באישור שוק ההון
מס. רישיון למתן אשראי - 54530
מס. רישיון המרת מט״ח - 57692

המדריך המלא שלא יספרו לכם באף מקום על המרת מטח

מרבית האנשים נוהגים להמיר מטבעות חוץ בצ'יינג' הקרוב לביתם. האם זו האופציה הכי משתלמת? אילו עוד אפשרויות עומדות בפניכם? ואיך תדעו שביצעתם את העסקה המשתלמת ביותר עבורכם. לפניכם מדריך המרות מט"ח שכולל את כל המידע שממש חשוב שתדעו.

מתי ממירים מט"ח?

בדרך כלל המרת מט"ח מתבצעת ב- 1 מהמקרים הבאים:

  1. אתם רוצים לבצע רכישה בחו"ל במסגרת נסיעה עסקית.
  2. אתם נוסעים לחופשה בחו"ל וזקוקים להמרת השקל לכסף מקומי.
  3. אתם חוזרים לארץ עם כסף זר וצריכים להמירו לשקלים.

אילו שערים קיימים, ומה חשוב לדעת עליהם?

  1. שער יציג – השער שנקבע מידי יום על ידי בנק ישראל ומשקף את מחירה של כל יחידת מט"ח בשקלים. השער נקבע על סמך דגימות שערים שמתפרסמות על ידי הבנקים ברחבי העולם, בדרך כלל לפי היחס של המטבע לדולר האמריקאי. השער היציג משמש להערכת ערך המטבע הישראלי ביחס למטבעות אחרים ומתפרסם באתר בנק ישראל בימים בהם יש מסחר במט"ח. השער היציג מכונה גם שער המסחר מכיוון שהוא משקף את ערך המטבע במחציתו של יום המסחר.
  2. שער רציף – השער הנוכחי, כפי שחושב בדקת המסחר האחרונה. השער הזה נועד לייצג את שוק המט"ח בכל רגע נתון ביחס לשער היציג.
  3. שער העברות והמחאות – שער המחייב את מי שממבצע עסקאות באמצעות העברת צ'קים או העברות בנקאיות מחשבון מט"ח אחד לאחר. השער מתפרסם באתרים של הגופים הפיננסיים השונים והבנקים.
  4. שער מזומן – שער המחייב את מי מבצע פעולות במזומן במטבע חוץ, כמו הפקדה או משיכת מט"ח מהחשבון. ביחס לשער הקודם הוא גבוה יותר ונלוות לו עמלות המרה והפרשי שער.
  5. שער קנייה – המחיר שהגוף שמבצע המרת מטח מוכן לשלם עבור קנייתו ללקוח. בדרך כלל הוא גבוה יותר מהשער היציג.
  6. שער מכירה – המחיר שהגוף שמבצע המרות מטח מוכן לקבל עבור מכירתו ללקוח. בדרך כלל הוא נמוך יותר מהשער היציג.

היכן ניתן לבצע המרת מטבע חוץ?

ניתן לבצע המרת כספים דרך מספר גופים. להלן היתרונות והחסרונות של כל אחד מהם:

  1. המרה דרך הבנק – אף על פי שהבנקים נחשבים כבטוחים ואמינים, הם האופציה היקרה מכולן. בדרך כלל נגבית מהלקוח עמלת פקיד ממוצעת שגובהה 0.18%. בעבור משיכה של כמה אלפים בודדים נגבית עמלה מינימלית של 7 דולר בממוצע ושערי החליפין שהבנקים מציעים פחות אטרקטיביים ביחס לחלופות. מי שרוצה לקנות מט"ח ישלם יותר, ומי שרוצה למכור מט"ח יקבל פחות. במסגרת המכירה תיגבה מהלקוח עמלה נוספת שעומדת על 1%. משיכה מכספומט אומנם חוסכת את עמלת הפקיד, אך מאפשרת למשוך רק דולר או יורו, ומומלץ לעשות אותה רק בסניפים של הבנק של הלקוח כדי שלא תיגבה עמלה נוספת.
  2. המרת מטבעות בנתב"ג – לא מעט אנשים שוכחים או שלא מספיקים להמיר מטבעות לפני נסיעה לחו"ל. אחרים מגיעים לארץ וזקוקים לכסף מקומי מזומן. לשם כך יש את שירותי המרות הכספים בנתב"ג. במקרה זה הלקוח עלול לשלם מחיר גבוה באופן משמעותי ביחס לכל האלטרנטיבות הקיימות, אך כאשר אין ברירה אחרת, מומלץ לעשות זאת דרך המסוף של בנק לאומי, שמציע את התעריף הזול מכולם ללקוחות כל הבנקים.
  3. המרה בבנק הדואר – בבנק הדואר מוצע שער המרה טוב יותר מזה של הבנקים, וגם לא נגבית בגין המרת הכספים עמלה. בעבור מכירה או קנייה של כמה אלפים ניתן לקבל הנחה, וניתן לרכוש מטבעות חוץ באמצעות כרטיס אשראי בתשלומים (עם הגבלה של 2,000 דולר). הבעיה עם המרת מטח בבנק הדואר היא, שהוא לא מחזיק את כל סוגי המטבעות.
  4. המרות מטח ב- change – הצ'יינג' הוא אופציה די טובה להמרת כספים. הוא מאפשר לבצע משיכה עם כרטיס אשראי ופריסה לתשלומים, אך בדרך כלל שער ההמרה עשוי להיות גבוה יותר מהשער היציג, ועשוי להשתנות בין הצ'יינג'ים השונים. אף על פי שאגורה או שתיים לא נשמעות כמשמעותיות, ההבדל עשוי להיות גדול, ולכן קבלת השירות בצ'יינג' מצריכה ביצוע מחקר שוק והשוואת מחירים.

המרת כסף עם בית מאור – בבית מאור מציעים המרות של מטבעות חוץ מכל הסוגים. כאן מתחייבים לתת את שערי ההמרה הכי אטרקטיביים מבלי להשוות מחירים ומבלי לכתת רגליים.

בית מאור היא חברה מוכרת ואמינה שעובדת תחת פיקוח של שוק ההון ובעלת רשיון לעסוק בשירותי מטבע מטעם משרד האוצר.

זקוקים למידע נוסף? צרו קשר, ונשמח לספק לכם מידע, ייעוץ או שירות בהמרת מטח ובנושאים פיננסיים נוספים.

/ 5.

לכניסה לאזור האישי, הזינו אימייל וסיסמא: