באישור שוק ההון
מס. רישיון למתן אשראי - 54530
מס. רישיון המרת מט״ח - 57692

מה צריך לכתוב על צ'ק שמפקידים

כתיבת שיקים (או צ'קים בשפה המקובלת), יכולה להיראות כמשימה מאיימת אשר אם לא עושים אותה כראוי עלולה להפוך לבעיה מיותרת. למען האמת, כתיבת שיקים זו פעולה יחסית פשוטה ברגע שיודעים מה צריך לכתוב וכיצד. בדיוק לשם כך אספנו בשבילכם את כל המידע שאתם זקוקים לו כדי לכתוב שיקים בצורה נכונה ובטוחה.

כתיבה תקינה של הצ'ק

בעת כתיבת צ'קים חשוב לתת תשומת לב על כתיבה נכונה ובטוחה אשר לא תשאיר מרווח לטעויות. תחילה יש לרשום את שם המוטב, כלומר, את שם האדם לו אנו משלמים. הנוסחים הנפוצים לכך הם- "שלמו ל" או "שלמו לפקודת". לאחר מכן, במלבן מצד ימין בו יש סימן- ₪ , יש לרשום את סכום התשלום בספרות ובשורה היוצאת ממנו יש לרשום את סכום הצ'ק במילים, כאשר יש לחתום את הספרות במילה- "בלבד". לדוגמא, 754 ₪, שבע מאות חמישים וארבעה שקלים בלבד.

כעת, בתחתי הצ'ק יש לרשום את התאריך בו אתם רוצים לשלם את התשלום הנ"ל (אם ברצונכם לשלם מאוחר יותר מיום כתיבת הצ'ק, ניתן לרשום אותו, ובכך הצ'ק יפנוך לצ'ק דחוי). השלב החשוב ביותר בתהליך כתיבת הצ'ק הוא חתימתכם עליו. בגב הצ'ק, חתמו בבירור בעט שחוק או כחול ורשמו את מספר החשבון שלכם. ללא חתימה, הבנק של נותן הצ'ק יחזיר אותו, כיוון ש"חסר היסב", ותחויבו בעמלת החזר הצ'ק.

כתיבה בטוחה של הצ'ק

הכלל החשוב ביותר בכתיבת צ'קים באופן בטוח זהו כי על כל הצ'קים להיות סגורים. כלומר, צריך להיות רשום על הצ'ק- "למוטב בלבד", תוכלו לבקש מהבנק או מחברת ההדפסה להדפיס צ'קים אם הכיתוב "למוטב בלבד", או לרשום זאת בעצמכם.

חשוב לרשום את הסכום בכתב ברור וללא רווחים, כך תוכלו להבטיח שלא יתווסף בטעות או בכוונה עוד ספרה או מילה לסכום שכתבת בצ'ק.

עסקים רבים מבקשים לעיתים להשאיר את שורת המוטב ריקה בטענה כי יחתמו עם חותמת העסק מאוחר יותר. רובם אכן עושים כך, אך חלק מבתי העסק ישתמשו בצ'ק שלכם על מנת לשלם לספקים- פעולה זו נקראת גלגול צ'ק. על הצ'ק שלכם רשומים פרטיכם האישיים, מספר חשבון, מספר זהות, שם מלא וכתובת, ולא בטוח שתרצו כי פרטים אלו יגעו לספקים של בית העסק. בכדי למנוע גלגול צ'ק, עליכם למחוק את המילה "לפקודת" באמצעות מתיחת קו עליה, ולהוסיף את המילה "בלבד" לשם המוטב. לסיום, כתבו על הצ'ק "למוטב בלבד" באלכסון.

לאחר ששילמנו את הצ'ק, יכול מקבל הצ'ק לבחור להמיר אותו למזומן במקום להפקידו בחשבון הבנק. בכדי לעשות זאת, עליו לפנות לסניף הבנק שלנו, ובמקרה זה לא נוכל לדעת מי קיבל את כספנו בסופו של דבר. כדי להימנע מהחלפת הצ'ק לכסף מזומן בבנק, יש לסרטט שני קווים אלכסונים חוצים (איקס), על הצ'ק.

אם תקפידו על כללים אלו בעת כתיבת הצ'ק, תמנעו מהסיכון הקיים באמצעי תשלום זה. תשלום בצ'ק, הוא אמצעי תשלום יעיל ונוח, ולעיתים הכרחי כאשר אין ברשותכם מזומן או שבעל העסק אינו מקבל תשלום באשראי.

להפסיק להשתמש בתשלום בעזרת צ'קים זהו לא פתרון ריאלי, אז חשוב שתעשו זאת בצורה בטוחה וחכמה. תנו את תשומת ליבכם לפרטים שהזכרנו וכך תמנעו מטעויות אפשרויות.

/ 5.

לכניסה לאזור האישי, הזינו אימייל וסיסמא: