באישור שוק ההון
מס. רישיון למתן אשראי - 54530
מס. רישיון המרת מט״ח - 57692

מה ההבדל בין שיק מסחרי לשיק פרטי?

גם בעידן הממוחשב בו אנו חיים, חברות, עסקים וכן אנשים פרטיים עדיין עושים שימוש נרחב בשיקים. התשלום בשיק מאפשר רישום ומעקב, וכן דחיית התשלום למועד יותר נוח. בנוסף לכך, עסקים וחברות רבים אינם מקבלים כרטיסי אשראי, ולקוח שאין בכיסו המזומנים הנחוצים, יכול לשלם באמצעות שיק. מהו שיק מסחרי, מהו שיק פרטי, מה ההבדלים ביניהם, וכיצד בעל עסק יכול להתמודד עם קשיי נזילות עקב קבלת תשלום בצ'קים דחויים? על כך בשורות הבאות.

שיק פרטי

צ'ק פרטי הוא צ'ק מפנקס הצ'קים הרגיל של אזרח בעל חשבון בנק. כיום, על פי החוק, מודפס על כל צ'ק הכיתוב "למוטב בלבד" – אלא אם כן הלקוח מבקש מפורשות לא להדפיסו. פעולה זו מתבצעת על מנת למנוע מצב בו אדם שילם בצ'ק דחוי, לא קיבל את התמורה לכספו, ובבואו לבטל את הצ'ק הוא אינו יכול לעשות זאת, מכיוון שבעל העסק העבירו כתשלום לגורם שלישי.

שיק מסחרי

שיקים מסחריים מיועדים לשימושם של חברות ושל עסקים. שיק מסחרי ברוב המקרים נכתב מעותד (דחוי) כשהספק בעצם מבקש אשראי מהמוטב. הצקים מכילים ספח בו נרשמים מועד כתיבת הצ'ק ומועד פירעונו. הספח מהווה אמצעי לרישום ולמעקב אחרי הצ'ק בהנהלת החשבונות של העסק. צ'קים מסחריים אינם מיועדים לשימושם של אנשים פרטיים.

קשיי נזילות ופתרונם

עבור עסקים רבים, קבלת תשלום בצ'קים דחויים מאפשרת הקלה על הלקוח והטבה בתנאי התשלום, ברם, כאשר עסק מקבל חלק ניכר מהתשלומים המגיעים לו בצ'קים דחויים, מתעוררת בעיית מחסור בכסף נזיל לצורכי תפעולו השוטף של העסק. הפתרון לבעיה כאובה זו הוא ניכיון שיקים, המאפשר לך כבעל עסק להמשיך בפעילותך העסקית. בהליך של ניכיון צ'קים, חברה מורשית מעבירה לחשבון בעל העסק את סכום הכסף הנקוב בצ'ק, בניכוי עמלה הנקבעת מראש. במועד פירעון הצ'ק, עובר הסכום לחשבון החברה. כך אתה יכול להמשיך בעסקיך כבעל עסק, ואנחנו, כחברה המבצעת את ניכיון הצ'קים, מרוויחים את העמלה הנקובה.

חברה מורשית, אחראית ומנוסה

בית מאור היא חברה מנוסה, הפועלת בתחום ניכיון שיקים מזה שני עשורים, במהלכם הפכנו לאחת החברות המובילות בתחום ניכיון צ'קים בישראל. לקוחות החברה זוכים ליחס אישי ולמסלולים מותאמים ספציפית לצרכיהם. יתרה מכך, עסקים קטנים ובינוניים זוכים למסלולים מסובסדים ייחודיים, מתוך שאיפה לתמוך בלקוחותינו עד כמה שניתן. אנו מודעים לקשיים הכלכליים ולתחרותיות שהשוק מציב בפני עסקים, ומאפשרים לכל בעל עסק לפתור קשיי תזרים מזומנים באמצעות שירות דיסקרטי ומהיר של ניכיון שיקים. החברה בעלת רישיון לעסוק בתחום, ונמצאת תחת פיקוח של משרד האוצר, ככל מוסד פיננסי העוסק בניכיון צ'קים.

/ 5.

לכניסה לאזור האישי, הזינו אימייל וסיסמא: