באישור שוק ההון
מס. רישיון למתן אשראי - 54530
מס. רישיון המרת מט״ח - 57692

4 טיפים להתנהלות נכונה עם צ'קים

אם אתם עובדים עם צ'קים, אתם צריכים להיות מסודרים. כיום, יש צורות תשלום רבות בשוק – הכל מאשראי והעברות באפליקציה ועד להעברות בנקאיות, מזומן, ועוד ועוד. 

ריבוי צורות התשלום דורש מאיתנו יתר סדר וארגון, בעיקר אם אנחנו נמצאים בעסק קטן שעושה את הכל בכוחות עצמו, ללא מחלקה נפרדת לכל תחום אדמיניסטרטיבי.

אז איך מתנהלים נכון עם צ'קים? ערכנו עבורכם מאמר מקצועי, הכולל את ארבעת הטיפים המרכזיים שיעזרו לכם לעשות את הדברים בקלות ולחסוך זמן יקר ודי הרבה תסכול. כל המידע לפניכם.

טיפ ראשון: ערכו רישום מסודר

כדי להתנהל עם צ'קים בצורה נכונה, סדר וארגון הם המפתח. ערכו טבלה מסודרת בקובץ אקסל (או אפילו במחברת, אם אתם מהדור הישן), וכתבו בה את כל הפרטים. הפרידו בין צ'קים יוצאים לצ'קים נכנסים. רשמו בטבלה את כל הצ'קים, כולל אלו הדחויים. 

כשתראו את כל המידע בצורה מסודרת, זה יעזור לכם להחליט האם אתם זקוקים לניכיון צ'קים עבור חלק מהתשלומים. סמכו עלינו – זה עוזר מאוד, גם אם לוקח קצת יותר זמן בחודשים הראשונים. בטווח הרחוק אתם תראו את הערך שבלהיות מסודרים.

טיפ שני: כתבו נכון את הצ'ק

הטיפ הזה אולי נראה מובן מאליו, אבל תתפלאו כמה אנשים צריכים לשמוע אותו שוב ושוב. צ'ק שאינו כתוב נכון יכול לסיים כצ'ק דחוי, וליצור לכם – כן, ניחשתם נכון – ערמות של תסכול ובלאגן. אז מהם הטעות הנפוצות ביותר? הזה כמה מהדברים שאנחנו בחברת בית מאור נתקלים בהם לא מעט.

הטעויות הנפוצות בכתיבת צ'קים 

  • כתב יש לא קריא – הכתב שלכם לא צריך להיות יפה, אבל הוא כן צריך להיות קריא וברור. הקפידו על כך בכל צ'ק וצ'ק.
  • למוטב בלבד – אל תשכחו לכתוב על הצ'ק שהוא למוטב בלבד, כדי שאף אחד לא יוכל להפנות את הצ'קים שלכם למקום בו אתם לא רוצים אותם. 

טיפ שלישי: אל תיתנו צ'קים ללא כיסוי

נכון, הפיתוח לתת צ'ק ללא כיסוי ולהתמודד עם התוצאות אחר כך הוא גדול. רבים נוטים לעשות זאת, ולהגיד לעצמם שיחצו את הגשר כשיגיעו אליו. אך בסופו של דבר, עדיף להקדים תרופה למכה ופשוט לא להסתבך. מתן המחאות שאינן מכוסות יכול לגרום לכם לצרות גדולות, שבמקום להמנע מהן – עדיף פשוט לא להכנס אליהן. תשאלו את כל מי שאי פעם התעסק בתחום הזה.

ובשורה התחתונה…

צ'קים הם דרך תשלום נוחה, אם יודעים איך להשתמש בהם. גם אם קיבלתם צ'ק דחוי, תמיד יש את האפשרות של ניכיון צ'קים לפרטיים או ללקוחות עסקיים, שאנחנו בחברת בית מאור נשמח להעניק לכם בעמלות נוחות ומשתלמות, תוך מתן שירות אישי, מקצועי, זריז ואמין. צרו איתנו קשר לפרטים נוספים.

/ 5.

לכניסה לאזור האישי, הזינו אימייל וסיסמא: