באישור שוק ההון
מס. רישיון למתן אשראי - 54530
מס. רישיון המרת מט״ח - 57692

הלוואה לכל מטרה

הלוואות הם אחד מן הכוחות המניעים את הכלכלה של ימינו. אנשים אשר מבקשים להשתמש בסכום כסף גדול מזה שיש ברשותם משתמשים בהלוואה כדי לפרוס את התשלומים. הם יפתחו עסק, ירכשו נכס או ישכרו שירות, וכך יעזרו לצמיחת הכלכלה, כאשר החזרי התשלום שלהם יובילו להצטברות של כסף שתאפשר מתן הלוואות נוספות.

בישראל ההלוואות מחולקות לרוב לשתי קטגוריות, מן הצד האחד המשכנתאות אשר מיועדות לרכישת נכסי נדל"ן, ומהצד השני שאר ההלוואות, אשר מוגדרות כהלוואות לכל מטרה.

פתיחת עסקים קטנים באמצעות הלוואה

אחד מן התחומים הבולטים בו נעשה שימוש ב"הלוואות לכל מטרה", הוא תחום העסקים הפרטיים. פתיחת עסק היא לרוב יקרה, וההלוואות השונות מבקשות לאפשר לאנשי חזון שאין בידם את ההון הראשוני הנדרש, לגייס אותו בכל מקרה. זאת כמובן, בתנאי שיש לו את הביטחונות המתאימים.

יש להבין שמבחינת הגופים הפיננסיים אשר מעניקים את ההלוואה – ביניהם בנקים, חברות ביטוח ועסקים פיננסיים – הענקת ההלוואה היא השקעה עם סיכון: באם מקבל ההלוואה אינו יוכל לשלם חזרה, ההשקעה אבדה. לפיכך הם מבקשים לוודא שמקבל ההלוואה יוכל לשלם, לרוב על ידי הקצאת נכסים הנמצאים בידיו למטרה זו.

פעמים רבות נוספות, מגדילים הגופים הפיננסיים ודורשים להכיר את התכנית העסקית של מקבל ההלוואה. כך הם יוכלו להעריך מהם הסיכויים של העסק להצליח, ובהתאם, האם יוכל מקבל ההלוואה לעמוד בתשלומי ההחזר.

הגופים הפיננסיים לרוב נבדלים זה מזה בתכניות תשלומי ההחזר שלהם, כאשר נתונים שונים כמו פריסת התשלומים וגובה הריבית עשויים להשתנות. באופן די מובן, דווקא הגופים הפיננסיים שגובה הריבית שהם גובים נמוכה יותר – אלה לרוב הם הבנקים – ידרשו בטחון רב יותר שמקבל ההלוואה יוכל להחזיר את התשלום.

הלוואות למטרות נוספות

פתיחת עסק אינה המטרה היחידה של הלוואות – לא סתם הן נקראות, “הלוואות לכל מטרה". כדוגמה, ניתן לחשוב על האדם שנוסע לחו"ל לנסיעה עסקית. רק בתום הנסיעה, ירוויח את ההון הדרוש לו עבורה, וההלוואה מאפשרת לו לבצע אותה בכל מקרה. כך הוא יוכל לשלם על כל מה שנדרש עבור נסיעה שכזו, לרבות הטיסה, האירוח, וכמובן, ביטוח הנסיעות שיבטיח שהנסיעה לא תרד לטמיון במקרה של איבוד או גניבת ציוד או של פציעה.

כך, ניתן לקחת הלוואות בסדרי גודל שונים משלל סיבות, החל מרצון לרכישת נכס למטרות פנאי ואפילו עד לקבל מרווח נשימה כלכלי בתקופה עמוסה בלבד. עולם ההלוואות לכל מטרה מיועד בדיוק לכך, והוא דואג להמשיך ולהניע את הכלכלה שלנו.

/ 5.

לכניסה לאזור האישי, הזינו אימייל וסיסמא: