באישור שוק ההון
מס. רישיון למתן אשראי - 54530
מס. רישיון המרת מט״ח - 57692

מדוע חשוב לבצע בדיקת צ’קים

עסקים רבים עובדים גם היום עם צ’קים, ובחלק גדול מהמקרים – מדובר בצ’קים דחויים. בניגוד לעסקה בכרטיס אשראי, בה ההוצאה מאושרת במעמד הקנייה, צ’ק דחוי מאושר רק במועד פירעונו. כך, בעל העסק שקיבל את הצ’ק כתשלום עלול לעמוד מול שוקת שבורה במועד הפירעון, אם הצ’ק לא יאושר. בנוסף לכך, תזרים המזומנים מידלדל, כיוון שהתשלומים דחויים. מה ניתן לעשות בכדי למנוע הפסדים כתוצאה מקבלת צ’קים לא כשרים?

ניכיון צ’קים

את בעיית תזרים המזומנים ניתן לפתור בעזרת פנייה לחברה המספקת שירותי ניכיון צ’קים. ניכיון צ’ק פירושו, שתמורת תשלום עמלה, החברה משלמת ללקוח את הסכום הנקוב בצ’ק, ובהגיע זמן הפירעון – גובה החברה את הצ’ק אל חשבונה. חברת בית מאור מספקת שירותי ניכיון צ’קים לעסקים ולחברות שנקלעים לבעיות של תזרים מזומנים. ברם, לא די בכך שביצעת ניכיון צ’קים, שכן עדיין עליך לוודא שהצ’קים כשרים.

בדיקת צ’קים

כחלק מהשירותים שאנו מעניקים ללקוחותינו, חברת בית מאור מבצעת בדיקת צ’קים. בדיקת צ’קים היא הליך בו אנו מוודאים שהצ’ק אכן מכוסה, ושלא תיווצר בעיה לפדות אותו. את השירות אנו מעניקים חינם ללקוחותינו ומבצעים אותו לפני התקשרות עם לקוחות חדשים.

מה כוללת הבדיקה

1. הבדיקה מבררת שהצ’ק לא יצא מחשבון מוגבל – חשבון שהוכרז כמוגבל אינו רשאי למסור צ’קים.

2. שמירה על תזרים כלכלי – האם הלקוח החדש שומר על תזרים כלכלי מאוזן?

3. צמצום סיכויי הונאה – בדיקת כל פרמטר מדיד שיכול להצביע על ניסיונות הונאה.

4. מוסר תשלומים.

5. חלוקת בעלות.

6. הליכי הוצאה לפועל – האם מוסר הצ’ק מצוי בשלב כלשהו של הליך הוצאה לפועל? האם קיים תיק הוצאה לפועל על שמו?

מזעור הסיכון

כפי שניתן להבין, בדיקת צ’קים ממזערת את הסיכון שבעל עסק לוקח כאשר הוא מקבל צ’ק דחוי. כך אתה יכול לבצע בדיקת צ’קים עבור לקוחות לא מוכרים, ולקבל תשובה – האם הצ’קים אמינים ובטוח לקבלם, או שהצ’קים אינם אמינים, או במילים אחרות – ללא כיסוי.

לסיכום

העבודה עם צ’קים דחויים מאפשרת למשלם חופש אשראי גדול, וכך ניתן לבצע עסקאות שאין באפשרותו לבצע במזומ אולם יחד עם היתרונות – יש לעבודה עם צ’קים גם חסרונות. החיסרון הגדול ביותר הוא שאינך יודע אם הצ’ק מכוסה, האם יש בחשבון הבנק של מוסר הצ’ק מספיק כסף על מנת שתוכל לפדות אותו ואם הבנק ממנו נמשך יאשר אותו. זאת תדע רק במועד הנקוב בצ’ק. הפיתרון לבעיית האמינות של הצ’קים הדחויים הוא ביצוע בדיקת צ’קים עבור כל לקוח חדש איתו אתה מתחיל לעבוד. חברת בית מאור, המספקת שירותים פיננסיים וביניהם שירותי ניכיון צ’קים, מבצעת בדיקת צ’קים חינם עבור לקוחותיה. לקוחות החברה יכולים לבקש לבצע בדיקת צ’קים עבור כל לקוח לא מוכר איתו הם מעוניינים לעבוד.

/ 5.

לכניסה לאזור האישי, הזינו אימייל וסיסמא: