באישור שוק ההון
מס. רישיון למתן אשראי - 54530
מס. רישיון המרת מט״ח - 57692

מה ניתן לעשות עם שיק דחוי בחברה לניכיון צקים?

לא פעם ולא פעמיים יקבל בעל עסק, כמו גם אדם פרטי, צ'ק דחוי לידיו. צ'ק דחוי הוא בעצם תשלום שמועד הפירעון שלו נקבע לזמן מאוחר יותר בעתיד, כלומר המשלם דוחה את מועד התשלום לתאריך שנוח לו יותר. לכאורה, עם צ'ק כזה אין מה לעשות: פשוט צריך לחכות לתאריך שכתוב עליו, ורק אז ניתן יהיה לפרוע אותו. אבל בחברה אשר מציעה ניכיון צ'קים, קיימת דווקא אפשרות נוספת.

חברה לניכיון שיקים – פתרון מעניין במקרים שונים

חברה אשר מציעה שירותי ניכיון צ'קים פועלת על פי העיקרון הבא: תן לנו את הצ'ק שקיבלת, ואנחנו ניתן לך תמורתו את הסכום הנקוב בו, בהפחתת עמלה המחושבת על פי אחוזים שנקבעו מראש. למעשה, אותה חברה מממנת לאותו אדם שקיבל את הצ'ק סכום כסף מסוים, כמעט בגובה הצ'ק עצמו, כך שהכסף הזה הופך להיות נזיל בטווח המיידי.

מדובר בצעד שיכול להועיל מאוד במצבים שונים, במיוחד כאשר האדם שקיבל את הצ'ק 'תקוע' בלי כסף וזקוק למזומנים עכשיו. העמלה הנמוכה יחסית שגובה אותה חברה (כמה אחוזים מהסכום שרשום על גבי הצ'ק) תהיה במצבים רבים זניחה לעומת הרווח שבקבלת הסכום הכתוב על גבי הצ'ק באותו הרגע.
יש לציין כי גובה העמלה עשוי להשתנות בהתאם למספר פרמטרים שקובעת כל חברה לניכיון צ'קים. בין פרמטרים אלו ניתן למנות את: התאריך של הצ'ק הדחוי (כלומר כמה התאריך רחוק מיום בקשת הניכיון), הסכום המופיע בו, יציבות העסק, מצבו הכלכלי של האדם המבקש את הניכיון ועוד.

חשוב לדעת כי תהליך ניכיון הצ'קים הוא חוקי לגמרי, כל עוד הוא נעשה בחברה המאושרת על ידי משרד האוצר (וחשוב לוודא זאת עוד לפני שתבקשו את שירותי הניכיון). למעשה, גם הבנקים מציעים שירותי ניכיון צ'קים ללקוחותיהם בהזדמנויות שונות.

אז למה לא לפנות לבנק?

האדם הממוצע יחשוב כמובן שעדיף לו לפנות לבנק לצורך ניכיון שיקים, שכן הבנק הוא גוף מוכר שניתן לסמוך עליו. זו מחשבה טבעית והגיונית, עד שמתעמקים ובודקים את התנאים שהבנק מעמיד בכדי לאשר את ביצוע הניכיון: תשלום עמלות שונות, בדיקה מעמיקה על מצבו הכלכלי של המבקש, שיעבוד חלק מהסכום הנקוב בצ'ק במקרים שונים (כך שלמעשה בעליו לא יכול להשתמש במלוא הסכום) ועוד. לכן חשוב מאוד להשוות בין מה שמציעות חברות לניכיון שיקים לבין מה שמציע הבנק, ורק אז להחליט מהי דרך הפעולה הנכונה.

/ 5.

לכניסה לאזור האישי, הזינו אימייל וסיסמא: