באישור שוק ההון
מס. רישיון למתן אשראי - 54530
מס. רישיון המרת מט״ח - 57692

פתרונות פיננסים לתזרים המזומנים בעסק

מחפשים פתרונות פיננסיים איכותיים וחוקיים לשיפור תזרים המזומנים בעסק שלכם? חברת בית מאור המתמחה בין היתר בניכיון צ'קים מספקת מעטפת שירותים רחבה הכוללת מגוון פתרונות פיננסיים לשיפור תזרים המזומנים של העסק.

מה זה תזרים מזומנים בעסק?

תזרים מזומנים הוא מונח בעולם החשבונאות ומתייחס לתנועות הכסף אל העסק וממנו החוצה בתקופת זמן מוגדרת וקצובה. תזרים המזומנים נחוץ לתכנון תקציב עבור העסק, לניהול פיננסי תקין, לחישוב רווחיות וכיוצא בזה. המזומן נדרש למימון ההוצאות השוטפות של העסק לכן תזרים מזומנים שאינו מנוהל נכון עלול לגרום למחסור חמור בכסף נזיל, וגם אם החברה רווחית היא עשויה להיקלע לקשיים ולהגיע לפשיטת רגל.

רוב בעלי העסקים מעבירים את כל הטיפול בנושאים הפיננסיים של העסק לרואה חשבון מוסמך. יחד עם זאת, רואה חשבון חיצוני עוסק בעיקר בהתנהלות מול רשויות המס ולא בתחזית הפיננסית של העסק, לכן מומלץ לבעלי העסקים לנהל את תזרים המוזמנים בעצמם או לדרוש מרואה החשבון שלהם דו"ח מפורט ועדכני המתייחס לתזרים המזומנים, ואין להסתפק רק בדוחות חשבונאיים כמו דו"ח רווח והפסד.

מהי החשיבות של דו"ח תזרים מזומנים?

ניהול נכון ותקין של תזרים המוזמנים של העסק כולל צפי הכנסות ותחזית לתקופה הקרובה, בדרך כלל עורכים תחזית לתקופה של 3 עד 6 חודשים. הדו"ח מאפשר לבעל העסק לתכנן נכון את התנועות הכספיות כדי להימנע ממקרים בהם אין כסף נזיל למימון ההוצאות. כאמור, העסק יכול להיות רווחי, אך אם תזרים המזומנים שלו בעייתי הוא עלול להיקלע לקשיים רבים וקיומו מוטל בספק.

חשוב לציין כי ניהול תזרים המזומנים בעסק מאפשר לבעלי החברה להיערך נכון לקראת הוצאות כספיות שונות, למשל תשלום לספקים. אם בעל העסק צופה בחודשים הקרובים קושי לשלם בזמן לספק הוא יכול לפנות אליו ולבקש דחיית תשלומים, בנוסף בעל העסק יכול לבצע גבייה מהירה מהלקוחות, לנסות להקדים תשלומים מהלקוחות, ובהתאם לצורך הוא יכול לגייס הלוואה לעסק או למצוא פתרון פיננסי אחר. כך למעשה נמנעים מקשיים פיננסיים ומבעיות עם הספקים, הבנקים, רשויות המס וכיוצא בזה.

פתרונות לשיפור תזרים המוזמנים בעסק

  • דחיית תשלום לספקים – כאשר דו"ח תזרים מזומנים מצביע על בעיה בתקופה הקרובה לעמוד בהתחייבויות לספקים רצוי לפנות לספקים ולבקש דחיית תשלומים.
  • פקטורינג על חשבוניות – שירות פקטורינג מאפשר לעסק להקדים את התשלום בגין חשבונית פתוחה בתמורה לעמלה מסוימת.
  • ניכיון צ'קים – שירות ניכיון צ'קים מאפשר לבעל העסק לקבל מזומן בתמורה לצ'ק דחוי, מהסכום מקזזים את העמלה עליה הוסכם מראש.
  • הלוואה – העסק יכול לקחת הלוואה כדי להתגבר על המצוקה התזרימית.

/ 5.

לכניסה לאזור האישי, הזינו אימייל וסיסמא: