באישור שוק ההון
מס. רישיון למתן אשראי - 54530
מס. רישיון המרת מט״ח - 57692

ניכיון שיקים פרטיים למוטב בלבד – צעד אחר צעד

קיבלתם צ'ק חדש מלקוח, אתם רוצים לפרוע אותו מיידית, אבל על הצ'ק מופיע הכיתוב "למוטב בלבד". מה עושים? איך ניתן לפרוע את הצ'ק בקלות ובמהירות מבלי להמתין מספר ימים או אפילו חודשים? ניכיון שיקים פרטיים למוטב בלבד נחשב למורכב הרבה יותר מניכיון שיקים שאינם מוגבלים בסחירותם. על מנת לעשות זאת, יש לנקוט במספר צעדים שיפורטו להלן במסגרת מאמר זה.

איך לבצע ניכיון שיקים פרטיים למוטב בלבד

  1. פונים לחברה המתמחה בשירות של ניכיון שיקים. ניכיון שיקים שלא מופיע עליהם הכיתוב "למוטב בלבד" הינו פשוט יותר וניתן לבצע אותו גם אצל הבנק שלכם. אולם, אם מדובר בסוגיה של ניכיון שיקים פרטיים למוטב בלבד הדברים הופכים למסובכים יותר. משום כך, יש לפנות לחברה המתמחה בתחום של ניכיון שיקים על מנת לבצע פעולה זו.
  2. מוודאים שהצ'ק רשום לפקודת שם חברת ניכיון השיקים וגם על שם הספק. לדוגמא: העסק שלי ו/או חברת ניכיון השיקים.
  3. מגישים את הצ'ק לחברת ניכיון השיקים וממתינים לקבלת המזומן בקלות ובמהירות.

ההבדל בין שיקים פרטיים לשיקים מסחריים

בשוק הפיננסים בישראל ישנם שני סוגים של צ'קים – צ'קים פרטיים וצ'קים מסחריים. צ'ק מסחרי הוא צ'ק שבו משתמש בית העסק למטרת ביצוע תשלום לספקים, לעובדים ולרשויות המס למשל. לעומתו, צ'ק פרטי הוא צ'ק מפנקסו של אדם פרטי. על פי חוק, על צ'ק זה חייב להיות מוטבע הכיתוב "למוטב בלבד". לקוחות פרטיים משתמשים בצ'קים אלו כדי לשלם בחנויות ועסקים וגם כדי לשלם חשבונות ושכר דירה. הכיתוב למוטב בלבד מגביל את עבירותו של הצ'ק. משמעותה של הגבלה זו היא כי לא ניתן להעביר לצד שלישי בעלות על הצ'ק.

כיצד נקבעת העמלה על שיקים למוטב בלבד

ניכיון צ'קים שמופיע עליהם הכיתוב "למוטב בלבד" הוא הליך לא פשוט ומשום כך גובה העמלה הנגבית מהלקוח עשוי להשתנות בהתאם לנסיבות המיוחדות שבמסגרתן מתבצעת העסקה. עם זאת, הפקטור המרכזי בקביעת העמלה הינו הפער שבין מועד ניכוי הצ'ק, לבין המועד שבו אפשרי להפקידו. פקטור נוסף שמשפיע על גובה העמלה הינו הסכום שמצוין על גבי הצ'ק. ככל שהסכום שמופיע על הצ'ק גדול יותר, כך גם העמלה תעלה, מכיוון שזה גורם ללקיחת סיכון גבוה יותר על ידי חברת ניכיון הצ'קים.

ניכיון שיקים למוטב בלבד בחברת בית מאור, בית מאור הינה חברה וותיקה, מקצועית ובעלת ניסיון רב בתחום של
ניכיון שיקים ללקוחות פרטיים ולעסקיים . החברה פועלת תחת פיקוח הדוק של שוק ההון ובהתאם להוראות המחמירות בתחום של ניכיון שיקים. חברתנו מחזיקה ברישיון בתוקף לעסוק בניכיון צ'קים וכן בשירותים פיננסים נוספים. אז אם חיפשתם ניכיון שיקים פרטיים למוטב בלבד הגעתם למקום הנכון. פנו אלינו עוד היום ונשמח לעמוד לרשותכם.

/ 5.

לכניסה לאזור האישי, הזינו אימייל וסיסמא: