באישור שוק ההון
מס. רישיון למתן אשראי - 54530
מס. רישיון המרת מט״ח - 57692

היתרונות שיש באשראי חוץ בנקאי

במציאות הכלכלית של ימינו, מרבית העסקים זקוקים לאשראי – סכום כסף נוסף מעבר למסגרת התקציב הקיימת, המסייע להם להצליח לשמור על פעילות שוטפת אפקטיבית ומוצלחת. כך, בין אם מדובר באשראי לצרכי השקעה, רכישת ציוד, פיתוח והגדלת הפעילות העסקית, הון חוזר, היחלצות מבעיות של תזרים מזומנים וכן הלאה.

מהו אשראי חוץ בנקאי?

אשראי חוץ בנקאי הינו מקור מימון הניתן לבעלי עסקים בשוק באמצעות מגוון גופים וחברות שאינם בנקים, ביניהם חברות אשראי, חברות ליסינג, קרנות, חברות ביטוח, משקיעים פרטיים ועוד. המדובר בגופים מוסדרים הפועלים בצורה חוקית ומאורגנת.

היתרונות העיקריים

גמישות מרבית: מוצרי האשראי המוצעים על ידי גופים חוץ בנקאי הם גמישים הרבה יותר מהתוכניות הסגורות המוצעות על ידי הבנקים, הניתנות לתקופה מסוימת על פי הביטחונות הנדרשים, כאשר כל שינוי או חריגה מהן כרוך בקבלת אישורים ולוקח זמן. בנוסף, את האשראי החוץ בנקאי ניתן ביתר קלות לפי מגוון הצרכים הספציפיים והמטרות שלשמם הוא נלקח.

לא תופס מסגרת: אשראי חוץ בנקאי הוא פתרון מומלץ ויעיל מאחר והוא חיצוני למסגרת האשראי של הבנק ולא משפיע על מסגרת האשראי נוכחית של העסק. כמו כן, סכומי הכסף (האשראי) שניתן לקבל מגופים חוץ בנקאיים הם גבוהים משמעותית ממה שניתן לקבל על פי רוב אצל הבנקים.

פעולה מהירה: קבלת אשראי חוץ בנקאי נעשית בצורה פשוטה ומהירה יותר, תוך התאמה אישית לצרכי המימון המסוימים של כל בעל עסק. כך, בשונה מהבנקים אין צורך בקבלת אישורים וחתימות אינסופיים, כך שמדובר בהליך מיידי וזריז המתאים גם ללקוחות הזקוקים לכך בדחיפות.

גובה הביטחונות הדרוש: קבלת אשראי מהבנקים הינו משימה ארוכה ומורכבת, הכרוכה בהצגת ביטחונות גבוהים, דבר אשר מקשה על קבלת המימון. לעומת זאת, גופים חוץ בנקאיים מציעים לציבור הלקוחות אחוזי מימון גבוהים, היכולים להגיע גם ל-100%, תמורת שיעבוד מהיר של נכס מסוים, מלאי קיים, שיקים ועוד. חשוב לשים לב לערך הביטחונות הדרוש לעומת אחוזי המימון המוצעים, בכדי לא להגיע לסיטואציה לפיה אי החזר של האשראי הנלקח יגרור העברת מלוא הביטחונות אל הגוף החוץ בנקאי.

חשוב לציין, כי לפני קבלת אשראי חוץ בנקאי מומלץ לעשות סקר שוק יסודי ומקיף עם כמה גופים ו/או חברות, בכדי להצליח לקבל את מוצר האשראי האופטימלי, המותאם לצרכי המימון של העסק. לשם כך, ניתן לפנות לקבלת שירות מקצועי של חברה המתמחה בהתאמה ומתן מקורות מימון.

/ 5.

לכניסה לאזור האישי, הזינו אימייל וסיסמא: