באישור שוק ההון
מס. רישיון למתן אשראי - 54530
מס. רישיון המרת מט״ח - 57692

ניכיון צ'קים כפתרון לשיפור תזרים המזומנים של העסק

מי שמצוי בעולם העסקים בישראל, יודע כי חברות ועסקים רבים נקלעים לקשיים תפקודיים עקב ניהול תזרים מזומנים לקוי. במקרים קיצוניים, קשיים אלו עלולים להביא לסגירת עסק, למרות היותו עסק עובד, יצרני ורווחי. אחת הסיבות לכך שעסק יצרני ורווחי פועל עם תזרים מזומנים שלילי היא העבודה עם צ'קים דחויים. מדוע בעלי עסק עובדים עם צ'קים דחויים, כיצד צ'קים דחויים משפיעים על תזרים המזומנים ואיך ניכיון צ'קים פותר את הבעיה?

המצב – מדוע בעלי עסק מקבלים תשלום בצ'ק דחוי?

כאשר התחרות בשוק גדולה, בעלי עסקים מחפשים דרכים להוזיל עלויות, ותשלום בצ'ק דחוי מאפשר ללקוחות לבצע עסקאות שאינם יכולים לשלם עליהן במזומן. בעל עסק שנדרש לבחור בין קבלת תשלום בצ'קים דחויים לבין וויתור על עסקאות, נאלץ לבלוע את הצפרדע, לקוות שתזרים המזומנים שלו לא יפגע יותר מדי – ולקבל תשלום בצ'קים דחויים.

הבעיה – צ'קים דחויים ותזרים מזומנים

כיצד, אם כן, משפיעה העבודה עם צ'קים דחויים על תזרים המזומנים של העסק? תזרים המזומנים הוא סך ההוצאות וההכנסות של העסק ברגע נתון, בזמן הווה. מבחינת מאזן תזרים המזומנים, תשלום דחוי אינו קיים, כיוון שאינו נמצא בחשבון בהווה. כך נוצר מצב בו העסק ביצע עבודה, לכאורה התקבל תשלום על העבודה, אך למעשה – עד שהצ'ק הדחוי אינו נפרע, התשלום אינו קיים בחשבון העסק, ואינך יכול להשתמש בכסף לביצוע עסקאות ותשלומים. בנקודה זו נוצר עיוות במאזן, וחברה פעילה המספקת שירותים ללקוחות מרוצים רבים יכולה למצוא עצמה בקשיי התנהלות ובמחסור של הון מזומן להמשך פעילות.

התהליך – מהו ניכיון צ'קים?

ניכיון צ'קים הוא הליך בו בנק או מוסד פיננסי אחר מקבלים ממך צ'קים דחויים ששולמו לחברה, ומזרימים לחשבון העסק את ערכם, בניכוי עמלה. התהליך מהיר, משתלם ובטוח יותר מאשר הלוואות נושאות ריבית או פנייה למקורות אשראי חיצוניים. ניכיון שיקים על ידי חברה מוכרת, מאושרת ומפוקחת ישתלם לך יותר מאשר ניכיון צ'קים על ידי הבנק מבחינת עמלות, אחוז המימון והבירוקרטיה הנדרשת.

הפתרון – כיצד ניכיון צ'קים משפר את תזרים המזומנים?

לאחר שהעברת את הצ'קים הדחויים לחברה שתבצע עבורך את התהליך, החברה תבדוק שהצ'קים אמינים. לאחר אישורם, יועבר הסכום הנקוב בהם, בניכוי עמלה מוסכמת מראש, לחשבון הבנק של העסק שלך. הכסף, שעד עכשיו היה וירטואלי מבחינת תזרים המזומנים, הופך לאקטואלי: באפשרותך לבצע עסקאות ותשלומים, לפתח את העסק ולקבל מחירים נוחים והטבות על תשלום במזומן.

בטחון – האם ההליך בטוח?

בימינו, ניכיון צ'קים הוא הליך בטוח לחלוטין. חברות ומוסדות פיננסיים בעלי רישיון לביצוע ניכיון צ'קים נמצאים תחת פיקוח מתמיד של משרד האוצר ושל בנק ישראל, וההליך חוקי בהחלט – הילת השוק האפור שדבקה במושג אינה רלוונטית כיום. ברם, על מנת לוודא שאתה בידיים טובות, פנה לחברה מורשית ומפוקחת, בעלת ניסיון בתחום ובעלת מוניטין של חברה אמינה ויציבה.

/ 5.

לכניסה לאזור האישי, הזינו אימייל וסיסמא: