באישור שוק ההון
מס. רישיון למתן אשראי - 54530
מס. רישיון המרת מט״ח - 57692

הלוואות – יתרונות וחסרונות

אם העסק שלכם זקוק לכסף מזומן, עומדות בפנכים מספר דרכים: לשוב ולהשקיע את הרווחים בעסק או למצוא משקיע שיזרים מזומנים לעסק שלכם. אבל מה באשר להלוואות עסקיות? גם אלה צורות נפוצות למימון עסקים. אבל, לפני שתרוצו להגיש בקשה להלוואה עסקית, כדאי ללמוד על היתרונות והחסרונות של סוג מימון זה.

קודם כל, שימו לב: אם ביקשתם הלוואה מהבנק כנגד נכס שלכם, וסורבתם, עדיין הדרך פתוחה בפניכם. כיצד? ובכן, לא בדיוק על ידי שירותים לייעוץ משכנתא, אלא על ידי חברה המתמחה בגיוס אשראי כנגד שיעבוד הנכס, באמצעות הלוואה חוץ בנקאית.

יתרונות ההלוואה

גופים מלווים לא מנסים להשפיע על הדרך בה תוציאו את כספי ההלוואה

שלא כמו משקיע, הגוף המלווה לא יפריע לאופן שבו אתם מפעילים את העסק. אם אתם מצרפים משקיע לעסק תצטרכו לעבוד אתו בעצה אחת. וכיוון שברוב המקרים לא מדובר בשותף ׳שקט׳, יש להניח שלשותף החדש יהיה מה להגיד לגבי הדרך שבה העסק משתמש בכספים שהשקיע.

לגוף המלווה לא אכפת מה אתם עושים עם הכסף, כל עוד אתם מסוגלים לשלם ולהחזיר את ההלוואה שקיבלתם ממנו.

מה שקורה בזמן שבין מתן ההלוואה להחזרתה, תלוי לחלוטין אך ורק בכם. אז אם אתם רוצים לשמור על שליטה מלאה בעסק שלכם ולהיות הקובעים הבלעדיים כיצד העסק יגדל ויתרחב – הלוואה עסקית היא בדרך כלל האפשרות הטובה ביותר.

גישה קלה ונוחה לקבלת הלוואות

קל ליצור קשר עם גוף מלווה ולברר את האפשרות לקבל הלוואה עסקית. גישה קלה ונוחה זו היא משהו שעוזר לאנשי העסקים, שלרובם אין זמן לבזבז עד שהעסק יניב רווחים שאפשר להשקיע מחדש בעסק, או עד שימצא המשקיע המתאים. מדובר בתהליך ארוך שיכול להיגרר המון זמן. כמובן, שגם הלוואה לא מאושרת בין לילה, אבל תמיד קל יותר להתמודד עם מגוון האפשרויות לקבלת הלוואה.

שיעורי ריבית סבירים

בדרך כלל, שיעורי הריבית להלוואות עסקיות הם טובים. הגופים המלווים מתחרים על הלקוחות ולכן הם חייבים להציע עסקה שלא נופלת מהצעות המתחרים. נכון, שיעורי הריבית עדיין משאירים לנותן ההלוואה אפשרויות לרווח, אבל לפעמים, שיעורי הריבית מצדיקים בחירה בהלוואה כדי להזרים כספים לעסק.

כל הרווחים יהיו שייכים אך ורק לכם

רוב בעלי העסקים לוקחים הלוואה עסקית כדי להרחיב את העסק או כדי לדחוף אותו לכיוון חדש. המשמעות היא שהם רוצים עסק רווחי יותר.

אם אתם מקבלים את הכסף הזה ממשקיע, הוא יצפה להחזר כספי מכול סכום שהעסק ירוויח. כלומר, ביצועי העסק יהיו קשורים ישירות לסכום הכסף שהמשקיע יקבל בתמורה.

לא כך כאשר אתם לוקחים הלוואה. ההחזרים הם קבועים, ואתם משלמים את אותו סכום מדי חודש, לא משנה אם רווחי העסק כתוצאה מההשקעה שביצעתם, היה גדול או קטן.

חסרונות ההלוואה

לא כל עסק יקבל אישור להלוואה

יש חוקים ותנאים קפדניים של הגופים המלווים כשמדובר באישור או בדחיית בקשה להלוואה עסקית. לא כל עסק יכול לעמוד בקריטריונים שקבעו גופים אלה.

לכן, מומלץ לדעת כיצד הגוף המלווה מנתח את העסק שלכם, לפני הגשת בקשה להלוואה. הרי אתם לא רוצים לבזבז זמן על משא ומתן עם גוף מסוים כשאין לכם שום סיכוי לקבל את ההלוואה.

ההלוואה מאובטחת בדרך כלל כנגד נכס של העסק

הלוואות מבוטחות בדרך כלל כנגד נכס בבעלות העסק. הסיכון הוא שהנכס ייתפס על ידי המלווה, אם לא תצליחו לעמוד בפירעון ההלוואה. כרגע אתם לא חושבים שתהיה לכם בעיה להחזיר את ההלוואה, אבל מחשבה זו היא מנת חלקו של כל מי שלוקח הלוואה כנגד הנכס שלו. הבעיה מתעוררת רק כאשר רווחי העסק לא עונים על הציפיות ועל התקוות שלכם, ולפתע אתם לא מצליחים לעמוד בהחזרי ההלוואה. לכן, לפני שאתם לוקחים הלוואה, חשבו על כך בזהירות.

אולי לא תקבלו את כל סכום ההלוואה שביקשתם

לפעמים יאשרו לכם רק חלק מההלוואה שביקשתם. ייתכן שלפי חישובי הגוף המלווה העסק שלכם לא זקוק לכול הסכום שביקשתם.

זה יכול לתסכל חלק מבעלי העסקים שכבר הכינו תכנית מימון מלאה. אבל הסירוב של הבנק יאלץ אותם לחזור ללוח התכניות במאמץ לקצץ עלויות ולמצוא דרכים פחות יקרות לבצע את התכנית שלהם.

לסיכום, חשוב לוודא שאתם נוקטים בכול צעדי הזהירות כשאתם מתכננים לקחת הלוואה ומבטיחים שאכן תוכלו להחזיר את הכסף שלוויתם.

/ 5.

לכניסה לאזור האישי, הזינו אימייל וסיסמא: