באישור שוק ההון
מס. רישיון למתן אשראי - 54530
מס. רישיון המרת מט״ח - 57692

למה הבטחון והצמיחה העסקית שלך תלויה בחברת השירותים הפיננסיים?

כל עסק נעזר בשירותים פיננסיים שונים בתקופות מסוימות או באופן קבוע. יש שצריכים לקבל כסף מזומן על צ'ק דחוי ולכן ישתמשו באופן קבוע בשרותי ניכיון שיקים עקב בעיה בתזרים המזומנים, אחרים זקוקים להמרה של מט"ח לצורך רכישת סחורות בחו"ל ועוד.

קראו עוד בנושא: 5 עובדות שלא ידעתם על ניכיון צ'קים.

האם העסק צריך להיות נאמן לחברה אחת?

כאשר מדובר בספקים של העסק, בעל העסק יעדיף לעבוד עם ספק קבוע, שמעניק לו שירות שמתאים לצרכים שלו, שמספק את הסחורה בזמן, שמדייק בהזמנות וכן הלאה. ספק אמין ומקצועי מעניק לבעל העסק שקט נפשי, ביטחון ויציבות.

פעמים רבות בעלי עסקים לוקחים הצעות מספקים מתחרים, אך אם הם מרוצים מהספק הנוכחי שלהם ורגילים לעבוד אתו, הם ישאפו לשמור איתו על יחסי עבודה שוטפים ויבקשו ממנו להתאים את עצמו במידת האפשר לדרישותיהם ולהצעות המתחרות שהם קיבלו.

כאשר מדובר בנושאים פיננסיים, זה מעט שונה

להבדיל ממה שקורה עם ספקי סחורה או שירותים אחרים, כאשר מדובר בשירותים פיננסיים שבעל העסק מקבל, אין הרבה מקום למיקוח. אף על פי שניתן תמיד להתמקח על גובה העמלות, ובמיוחד אם הלקוח הוא לקוח חוזר ונאמן, בדרך כלל את תנאי העסקה מציבה החברה שנותנת את השירות. קראו עוד בנושא דומה שכתבנו: 3 שירותים פיננסיים לעסק יעיל וחכם יותר.

עם זאת, בעל עסק לא צריך למהר לעבור לספק אחר רק כי זה מפתה אותו באמצעות עמלה נמוכה יותר. בכל הנוגע לשירותים פיננסיים לעסק, ליציבות החברה שמספקת את השירותים, לאמינותה וליכולת שלה לספק את השירותים באופן דיסקרטי, בטוח ואמין לאורך זמן יש משקל מאוד גדול. מעבר לחברה שהציעה עמלה נמוכה יותר לא מחייבת עסקה בטוחה או שירות מהיר ואישי, וכמו בכל סוג של מכירה, איפה שמכירים אותך טוב יותר, שם אתה מרגיש יותר בבית.

שקט נפשי וביטחון כלכלי

שירותים פיננסיים לעסק שניתנים באופן קבוע מאפשרים לבעל העסק לתכנן אסטרטגיה עסקית, השקעות והוצאות באופן פשוט וקל. מסיבה זו, אם חברה מסוימת הצליחה להוכיח את יציבותה ואת עמידותה בתנאי ההסכם מול הלקוח, כדאי שישמור לה נאמנות, שכן הביטחון הכלכלי שלו תלוי בכך.

איך בוחרים ספק לשירותים פיננסיים?

  1. פעילות חוקית ובטוחה: החלק החשוב ביותר הוא לבדוק שהחברה עובדת תחת פיקוח ובאישור משרד האוצר. ניתן לבקש מספר רישיון על מנת לאשר זאת באופן וודאי.
  2. מסלולים מסובסדים לעסקים: לא כל החברות מציעות זאת, אך אם אתם בשלב סקר שוק, כדאי שתשאלו האם יש מסלולים מסובסדים לעסקים, ואם כן, מה הם מציעים.
  3. גובה העמלות: כל עסק צריך לשאוף תמיד לצמצם את ההוצאות ולהגדיל את ההכנסות. אומנם המחיר הזול ביותר לא בהכרח מעיד על השירות האמין והטוב ביותר, אך גם תשלום של עמלות גבוהות מידי עלול להיות לא רווחי, במיוחד כאשר מדובר בשירותים כמו פירעון שיקים דחויים, המרת מט"ח ומשכון של זהב או תכשיטים.
  4. מוניטין וניסיון: כאשר מדובר בכסף שלכם, כדאי שתפנו רק לחברה עם ניסיון רב שנים, וכזו שהספיקה לצבור מספר לקוחות עסקיים גדול. אם אתם מכירים בעלי עסקים שנעזרים בשירותים פיננסיים שונים, תוכלו לשאול אותם עם איזו חברה הם ממליצים לעבוד ולמה.
  5. שקיפות: על ידי שקיפות מלאה מצד החברה שמספקת את השירותים הפיננסיים, תוכלו לדעת בדיוק מה מגיע לכם ולמה אתם מתחייבים. המשמעות של השקיפות היא גם אחידות, כלומר, מחיר זהה לכל הלקוחות. עם זאת, תמיד ניתן לדון באופן אישי על פרטי העסקה, במיוחד אם אתם לקוחות חוזרים או קבועים.
  6. שירות שליחים: לפעמים המיקום עלול להוות מכשול עבור בעל עסק שרוצה לעבוד עם חברה ספציפית. אולם אם החברה מספקת גם שירותי משלוחים, הכול יכול להיות הרבה יותר קל ופשוט והשירות זמין בכל עת.

/ 5.

לכניסה לאזור האישי, הזינו אימייל וסיסמא: