באישור שוק ההון
מס. רישיון למתן אשראי - 54530
מס. רישיון המרת מט״ח - 57692

שיפור תזרים מזומנים בעסק

ייעול תזרים המזומנים הינו חלק אינטגראלי בכל עסק שהוא. כדי לשפר את תזרים המזומנים חשוב ראשית להבין היכן טמונה המלכודת כלומר היכן הכסף כלוא? לשם כך רצוי לבדוק את מאזן העסק ולוודא האם חלק מהמזומנים שוכבים בחשבונות ללא ריבית, להתבונן בתקבולים שעדיין לא התקבלו (נציין כי פה ייתכן שכלוא חלק נכבד מאד מהמזומנים בעסק),  לבדוק האם ישנן עלויות או מלאי שאינם מחושבים ולבסוף לבחון את הנכסים הקבועים ובפרט את נחיצותו של הנכס המפואר שאתה מחזיק בבעלותך, המכונית, נדל”ן וכיוצא באלו.

פעולות לשיפור תזרים המזומנים בעסק

במאמר הנוכחי מספר פעולות שיסייעו לכם לשפר את תזרים המזומנים של העסק. ניתן לבדוק אפשרות לבצע ניכיון צ’קים מסחריים. השירות נועד לשפר את תזרים המזומנים של העסק ואפילו, על ידי כך להגדיל פעילות וליצור רווחים גבוהים יותר. ניכיון צ’קים לכסף מזומן מאפשר רכישת מלאי, תשלומים שוטפים לספקים, תשלום משכורות לעובדים ועוד.

אחוזים גבוהים מאוד מהעסקים בישראל אשר מפסיקים פעילות, הם דווקא עסקים מצוינים בעלי דו”חות רווח והפסד מצויינים. אך הם נאלצו להכריז על סגירת העסק אך ורק בשל תזרים מזומנים שלילי.

ידוע שככל והעסק מאפשר ללקוחותיו תנאי תשלום נוחים הוא יגדיל את המכירות, את הרווחיות וכן יוכיח כי מדובר בעסק “עמיד”.

יתרון נוסף בניכיון צ’קים דחויים נעוץ בכך שהעסק המעוניין לבצע עסקאות מזומן מול ספקים יוכל ליהנות מהנחת מזומן שהספק מציע. כך יגדיל העסק את היקף הפעילות. ומהצד השני, יוכל העסק להמשיך ולהרוויח את היכולת להציע ללקוחותיו תנאי תשלום אטרקטיביים יותר ממתחרים אחרים בשוק.

ניתן לבדוק האם נוכל לקצר את תקופת האשראי הניתנת ללקוחות, זאת כמובן מבלי לאבד אותם. חשוב לבצע זאת בצורה מסודרת ומבוקרת. תקופת אשראי קצרה תוצע מראש ללקוחות חדשים ואילו עבור לקוחות קיימים נידרש לטפל בנושא באופן אישי דרך התחשבות בטיב ובחשיבות של כל לקוח כזה עבור בית העסק. על מנת לבצע שינויים אלו כהלכה חשוב ראשית להכיר היטב את תנאי האשראי הניתנים ללקוחות לרבות אלו המוצעים להם ממתחרים בענף.

הפעלת לחץ על לקוחות שאינם עומדים בתשלום

בדרך כלל פיגור בתשלום החובות מאלץ את העסק ליטול אשראי נוסף בכדי לדאוג למימון הפיגור, לזאת מתווספות מן הסתם עוד המון הוצאות. חשוב לערוך מיפוי של הלקוחות כדי להצליח לאתר את הבעייתיים ביניהם ולהפעיל את מרבית הלחץ עליהם דרך דרישות חד משמעיות לתשלום החוב טרם מועד הפירעון.

זכרו, כיום לבנקים המסחריים יש אינטרסים שונים מהאינטרס העסקי שלכם. הנהלת הבנק שואפת לצמצם ולהקטין את הסיכון שלה על ידי הקטנת האובליגו של העסק ובמקום זאת, להגדיל בצורה משמעותית את הביטחונות והערבויות שלכם, בעלי העסק. בעבר המשא ומתן היה על גובה הריבית והעמלות, והבנקים רק רצו שהלקוחות שלהם ייקחו אשראי נוסף והיום המאבק העיקרי בנושא האובליגו הוא רצונם של הבנקים להקטין את מסגרות האשראי שלכם. פעולה, שעלולה לעשות נזק רב לתזרים המזומנים של העסק.

מהן הפעולות הנדרשות שניתן לבצע על מנת לשפר את תזרים המזומנים?

להקטין סיכונים – אם ישנם לקוחות גדולים עם אשראי גבוה יש לבצע ולבחון אפשרות לעשות ביטוח אשראי, יש לבדוק ולבחון פניה לחברות מימון פרטיות במקביל לבנקים, לבדוק כדאיות להוספת חשבון בנק, בדיקה והגדרת לקוחות מסוכנים, ניסיון מוגבר לגבות צ’קים דחויים מלקוחות חייבים, פשרה והשגת הסדרי חוב עם לקוחות חייבים, הקטנת הסיכונים עם ספקים על ידי הארכת מועדי התשלום בצ’קים דחויים וסחירים, החלפת ספקים בספקים שמוכנים לתת אשראי גבוה יותר, עצירת הוצאות בלתי נחוצות לעסק ועוד.

בהצלחה!

/ 5.

לכניסה לאזור האישי, הזינו אימייל וסיסמא: