באישור שוק ההון
מס. רישיון למתן אשראי - 54530
מס. רישיון המרת מט״ח - 57692

כיצד בונים תקציב לעסק?

ניהול תקציב נכון הוא כלי פיננסי הכרחי עבור כל עסק. בין אם מדובר בעסק קטן, בינוני או גדול, בין אם העסק הוא וותיק או חדש, תקציב נכון הוא אל”ף בי”ת של התנהלות פיננסית מוצלחת.

היתרונות של ניהול תקציב נכון

ניהול תקציב מאפשר תכנון לטווח קצר ולטווח ארוך. כך אתה, כבעל עסק, יכול לראות על פי הצפי התקציבי מתי כדאי להשקיע בפיתוח, מתי תוכל לרכוש חומרי גלם לביצוע עסקאות גדולות ומתי עליך להקטין את הוצאותיך. בנוסף, תוכל להיות שקול בקביעת תנאי התשלום של הלקוחות ותוכל להימנע מלקיחת הלוואות מיותרות הנושאות עמלות גבוהות. ניהול תקציבי נכון יאפשר לך לבסס מוסר תשלומים הולם שלך ושל לקוחותיך, ויאפשר לעסק שלך לעלות משלב של הישרדות לשלב של התפתחות ושל צמיחה.

כיצד בונים תקציב נכון

על מנת לבנות תקציב יש למפות את כל ההוצאות של העסק ואת ההכנסות שלו, כמו גם יעדי מכירות ופיתוח עסקי. עליך לכמת עלויות שכר לעובדים, הוצאות על חומרי גלם, על שיווק ועל פרסום, אחזקת מלאי, פיתוח מוצרים, תחזוקה, עלויות אשראי, תנאי תשלום לספקים, תנאי תשלום שאתה נותן ללקוחות, ריביות על הלוואות, מיסים ועוד. על מנת לפשט את התקציב, תוכלו להשתמש בתוכנה לניהול עסק ולחלקם לכמה חלקים. עשה זאת לאחר שהצבת יעדי מכירות מפורטים.

תקציב מכירות – מה הסכומים שעליך להשקיע בפרסום ובשיווק, על מנת להשיג את יעדי המכירות של העסק.

1. תקציב כוח אדם – עלות המשכורות שעליך לשלם לעובדים.

2. תקציב ייצור – מהן עלויות הייצור שלך, מחומרי הגלם ועד לשלב המוצר המוגמר.

3. תקציב השקעות – כמה תצטרך להשקיע על מנת להשיג את יעדי הפיתוח של העסק.

4. תקציב מימון – עלויות הלוואות, כיצד אתה משלם לספקים, כיצד הלקוחות משלמים לך וכמה זה עולה לך. האם לקוחות משלמים באמצעות המחאות דחויות, האם אתה משלם לספקים בשיקים דחויים, האם עליך לפנות לחברה העוסקת בניכיון שיקים על מנת לשמור על תזרים מזומנים מאוזן, האם יש צורך לקחת הלוואה ומתי לעשות כן.

טווח ארוך וטווח קצר

תכנון תקציבי נכון מאפשר לך צפי לטווח קצר של חודש, וכן לטווח ארוך של שנה ומעלה. יתרה מכך, תכנון תקציבי ארוך טווח יכול להתפרש גם על פני מספר שנים. כאשר ההתנהלות של העסק מתוכננת ומדודה, ניתן להציב יעדים משמעותיים לטווח ארוך ולעמוד בהם. לעומת זאת, כאשר העסק מנוהל ללא תכנון תקציבי ראוי, אתה מוצא את עצמך עסוק בהישרדות כלכלית, בשאלה כיצד תשלם משכורות וכיצד תשלם עבור חומרי גלם, ואינך פנוי לנווט את העסק לפריחה. התנהלות בלתי מתוכננת מביאה לצורך בהלוואות נושאות עמלות גבוהות ולפנייה לחברות לניכיון שיקים על מנת ליצור תזרים מזומנים מאוזן. לא אחת קורה שעסק בעל מוצר מצוין עם קהל לקוחות קבוע אינו שורד, מכיוון שאינו מנוהל כראוי מבחינה תקציבית. למשל, כאשר יש בידיו שיקים לניכיון שטרם נפדו – צ’קים מעותדים. על מנת לתכנן כראוי את תקציב העסק שלך, עליך להתחיל בהכנת התקציב כשלושה חודשים לפני תום שנת הכספים. כדי להבטיח שהתקציב יבנה נכון, תוכל לפנות למומחה או לחברה לייעוץ עסקי, שילוו אותך ושידריכו אותך בתהליך.

/ 5.

לכניסה לאזור האישי, הזינו אימייל וסיסמא: