באישור שוק ההון
מס. רישיון למתן אשראי - 54530
מס. רישיון המרת מט״ח - 57692

איך בוחרים חברה לניכיון צקים

עסקים המקבלים תשלום בצ'קים, ובעיקר בצ'קים דחויים, עלולים למצוא את עצמם מתמודדים עם קשיי נזילות, עקב תזרים מזומנים חסר. חברות המספקות שירותי ניכיון צ'קים פותרות את בעיית תזרים המזומנים, ומאפשרות לעסק לתפקד ולצמוח. מהו ניכיון צ'קים, למי הוא מתאים וכיצד תבחרו חברה לניכיון צ'קים – כל זאת במאמר שלפניכם.

מה זה ניכיון צ'קים?

ניכיון צ'קים הוא שירות פיננסי בו עסק או חברה שנקלעו לקשיי נזילות עקב תזרים מזומנים חסר יכולים להמיר צ'קים שטרם נפרעו, בעיקר צ'קים דחויים, לכסף מזומן, וכך לאזן את תזרים המזומנים שלהם. את השירות מספקים חברות וגופים פיננסיים הנמצאים תחת פיקוח של משרד האוצר ובנק ישראל ובאישורם, כך שהשירות בטוח ואמין, ואינו קשור לגורמים מפוקפקים.

הבעיה

עסק שעובד עם צ'קים דחויים מוצא את עצמו עם תזרים מזומנים חסר. הדבר נובע מכך שכסף שלכאורה שולם לך על שירות שהענקת, למעשה לא נכנס למאזן הכספי שלך עד למועד פדיון הצ'ק. בואו ניקח לדוגמא את דניאל, קבלן גינון. דניאל מבצע עבודות אחזקה והקמה של גינות נוי, כאשר את עבודות האחזקה הוא מבצע באופן סדיר, ומקבל תשלום קבוע מלקוחות קבועים במזומן או בצ'ק לפירעון מיידי. ברם, הכסף הגדול אותו מרוויח דניאל מגיע מהקמת גינות עבור לקוחות חדשים, ומכיוון שמדובר בסכומים גדולים – חלק ניכר מהכסף משולם בצ'קים דחויים. דניאל קיבל הצעה להקמת גינה במוסד חינוכי גדול, אולם אין ביכולתו לבצע את העבודה, מכיוון שתזרים המזומנים שלו חסר. ברשותו צ'קים דחויים שאילו היו נפדים, יכול היה לבצע את העסקה, אולם הבנק אינו מוכן לתת לו אשראי בגובה הסכומים הנדרשים, מכיוון שחשבונו נמצא במשיכת יתר כמעט כל החודש.

הפתרון

דניאל יכול לפנות לקבל הלוואה מגורמים חוץ בנקאיים, ולמצוא עצמו חייב הרבה כסף בריביות גבוהות לגורמים שונים. הוא יכול לוותר על העסקה ולעצור את התפתחות העסק שלו, והוא יכול לפנות לחברה אמינה שמבצעת ניכיון צ'קים. דניאל, לאחר ששקל את כל האפשרויות שבפניו, החליט לפנות לחברה לניכיון צ'קים.

התהליך

דניאל פנה לחברה אמינה ומוכרת, שלקחה את הצ'קים הדחויים שבידו, בדקה את אמינותם, ולאחר אישור הצ'קים זיכתה מיידית את חשבונו בסכום הנתון, תמורת תשלום מוסכם מראש. דניאל ביצע את הקמת הגינות במוסד החינוכי בהצלחה, זכה לשבחים וללקוחות נוספים, ותזרים המזומנים שלו השתפר.

כיצד בוחרים חברה לניכיון צ'קים?

בבואך להתקשר עם חברה המבצעת ניכיון צ'קים, יש כמה נקודות שכדאי לך לבחון:

  • אמינות – וודא שהחברה רשומה, מוכרת ומאושרת כחברה לניכיון צ'קים.
  • מקצועיות – פנה לחברה בעלת ניסיון ומוניטין בתחום, השומרת על דיסקרטיות, מבצעת בדיקה מקיפה של הצ'קים ומעניקה שירות מקצועי ומהיר.
  • הגינות – בדוק כי תנאי העסקה הוגנים, ושלא גובים ממך עמלה או ריבית ניכיון מופרזות. אפשר ורצוי לבצע סקר שוק בנוגע לתנאים המוצעים לך.

/ 5.

לכניסה לאזור האישי, הזינו אימייל וסיסמא: