באישור שוק ההון
מס. רישיון למתן אשראי - 54530
מס. רישיון המרת מט״ח - 57692

חוק הסליקה האלקטרונית – איך זה היטיב עם חברות לניכיון צ'קים?

בשנת 2016 עבר בכנסת חוק הסליקה האלקטרונית של צ'קים, והוא יושם במספר פעימות שהושלמו בנובמבר 2017. מטרת החוק הייתה לקדם את סליקת הצ'קים לרמה טכנולוגית מתקדמת, אשר תאפשר סליקה אלקטרונית ללא צורך של הלקוח להגיע ישירות לסניף הבנק, וללא צורך לשנע את הצ'ק עצמו בין הבנקים ובין מסלקת בנק ישראל. חוק הסליקה האלקטרונית מייעל את הטיפול בצ'קים ובצ'קים דחויים, מקל הן על מי שמשלמים בצ'קים, והן על מי שמקבלים תשלום בצ'קים, וכן הופך את מלאכתן של חברות ניכיון הצ'קים ליעילה ולמהירה אף יותר משהייתה.

אחוז עסקאות גדול

אף על פי שצ'קים הם אמצעי תשלום מיושן יחסית, על פי הנתונים השימוש בצ'קים בעסקאות בשוק הישראלי אינו פוחת, ואף נמצא במגמת עלייה. אחוז העסקאות המבוצעות באמצעות צ'קים הוא כ-18% מסך העסקאות המבוצעות בשוק. בעוד יחס זה נשאר קבוע, סכום העסקאות ממשיך לעלות. הסיבה לכך נעוצה כנראה בתנאי האשראי הלוחצים, ובמצב כלכלי המאלץ עסקים ובתי אב רבים לחפש פתרונות מימון שיגדילו את מסגרת האשראי שלהם. תשלום באמצעות צ'קים דחויים מאפשר לך להגדיל את מסגרת האשראי מבלי להזדקק לאישורו של הבנק, ומבלי לקחת הלוואות הנושאות ריביות גבוהות.

דבר החוק

על פי חוק הסליקה האלקטרונית, בכל בנק יוצבו מכונות לסריקה אלקטרונית של הצ'קים שאותם מפקיד הלקוח, ומרגע שנסרק הצ'ק, הנתונים הסרוקים הם המידע המייצג את הצ'ק, ולא הנייר עצמו. החוק הופך את כל תהליך ההפקדה, הניכיון והפדיון של הצ'ק לפשוט ולמהיר יותר, ואף מאפשר לבא כוחו של מקבל הצ'ק לבצע פעולות ללא נוכחותו הפיזית של המפקיד. בנוסף, במקרה של החזרת צ'ק, המפקיד אינו נדרש להגיע פיזית לסניף הבנק על מנת לאסוף את הצ'ק שחזר בכדי להמשיך בעצמו בהליכי הגבייה. במקום זאת, מפקיד הצ'ק או נציגו יקבל אלקטרונית תצלום של הצ'ק, שבאמצעותו יוכל להמשיך לבצע את התהליכים.

חוק הסליקה האלקטרונית של צ'קים, חברות לניכיון צ'קים, והאדם הפרטי.

חוק הסליקה האלקטרונית הופך את מלאכתן של חברות ניכיון הצ'קים לקלה, למהירה, ולבטוחה יותר. נציגי החברה יכולים להעביר את נתוני הצ'קים הסרוקים לגורמים שונים, מבלי שתידרש נוכחותו של מפקיד הצ'ק, התשלום מועבר בתום יום אחד מהעברת הנתונים הסרוקים, ובמקרה של חזרת צ'ק, פלט המחשב משמש אסמכתה חוקית, שאיתה ניתן לפתוח בהליכי גבייה נוספים או בהליכי הוצאה לפועל. חברת בית מאור מבצעת ניכיון צ'קים מאז שנת 1996; לפרטים נוספים, לקביעת פגישה, ולמענה על שאלות הינכם מוזמנים לפנות לאחד מנציגי החברה , שישמח לעמוד לרשותכם.

/ 5.

לכניסה לאזור האישי, הזינו אימייל וסיסמא: