באישור שוק ההון
מס. רישיון למתן אשראי - 54530
מס. רישיון המרת מט״ח - 57692

איך לייצב את תזרים המזומנים של העסק

לא פעם עסקים קטנים וגדולים כאחד מתקשים לנהל כשורה ולעקוב אחר תזרים המזומנים בעסקם. מצב שכזה עלול לגרור מצבים כלכליים לא פשוטים ומשבר בתזרים המזומנים. 

מה זה תזרים מזומנים?

המונח "תזרים מזומנים" מתייחס לזרימת הכסף המזומן מהלקוחות אל חשבון העסק, וגם לכסף המזומן אשר יוצר מחשבון העסק הלאה להוצאותיו בתקופת זמן מוגדרת וידועה מראש.

למה זה נועד?

תזרים המזומנים מציג בצורה ברורה וישירה את הפער הקיים בין גובה ההכנסות אל מול גובה ההוצאות. באמצעות מידע זה ניתן להבין את המצב הכלכלי הנתון של העסק מבחינת כסף מזומן ולהציע את תמונת מצב ברורה יותר בגזרת הפעילות העסקית.

הלשכות של תזרים מזומנים לקוי

  • אי תשלום שכר העובדים בזמן
  • אי תשלום לספקים 
  • אי תשלום לשכרות מקום העבודה

כמעט בכל גוף בעל הכנסות פיננסיות, חברה, מיזם או עסק קיימות הכנסות גם באמצעות כסף מזומן הנכנס לחשבון. לעיתים כאשר המעקב אחר המזומנים לקוי, ניתן להיכנס מבלי לשים למצב בו אין די כסף מזומן לביצוע פעולות נדרשות. פעולות קריטיות, שוטפות ועתידיות עלולות להידחות או להתבטל. מצב שכזה עלול בסופו של דבר להוביל לפשיטת רגל וקריסה כלכלית.

אז איך דואגים לתזרים מזומנים יעיל ואפקטיבי?

  • עורכים בקרה שוטפת על תזרים המזומנים – שימוש בקופות רושמות במקרה הצורך, מעקב אחר דו"חות, חשבוניות ועסקאות. הכי חשוב – לפקוח עיניים ולא לוותר על אף קבלת תשלום או חשבונית.
  • מיפוי המצב הנוכחי הקיים – לעקוב באופן רציף ולדעת בכל שלב מה מצב המזומנים בעסק. לעולם לא להגיע למצב שנגמרים המזומנים, תמיד להשאיר סכום נזיל בצד.
  • חשיבה קדימה – להכין תוכנית כלכלית של לפחות שישה חודשים קדימה, לדעת לאן פניכם מועדות. תוכנית שכזו באופן יסודי ומסודר יוביל לראש שקט כלכלי לבעלי העסק ולעובדיו.
  • ייעוץ מקצועי – פעמים רבות יש צורך בקבלת עזרה מגוף מקצועי למעקב נכון וראש שקט. שירות יעיל ונגיש לייעוץ בתזרים מזומנים נכון תוכלו לקבל בבית מאור, אשר מענקים מסלולים נוחים לכל בעלי העסקים, במיוחד לעסקים קטנים ובינוניים, היכולים לקבל מסלול מסובסד לייצוב תזרים המזומנים. מידע נוסף תוכלו למצוא באתר בית מאור.

לסיכום

תזרים מזומנים הוא אחד התנאים החשובים ביותר להתנהלות נכונה ומוצלחת של העסק. ניהול כלכלי נכון יוביל לעסק משגשג ומצליח. הקפידו על ניהול נכון של תזרים המזומנים בעסקכם ותראו אותו פורח.

/ 5.

לכניסה לאזור האישי, הזינו אימייל וסיסמא: