באישור שוק ההון
מס. רישיון למתן אשראי - 54530
מס. רישיון המרת מט״ח - 57692

ניהול פיננסי נכון של עסקים

המפתח להצלחת העסק הוא ניהול פיננסי נכון, בעיקר בתנאים המשתנים והבלתי צפויים שמאפיינים את העולם העסקי המודרני.

ניהול פיננסי הוא תהליך של ניהול המשאבים הכספיים, כולל חשבונאות ודיווחים פיננסיים, תקצוב, מעקב אחר חייבים, ניהול סיכונים וביטוח העסק.

מערכת הניהול הפיננסית לעסקים קטנים ובינוניים כוללת שני אלמנטים בסיסיים: מצד אחד כיצד מממנים את העסק ומצד שני כיצד מנהלים את הכסף בעסק.

כאשר אתם עומדים להקים את המערכת לניהול הפיננסי של העסק שלכם, ההחלטה הראשונה שלכם צריכה להיות אם תנהלו את הרישום הפיננסי בעצמכם או שמישהו אחר יעשה זאת עבורכם.

יש מספר דרכים חלופיות להתמודדות עם הניהול הפיננסי של העסק. אתם יכולים לנהל בעצמכם את כל הניהול הפיננסי, לשכור עובדים שינהלו אותו עבורכם, לשמור על כל הדוחות בדלת אמותיו של העסק אבל להשתמש בשירותיו של רואה חשבון להכנת הדוחות הרשמיים (כמו החזרי מס), או להשתמש בשירות חיצוני של חברה שתדאג לכול מה שקשור לניהול תוכנת הנהלת חשבונות, לניהול העסקאות הפיננסיות ולהפעלת רואי חשבון שיטפלו בכול הפונקציות הרשמיות שקשורות להגשת הדוחות לרשויות המס.

הקשר בין ניהול תקציב מסודר ומעקב אחר חייבים

אחד ההיבטים החשובים שמשפיעים על ניהול פיננסי כרוך בניהול תקציב מסודר ומפורט שישמור על האיזון הפיננסי של העסק.

עסק שבו מצטברים חייבים רבים ונערמים לא מעט צ’קים דחויים שהתקבלו על ידי הלקוחות, ייקלע, קרוב לודאי, לחוסר איזון פיננסי שיכול לאיים על קיומו של העסק כולו. הפתרון הוא –ניכיון צ’קים כדי לשפר את התזרים מזומנים של העסק

חשוב להבין שעסק שמחזיק צ’קים דחויים, במקרה הפחות גרוע, או צ’קים חוזרים וחוב שלא משולם, במקרים הגרועים יותר – בעצם סופג הפסדים כלכליים לא קלים שעלולים לפגוע בעסק כולו. נכון, שתמיד אפשר לפנות לערכאות משפטיות כדי לנסות ולקבל את התשלום המגיע לכם, אלא שמדובר בהליך שאתם יודעים מתי הוא מתחיל אבל לא מתי יסתיים… וגם אם השופט יפסוק לטובתכם, בסופו של דבר אתם עלולים לצאת מופסדים.

לפעמים, הסיכוי היחיד שיאפשר לכם להשיב לעצמכם את כספכם הוא פנייה לחברה שעוסקת בניכיון צ’קים.

איך תוכלו להיעזר בחברה לניכיון צ’קים?

חברת ניכיון צ’קים עוסקת ברכישת צ’קים דחויים, בתמורה לעמלה בגובה מסוים שהיא גובה עבור שירות זה.

הפעילות של חברות אלה היא חוקית ומאושרת על ידי משרד האוצר. זאת ועוד, רוב החברות לניכיון צ’קים מנוהלות על ידי אקדמאים שמגיעים מתחום הכלכלה והן מעניקות שירות ברמה גבוהה ללקוחות שלהן.

פעולת ניכיון הצ’קים יכולה למנוע מכם בעיות של מימון והיקלעות לצרה כלכלית שאולי לא תצליחו להיחלץ ממנה.

אגב, ישנה אפשרות לפנות לבנק כדי לפדות את הצ’קים הדחויים אלא שברוב המקרים הבנק מעמיד קשיים למתעניינים ומבקש מעבר לשיק עצמו עוד בטחונות זאת ועוד שלא ניתן לדעת בדיוק מהי העלות האמיתית שהבנק מבקש עבור נכיון השיק. לבנק יש “הוראת קבע” לחייב את החשבון בעמלות נוספות במעמד או אחרי ביצוע העסקה כגון, עמלת רבעון, עמלת עריכת מסמכים, עמלת שורה, דנ”ח פעולות וכדומה.

/ 5.

לכניסה לאזור האישי, הזינו אימייל וסיסמא: