באישור שוק ההון
מס. רישיון למתן אשראי - 54530
מס. רישיון המרת מט״ח - 57692

כל מה שצריך לדעת על ניהול תזרים המזומנים בעסק שלכם

"תזרים מזומנים" נשמע לבעלי עסקים רבים כמו מונח יבש, שאין לו קשר לתמונה הרחבה הנוגעת להצלחה או לכישלון של העסק. אך למעשה, באמצעות ניהול נכון של התזרים, אתם יכולים לקבל הלוואות בתנאים טובים יותר, לבצע תכנון ריאלי, לעבוד בצורה חלקה יותר ביום יום, ובמקרים קיצוניים – אפילו להציל את העסק מקריסה כללית. במאמר הבא אנחנו הולכים להסביר לכם את העקרונות החשובים של ניהול וייעול תזרים מזומנים שיהפוך את החיים שלכם לקלים יותר.

תזרים המזומנים – מה הוא ולמה הוא חשוב

משמעות המושג "תזרים מזומנים" היא, בפשטות, כל ההכנסות וההוצאות של העסק שלכם בתוך פרק זמן מוגדר. תזרים המזומנים מנוהל באמצעות דו"ח ייעודי, אשר יש לעדכנו באופן שוטף. את הדו"ח ניתן ליצור בסיוע של בעל מקצוע (יועץ או רואה חשבון מוסמך), ולהשתמש בו ככלי שבא לידי ביטוי הן בהתנהלות השוטפת של העסק והן בכל בקשה לקבלת אשראי עסקי, או לחילופין הלוואה בנקאית וחוץ בנקאית.

ההבדל בין תזרים של עסק קטן לעסק בינוני או גדול

כפי שניתן לשער, קיימים הבדלים משמעותיים בין ניהול תזרים מזומנים בעסקים קטנים וגדולים. בעסק גדול, יהיו לרוב הרבה יותר תנועות בחשבון עובר ושב: יותר עובדים, יותר לקוחות, יותר הזמנות ורכישות, וכו'. לכן, דרוש מעקב דקדקני יותר. 

תשלומי מע"מ 

היבט נוסף אשר עלול להשפיע על תזרים המזומנים וגורם להבדל בין עסק גדול לקטן הוא תשלום המע"מ. עסק קטן (כלומר, עוסק פטור שהמחזור שלו אינו עולה על 102,000 ש"ח בשנה), אינו מחוייב בתשלומים ומקדמות למע"מ ולכן ניהול התזרים שלו כנראה יהיה מעט פשוט יותר.

חיזוי תזרים ריאלי בעזרת רואה חשבון 

כעקרון, דו"ח תזרים המזומנים שלכם צריך לכלול תחזית לשלושה חודשים הקרובים. אך אם אתם רוצים לתכנן את הפעילות העסקית לטווח הארוך ביתר ביטחון, מומלץ להיעזר באיש מקצוע ולהכין תחזיות לחמש ולעשר השנים הקרובות.  

שימוש באשראי עסקי והלוואות

חיזוי של תזרים המזומנים שלכם הוא הכרחי אם אתם רוצים לקבל אשראי עסקי או הלוואה. שימוש באשראי הוא כלי חשוב, בעיקר עבור עסקים שמקבלים תשלום בתנאי שוטף פלוס 60 או יותר.

טיפים נוספים לשמירה על תזרים חיובי

נסו לעודד את הלקוחות שלכם לשלם במזומן – העניקו הנחות והטבות ללקוחות אשר משלמים במזומן, או מקדימים את מועד התשלום אשר נקבע מראש.

הכינו תחזית ארוכת טווח – נסו לצפות את התנועות בתזרים המזומנים בעתיד. אתם יכולים אפילו להכין שתי תחזיות, אשר מתייחסות לתרחיש הטוב ביותר והגרוע ביותר.

הקפידו על ביצוע גבייה – הכינו מערך מסודר, וודאו שהגבייה מתבצעת בזמן ושאף אחד לא חייב לכם כסף. אם קיבלתם צ'ק דחוי, בצעו ניכיון צקים כדי להכניס אותו לתזרים.

במצב של משבר, העדיפו הזרמה של הון עצמי מאשר לקיחת הלוואה בריבית – ניתן לגייס הון עצמי מהחשבון האישי שלכם או באמצעות מישכון חפצים יקרי ערך לזמן מוגבל.

שירותי מט"ח, מישכון, ניכיון צקים ועוד – בית מאור

אנחנו בבית מאור גאים להעניק ללקוחותינו מגוון רחב של שירותים פיננסיים כבר משנת 1996. החברה מחזיקה בכל הרישיונות והאישורים מהרשויות, ומציעה שירותים של ניכיון צקים, המרות מט"ח, משכון חפצי זהב ותכשיטים, וכן מעניקה ייעוץ בכל הנושאים שלהלן. אנחנו נהנים מאמונם המלא של לקוחותינו בזכות מדיניות של שירות מצוין, שקיפות מלאה, וכמובן מקצועיות הנשענת על שנים רבות של ניסיון. פנו אלינו עכשיו לקבלת מידע נוסף או בכל שאלה.

/ 5.

לכניסה לאזור האישי, הזינו אימייל וסיסמא: