באישור שוק ההון
מס. רישיון למתן אשראי - 54530
מס. רישיון המרת מט״ח - 57692

ניכיון צ'קים דחויים

צ'קים דחויים הם מכה גדולה להרבה מאוד עסקים ובעיקר לעסקים קטנים. תנאי התשלום הנהוגים במשק הישראלי אינם מיטיבים עם בעלי העסקים.

שוטף 30 יום זו האופציה הטובה ולמרות שעבר חוק האוסר על מתן תשלום בתנאים של שוטף 45 או שוטף 60, עסקים גדולים רבים ממשיכים לשלם כך תוך ניצול ציני של כוחם לספק עבודה לעסקים אחרים.

היחידים שעומדים בתנאי החוק החדש הם משרדים ממשלתיים, אפילו רשויות מקומיות ממשיכות לשלם בתנאי תשלום המנוגדים לחוק, למזלם של בעלי העסקים קיימים היום מספר פתרונות חוקיים ולא מידיי יקרים לבעיית תנאי התשלום.

ניכיון צ'קים דחויים פתרון לא רע

ניכיון צ'קים דחויים הוא פתרון לא רע למי שמקבלים הרבה צ'קים דחויים וזקוקים לכסף מזומן במחזור העסקים שלהם. במשך שנים רבות הדבר היה אפשרי רק באחת משתי דרכים האחת, ניכיון צ'ק בבנק כנגד ערבויות ושעבודים מכיוון שהבנק מתייחס לעניין כמו למתן מסגרת אשראי ללקוח. הדרך השנייה הייתה לא חוקית, ניכיון צ'קים באמצעות גופים פרטיים שבדרך כלל נכנסו לקטגוריה של שוק אפור.

לפני כ- 4 שנים מדינת ישראל ומשרד האוצר החליטו לאפשר לגופים פרטיים שיוכיחו יכולת, לספק שירותי ניכיון צ'קים על ידי מתן אישור לשירות זה על ידי משרד האוצר בלבד. מאז קמו מספר חברות בבעלות פרטית שמספקות את השירות וניתן למצא חלק מחברות הביטוח שעוסקות בכך גם כן.

כיצד למעשה עובד השירות הפרטי של ניכיון צ'קים דחויים?

מה בדיוק העיקרון הכלכלי שעומד מאחורי השירות וכמה זה יעלה לכם.

השירות

אתם יכולים להגיע לחברות שמספקות את השירות עם הצ'קים הדחויים שקיבלתם ובתנאי שאינם רשומים למוטב בלבד או, שמראש נכתבו לטובת החברה שמספקת את השירות. הם יבחנו את הצ'קים, יבקשו מכם למלא שאלון קצר שכולל בעיקר את פרטיכם האישיים, שם העסק ומהותו, יבקשו לדבר עם נותני הצ'קים המקוריים בחלק מהמקרים כדי לאמת שהם שילמו לכם ועבור איזה שירות ויבקשו מהם את הסכמתם לניכיון הצ'ק. דבר אחרון בתהליך יהיה הצגת החשבונית שהוצאתם לכל לקוח עבור התשלום. לאחר שעברתם את כל זה תקבלו צ'ק מזומן לפקודת העסק שלכם או כסף מזומן, מה שתעדיפו ובכך יסתיים התהליך.

עמלת השירות

החברות הללו יגבו מכם עמלה באופן הבא – במידה וקיבלתם צ'ק מזומן תשלמו עמלה של 3 אחוזים מסכום הצ'ק שהפקדתם לניכיון. במידה וביקשתם כסף מזומן, תשלמו בין 6 ל- 8 אחוזים עמלה מתוך סכום הצ'ק שהפקדתם לניכיון. ניתן לומר שמדובר בעמלות הגיוניות ולא מופקעות ואולי זה בזכות העובדה שמשרד האוצר מפקח על פעילותן של חברות אלה. על פי רוב תוכלו לנכות מספר צ'קים בפעם אחת ולא תהיה הגבלה על סכום הניכיון. יתכן שבחברות מסוימות התנאים הנוגעים לגובה הסכום הכולל אותו ניתן לנכות יהיה שונה או מוגבל.

הדרך להימנע מעמלת ניכיון צ'קים דחויים

עסקים שבמחזור הפעילות שלהם קיימים צ'קים דחויים רבים אמנם יכולים ליהנות מניכיון צ'קים אלה ולהזרים כסף מזומן למחזור העסקים שלהם אולם, כשמדובר בכמות צ'קים גדולה גם הסכום הכולל יכול להיות גבוה ואז, עמלת הניכיון על סך הצ'קים יכולה להיות מעיקה ולהראות פיחות בשורת הרווח של העסק. לפיכך, מומלץ לעסקים שמקבלים צ'קים דחויים רבים לתמחר את עמלת הניכיון בעלות העסקה או לפחות את חלקה כדי להחזיר ולו במעט את אחוזי הרווח בכל עסקה. מדוע אני אומר ולו במעט? כדי שלא תהיה לכם בעיה עם הלקוח הרוכש שיתלונן על העלאת המחיר.

לקריאה נוספת בנושא פריטת צ'קים לחצו פריטת צ'קים

חשוב לזכור שעסקים קטנים לא יכולים להרשות לעצמם לספוג לא את תנאי התשלום הקשוחים ולא את העמלות על ניכיון הצ'קים ויש לנסות ולתמרן בין שני פרמטרים אלה כדי להגיע לשביל הזהב שיאפשר לעסק להתנהל כראוי.

/ 5.

לכניסה לאזור האישי, הזינו אימייל וסיסמא: