באישור שוק ההון
מס. רישיון למתן אשראי - 54530
מס. רישיון המרת מט״ח - 57692

התנהלות פיננסית נכונה מול ספקים

התנהלות מול ספקים משפיעה רבות על מצבו הפיננסי של העסק, שכן התנהלות שגויה עלולה לפגוע בתזרים המזומנים ולייקר את המוצר או את השירות שהעסק מספק, ובכך לחבל הן במכירות והן בתחרותיות של העסק ושל המוצר. על מנת שהעסק שלכם ישרוד במציאות הכלכלית הנושכת של ימינו, יש להקפיד על התנהלות נכונה מול ספקים. להלן כמה עצות שימושיות כיצד להתנהל נכון.

הגדירו תקציב על פי צרכי העסק

בתור התחלה, עליכם להגדיר בצורה המדויקת ביותר את צרכי העסק שלכם. האם אתם זקוקים לכמויות קטנות של חומרי גלם, המשתנים בהתאם לעבודה שהוזמנה אצלכם, או שאתם זקוקים לכמויות גדולות של חומרי גלם במרווחי זמן קבועים, וכן הלאה. לכל עסק הצרכים הייחודיים שלו, ואלו יקבעו את הספקים המתאימים, את אופי ההתקשרות איתם ואת צורת התשלום. לאור הגדרת הצרכים, קבעו תקציב מוגדר להוצאות, נסו להיות מדויקים עד כמה שניתן, שכן ככל שתדייקו יותר – כך התקציב יהיה מדויק יותר. לאחר שקבעתם תקציב, אל תחרגו ממנו, כדי לא להיכנס לחובות ולמינוסים.

הצעות מחיר

לאחר שהגדרתם את צרכיכם ואת תקציב ההוצאות שלכם, בקשו הצעות מחיר מכמה ספקים שונים, ונסו לקבל המלצות על ספקים מקולגות, שכן ערכו של ספק אמין לא יסולא בפז. בדקו את ההפרשים במחירים ואת איכות החומרים, ובחרו את הספקים המומלצים הזולים יותר מביניהם. בישורת הסופית של בחירת הספקים, בדקו את תנאי התשלום ואת האינטראקציה האישית שלכם עם הספק. כמובן, עדיף לבחור את הספקים שיאפשרו לכם את תנאי התשלום הנוחים ביותר, ושיש ביניכם תקשורת טובה.

תזרים מזומנים

על מנת שלא ליצור מצב בו תזרים המזומנים שלילי, ארגנו את חשבונותיכם כך שההכנסות נכנסות בתחילת החודש, ושההוצאות יורדות לקראת סוף החודש, כך תישארו בצד הפלוס במשך רוב החודש. אם מצב תזרים המזומנים שלכם בכי רע, תוכלו לפנות לבית מאור – חברה המבצעת ניכיון שיקים עבור חברות ועסקים פרטיים. ניכיון צ’קים מאפשר לכם לממש היום את הצ’קים הדחויים שבידיכם, וכך לא להיכנס למצב בו למרות שלכאורה שילמו לכם את המגיע לכם, למעשה אין בידכם את הכסף הזמין הנדרש להמשך עבודה תקין של העסק.

לסיכום

התנהלות נכונה מול ספקים מורכבת משלושה חלקים עיקריים: הגדרת תקציב ועמידה בו, בחירת הספק המתאים ושמירה על תזרים מזומנים שיאפשר עבודה שוטפת ותקינה. אם תשכילו לעבוד נכון בשלושת המישורים, העסק יהפוך לרווחי ויעיל יותר, והעבודה לא תיעצר בשל מחסור במזומנים. בנוסף לכך, תוכלו להימנע ממצב בו המוצר שלכם יקר ממוצרים אחרים בשל עלות גבוהה מדי של חומרי הגלם. אל תתביישו לקבל כמה הצעות מחיר גם אם אתם רגילים לעבוד עם אותו הספק מזה שנים, שכן מחיר חומרי הגלם שאתם קונים חייב לאפשר לכם לעמוד בתחרות.

/ 5.

לכניסה לאזור האישי, הזינו אימייל וסיסמא: