספקים ועל כן ניכיון צ'קים נחשב לפתרון משתלם במיוחד, והכסף המזומן נכנס לחשבון הלקוח תוך זמן קצר מאוד.

פריטת צ'קים למוטב בלבד

על מנת להבטיח כי הכסף המצוין על הצ'ק יגיע אך ורק למיועד לו, ניתן להגביל את הצ'ק ולכתוב עליו "למוטב בלבד". בדרך כלל, יתאפשר לפדות צ'ק למוטב בלבד רק על ידי מי שהצ'ק רשום לפקודתו. על כן, הדרך לפריטת הצ'ק למזומן הוא רק בבנק במועד הפירעון.

לחברות ניכיון צ'קים יש מספר דרכים ופתרונות בכדי לאפשר פריטת צ'קים למוטב בלבד. השיטה הנפוצה היא לבקש מכותב הצ'ק לרשום את הצ'ק לפקודת חברת ניכיון הצ'ק. כאמור, כפי שכבר הזכרנו, ניתן לבצע פריטת צ'קים למוטב בלבד גם בבנק, אך לא מוקדם יותר ממועד הפירעון הרשום על הצ'ק.

תהליך פריטת צ'קים למוטב בלבד הינו זהה לניכיון צ'קים דחויים רגילים, אך כיוון שהוא הליך מורכב יותר, גובה העמלה עשויי להיות גבוה יותר בהתאם.

פריטת צ'ק למזומן- בחרו חברה חוקית ואמינה

לפי חוק הפיקוח על שירותים פיננסיים, כל מי שנותן שירותים פיננסים ובין היתר שירות ניכיון צ'קים מחויב להחזיק ברישיון המתאים לכך. על כן, על מנת להימנע ממעורבות פלילית בשוגג עקב בחירת חברה הפועלת שלא כחוק, יש לתת את תשומת הלב הנדרשת ורישיונות בהם מחזיקה החברה.

בית מאור – שירות אמין ואיכותי בתחום הפיננסים

חברת בית מאור היא חברה עתירת ניסיון בתחום השירותים הפיננסיים. החברה מספקת מגוון שירותים פיננסיים בהם ניכון צ'קים דחויים וצ'קים למוטב בלבד לבעלי עסק וללקוחות פרטיים בצורה הבטוחה, המהירה והנוחה ביותר.

אם גם אתם רוצים להצטרף ללקוחות המרוצים של החברה ולהיעזר בשירותיה, פנו כבר עכשיו והתחילו בתהליך פריטת הצ'קים שלכם למזומן.

/ 5.

לכניסה לאזור האישי, הזינו אימייל וסיסמא: