באישור שוק ההון
מס. רישיון למתן אשראי - 54530
מס. רישיון המרת מט״ח - 57692

ניכיון שיקים עמלה – איך היא נקבעת ולמה חשוב לשים לב?

בתור בעלי עסקים, פעולת ניכיון שיקים היא אחת הפעולות החשובות ביותר עבורכם. לא פעם מקבלי שירות מעדיפים לשלם לכם בשיק, מה שיכול לייצר אצלכם בעיה, במיוחד במקרים שבהם השיק דחוי. למרבה המזל המדינה מאפשרת לחברות מסוימות להעניק לכם שירות שבעזרתו אתם יכולים לפדות את השיק, תמורת עמלה מסוימת. כאן תקבלו את המידע על העמלה הזו.

אז מה זה בעצם ניכיון שיקים?

ניכיון שיקים היא פעולה שבה אתם למעשה פודים שיק שקיבלתם. לא משנה האם אתם בעלי עסקים או נותני שירות, לא פעם הלקוחות שלכם ישלמו לכם בצורת שיק, ולא פעם השיק עלול להיות דחוי. חברה שמעניקה שירות של ניכיון שיקים למעשה מקבלת מכם את השיק ועבורו נותנת לכם כסף מזומן מה שמנוע קשיים שעלולים להתרחש בתזרים המזומנים שלכם.

עמלה על שירות ניכיון שיקים

כמובן שחברה שמבצעת עבורכם שירות כזה לוקחת על עצמה את הסיכון שיש בשיק, ולכן היא גובה עמלה על השירות של ניכיון השיקים. הגובה של העמלה משתנה כמובן בין החברות השונות, אולם בדרך כלל יש שני גורמים מרכזיים שחשוב לשים לב אליהם, כיון שהם משפיעים על גובה העמלה בצורה משמעותית.

גובה השיק

כמו בכל עסקה שבה נגבית עמלה, העמלה היא תמיד אחוז מסוים מתוך העסקה. גם בעולם של ניכיון השיקים, העמלה מחושבת על פי הערך של השיק, ולכן ככל שהשיק יהיה גדול יותר העמלה שאותו תשלמו תהיה גבוהה יותר.

זמן פדיון השיק

כאשר חברה לוקחת מכם שיק ונותנת לכם כסף בתמורה אליו, היא מניחה שהיא תוכל לפדות אותו בזמן מסוים. במידה והשיק שלכם הוא שיק דחוי, אמנם תוכלו לקבל ניכיון בתמורה אליו.
אולם כל יום שעובר את המועד שבו ניתן לפדות את השיק יעלה את ערך העמלה של ניכיון השיק. 

/ 5.

לכניסה לאזור האישי, הזינו אימייל וסיסמא: