באישור שוק ההון
מס. רישיון למתן אשראי - 54530
מס. רישיון המרת מט״ח - 57692

מושגים חשובים בנכיון צקים

בקרב הציבור הישראלי צקים מהווים אמצעי תשלום פופולרי בו נעשה שימוש רב מדי שנה, למטרות עסקיות ו/או פרטיות. עבור אנשים רבים, פריסת תשלומים בצקים מאפשרת להם לסגור עסקאות, כאשר אין ברשותם את מלוא הסכום הדרוש בכסף מזומן.

מהו נכיון צקים?

המדובר בפעולה חוקית שבמסגרתה מתבצעת המרה של צקים דחויים לכסף מזומן. המשמעות היא שמתבצע פירעון מוקדם של צקים דחויים, שנמשכו על ידי עסקים או לקוחות פרטיים, בעבור קניית שירותים וסחורה מאת בעלי עסקים וחברות מורשות. פעולה זו של מתן אשראי חוץ בנקאי, נעשית על ידי חברות לניכיון צקים, המעניקות מזומנים תמורת הצק הדחוי, בכפוף לניכוי סכום עמלה.

ניכיון צקים מהווה פתרון יעיל ונוח לאנשים פרטיים שזקוקים באופן דחוף למזומנים והן לבעלי עסקים מכל ענפי המשק. זאת, מאחר והם שומרים על תזרים מזומנים קבוע המאפשר לעסק לרכוש שירותים, מוצרים וסחורה במזומן, לשלם משכורות וכן למנף את הפעילות העסקית בלי להגדיל את מסגרת האשראי או לקחת בטחונות אחרים.

איך מתבצע נכיון צקים?

בישראל קיימת מזה שנים רבות פעילות ענפה של חברות לניכיון צקים, הנעשית לצד וכחלק מהצמיחה שחלה בתחום המימון החוץ בנקאי. כך, בכל שנה הולך וגדל היקף הפעילות השנתי בענף זה, הנאמד כיום ביותר מ-2 מיליארד ₪ לשנה. חשוב לדעת, כי כל החברות המעניקות שירותים של נכיון צקים לציבור הרחב, עושות זאת מכוח רישיון של משרד האוצר ומפוקחות על ידו, הכל בהתאם להוראות של פקודת השטרות [נוסח חדש], חוק החוזים והחוק לאיסור הלבנת הון. מומלץ לבחור בקבלת השירות מחברה מקצועית ומנוסה בתחום, שתיתן לכם שירות אדיב, יעיל ומהיר.

מהו אוחז כשורה?

בהתאם לסעיף 28 לפקודת השטרות, כאשר מסבים צקים לטובת חברה לנכיון צקים, היא מקבלת מעמד שנקרא "אוחז כשורה" המעיד על כך שקיבלה אליה את הצק באופן חוקי. קבלת המעמד כרוך במילוי התנאים הבאים: הצק הוסב כדין, אין עליו הגבלת סחירות, שולמה מלוא התמורה בגין הסבתו. במצב זה, מי שרשם את הצק (מושך הצק) מתנהל מול חברת הנכיון ואינו רשאי מבחינה חוקית להציב תנאים משלו לפירעון הצק בהתאם ליחסיו העסקיים עם הלקוח שלטובתו נרשם הצק מראש. מעמדה זה של חברת הנכיון מתיר לה לא להתערב במקרה של כשל תמורה בין מושך הצק ללקוח, אולם היא רשאית לבדוק אם מושך הצק קיבל את הסחורה ואם הוא מרוצה מהעסקה.

/ 5.

לכניסה לאזור האישי, הזינו אימייל וסיסמא: