באישור שוק ההון
מס. רישיון למתן אשראי - 54530
מס. רישיון המרת מט״ח - 57692

ניכיון שיקים איך להימנע מעבירות מס בתחום ניכיון צ'קים?

בתור בעלי עסקים או נותני שירות, לא פעם אתם מקבלים שיקים שמעמידים איתכם בפני בעיה. מצד אחד קיבלתם את הכסף על העבודה, אך יחד עם זאת אם אתם זקוקים לכסף מזומן באופן מידי, השיק לא ממש יכול לעזור לכם. אנחנו כאן כדי להציג לכם פתרון אפשרי לבעיה שלכם, ויחד עם זאת לעזור להבין איך להימנע מעבירות מס שיכולות להגיע משימוש בפתרון הזה.

מה זה ניכיון שיקים?

ניכיון שיקים הוא פעולה שמאפשרת לכם לקבל כסף מזומן בתמורה לשיק, גם השיק דחוי או שהוא למוטב בלבד. השירות הזה יכול מאוד לעזור לכם במקרה שבו יש לכם בעיה בתזרים המזומנים, והשיקים לא ממש עוזרים לכם לפתור את הבעיה הזו. עם זאת, בתחום ניכיון השיקים אתם עלולים להיות חשופים לבעיות מס שונות, ולכן חשוב להקפיד מאוד על הדברים הבאים. 

בחירת חברה מורשית לניכיון שיקים 

המדינה מכירה בפעולת ניקיון השיקים והיא אף מאפשרת לכמה חברות לבצע אותה. עם זאת, בשוק ישנן הרבה יותר חברות מאשר מספר החברות שלהן המדינה מאשרת לבצע את פעולת ניכיון השיקים. הדבר הראשון שעליכם להקפיד עליו בתור בעלי עסקים הוא לבחור לניכיון השיקים רק חברה שמתעסקת בפעילות הזו בצורה מורשית וחוקית לחלוטין. 

גובה סכומי המזומן המותרים בחוק

בשנים האחרונות המדינה עושה מאמצים גדולים להגביל את השימוש במזומן כדי למנוע מקרים של העלמת מס. החוקים השונים מגדירים מהם סכומי המזומן המרביים שבהם מותר לעשות שימוש. חשוב שתכירו היטב את החוקים הללו, וזכרו שגם בעולם של ניכיון השיקים החוקים הללו נשארים תקפים. 

דיווח על הכנסה

דמי הניכוי, כלומר הכסף שאותו חברת ניכיון השיקים נותנת לכם בתמורה לשיק מוגדרים כהכנסה לכל דבר בעסק שלכם, ואתם חייבים לדווח על ההכנסה הזו. בדיוק כמו על כל הכנסה שיש לכם בעסק, גם על זה דווחו בערוצים המקובלים כדי להימנע מעבירה של העלמת מס. 

התייעצו עם איש מקצוע

אם אתם בעלי עסקים אתם בוודאי יודעים שעולם המיסוי הוא עולם מורכב, וחשוב בכל התבלטות להתייעץ עם אנשי מקצוע. לא פעם אתם עלולים לעבור עבירות מס שונות שלא במתכוון, מה שעלול לפגוע בכם בצורה קשה. יועץ מס או עורך דין מהתחום יוכלו לוודא שכל הפעולות שלכם מבוצעות כחוק. 

/ 5.

לכניסה לאזור האישי, הזינו אימייל וסיסמא: