באישור שוק ההון
מס. רישיון למתן אשראי - 54530
מס. רישיון המרת מט״ח - 57692

איך לנהל תזרים מזומנים בעסק?

פעמים רבות אנחנו שומעים את המושג "תזרים מזומנים" – אך לא תמיד מבינים מה בדיוק הוא אומר. תזרים מזומנים הוא לא רק השורה התחתונה בחשבון הבנק, אלא כלי עוצמתי שיש ללמוד להשתמש בו. אז איך עושים את זה נכון? בכתבה הבאה תוכלו לקרוא את כל הפרטים הקטנים שיעשו לכם סדר.

תזרים מזומנים בעסק

מה הוא תזרים המזומנים בעסק?

תזרים המזומנים הוא כל מה שקורה בעסק שלכם מבחינת הכנסות והוצאות בתקופה מוגדרת. התזרים הוא חשוב מאוד לכל עסק, בין אם קטן, בינוני או גדול, על מנת להבין ולנתח את ההתנהלות השוטפת שלו. 

למה תזרים המזומנים בעסק הוא כל כך חשוב?

גם אם אנחנו יודעים כמה כסף אנחנו מכניסים פחות או יותר, ערים לפוטנציאל הצמיחה, וחושבים על מקורות המימון שלנו מכל הכיוונים – זה לא מה שיגרום לנו להבין מה קורה בעסק שלנו כאן ועכשיו, בעיקר אם יש הרבה תנועה בעובר ושב. ללא תזרים מזומנים מדוייק, העסק שלנו עלול לקרוס.

מעקב אחרי תזרים המזומנים – איך עושים את זה?

מעקב אחר תזרים המזומנים נעשה באמצעות דו"ח אשר מפרט את כל התנועות של ההכנסות וההוצאות: תשלומים מלקוחות, הוצאת משכורות לעובדים, רכישת מלאי או ציוד, וכל דבר אחר. נוסף על כך, הדו"ח כולל גם תצפית לטווח הקצר (שלושה חודשים קדימה). 

איך להתייחס לתשלומים דחויים בעסק?

בעלי עסקים רבים מקבלים לעתים את התשלומים מהלקוחות בתנאי שוטף פלוס 60, 90 או אפילו 180. חשוב לדעת שתזרים המזומנים מציג את ההכנסות וההוצאות בפועל, ולא את מועד ביצוע דרישת התשלום. מה בכל זאת עושים כדי לשפר את התזרים במצב הזה? הנה שני רעיונות.

ניכיון שיקים דחויים

אם אתם מקבלים שיקים דחויים, יש לכם את האפשרות לבצע ניכיון שיקים בעמלות נמוכות, וכך להכניס אותם לתזרים כבר עם קבלתם, ולשפר אותו. 

תשלום בתנאי שוטף פלוס

אם אתם מקבלים תשלום בתנאי שוטף פלוס, הקפידו לקחת זאת בחשבון בזמן ביצוע העבודה. אל תשכחו שאם אתם עסק בינוני או גדול (ולא עוסק פטור), אתם תצטרכו לשלם את המע"מ בגין העבודה עוד לפני קבלת התשלום בפועל. לכן, כדאי לעודד את הלקוחות לשלם מוקדם יותר באמצעות מתן הטבה או הנחה. 

אפשרות נוספת היא שימוש בהלוואות או באשראי עסקי על מנת לגשר על התקופה המאתגרת שבין ביצוע העבודה לקבלת התשלום מהלקוחות השונים.

חיזוי תזרים המזומנים

חשוב לדעת – הדו"ח הינו כלי משמעותי ביותר בניהול העסק שלכם. הוא עוזר לוודא שתמיד יהיה לכם מספיק מזומן כדי לשמור את הראש מעל המים, ולא להגיע למצב בו הרבה לקוחות חייבים לכם כסף אך חשבון הבנק שלכם מרוקן (כמו שקורה לעתים בתנאי תשלום של שוטף פלוס 60 עד 180). 

הקשר בין תזרים מזומנים להלוואות ואשראי עסקי

בנוסף, אם תצטרכו לפנות לקבלת הלוואות בנקאיות או אשראי עסקי – אתם תצטרכו להציג תזרים משכנע ומנוהל היטב. אתם צריכים לשכנע את הגופים השונים שבאמת תוכלו לעמוד בהחזר ההלוואה, ולהציג סימוכין אשר תומכים ביכולת זו. 

ניכיון שיקים והמרות מט"ח עם בית מאור

בית מאור היא חברה אשר מעניקה מגוון שירותים פיננסיים לעסקים: המרות מט"ח, ניכיון שיקים, אשראי עסקי, משכון תכשיטי זהב ועוד. החברה מחזיקה בכל האישורים הרלוונטיים, ונותנת שירות ללקוחות עסקיים רבים – קטנים וגדולים כאחד. מאחורינו שנים רבות של ניסיון. אנחנו מאמינים במתן שירות אישי ואמין, מחירים הוגנים וכמובן שקיפות מלאה מהרגע הראשון. צרו אתנו קשר עוד היום לקבלת ייעוץ ראשוני. נשמח לעמוד לצדכם בכל החלטה.

/ 5.

לכניסה לאזור האישי, הזינו אימייל וסיסמא: