באישור שוק ההון
מס. רישיון למתן אשראי - 54530
מס. רישיון המרת מט״ח - 57692

מהי המשמעות של חשבון מוגבל וכיצד בעלי עסקים יכולים להתנהל במידה והוגדרו כמוגבלים?

חשבון בנק שבמהלך שנה הוחזרו בו עשרה צ'קים או יותר משום שלא היה להם כיסוי, יוכרז כחשבון מוגבל. להכרזה על חשבונך כמוגבל השפעות כלכליות, שיקשו על התנהלות תקינה של העסק. במשך שנה לא תוכל למשוך צ'קים, לא יונפקו לך פנקסי צ'קים וכל חשבון אחר שתפתח לא יורשה לנפק לך פנקסי צ'קים. בנוסף, המידע על הגבלת החשבון מועבר לגורמים פיננסיים שונים, ותתקשה לקבל אשראי או לקשור קשרים עסקיים חדשים. כיצד, אם כן, תוכל להמשיך ולנהל את העסק לאחר שחשבונו הוגבל?

הסרת האיום

ראשית, חשוב לדעת כי באפשרותך לבטל את הגבלת החשבון, אם תפעל במהירות לאחר קבלת הודעה על אי כיבוד צ'ק עשירי בחשבונך. באפשרותך לפנות לעורך דין מומחה ולפעול לעצירת תהליך ההגבלה. יש לעשות זאת לפני שעברו 15 יום מקבלת ההודעה מן הבנק. כמו כן, אם קיבלת הודעה מן הבנק על אי כיבוד 5 צ'קים בחשבונך, יש לפעול מיידית להסדרת תזרים המזומנים שלך, בעזרת הלוואות חוץ בנקאיות או ניכיון שיקים, ובכך למנוע את סכנת ההגבלה. בנוסף, שקול את האפשרות לפתיחת חשבון אלטרנטיבי, אשר תוכל לפעול דרכו במקרה בו לא תצליח לאזן את החשבון הנוכחי. יש לשקול זאת בכובד ראש, שכן האפשרות הבריאה יותר היא שיקום החשבון הקיים ואיזונו.

מה עושים כאשר החשבון כבר הוכרז כמוגבל?

אם לא הצלחת למנוע את הכרזת חשבונך כמוגבל, פירוש הדבר כי לא תוכל למשוך ממנו צ'קים וכי כל חשבון חדש שתפתח לא יכלול אפשרות של משיכת צ'קים למשך שנה. למרות זאת, חשבונות קיימים אחרים שלך יוכלו להמשיך ולתפקד כרגיל. במצב כזה, עליך להקפיד שחשבונות אחרים שלך לא יוגבלו, וכך תוכל להמשיך ולנהל את עסקיך כרגיל.

כלים לשמירה על חשבון בנק מאוזן

קיימים כמה כלים פיננסיים שיעזרו לך לשמר על חשבון הבנק שלך ולאזן את תזרים המזומנים. המטרה הכללית היא ארגון המשאבים הפיננסיים של העסק כך שיתרת המזומן בחשבון תאפשר המשך פעילות שוטפת ותקינה. תוכל לקחת הלוואה מגורם פיננסי אמין ומוכר, שתאפשר לך לאזן את חשבון הבנק, אך יש לזכור כי הלוואה כרוכה בהתחייבות ארוכת טווח ובתשלום ריביות, ולכן לא תתאים לכל עסק. האפשרות השנייה היא פנייה לחברה בעלת רישיון לניכיון צ'קים, על מנת להמיר צ'קים דחויים לכסף מזומן. הליך זה ישקף נכונה את מצבו הפיננסי של העסק ויעזור לך לאזן את תזרים המזומנים.

/ 5.

לכניסה לאזור האישי, הזינו אימייל וסיסמא: