באישור שוק ההון
מס. רישיון למתן אשראי - 54530
מס. רישיון המרת מט״ח - 57692

חמשת היסודות לניהול עסק מאוזן ומצליח

ניהול עסק, במיוחד בישראל ובנקודת הזמן הנוכחית, אינו דבר פשוט. בעל העסק הממוצע נמצא בחיפוש מתמיד אחר הלקוחות והגדלת הרווחים, כשמנגד החרב הכלכלית מונחת תמיד סביב הצוואר. במצב הדברים הזה, ברור שאין ברירה אלא לעשות הכל על מנת לנהל את העסק על פי הספר. לפניכם סקירה של חמשת הדברים שפשוט לא ניתן לוותר עליהם.

בקרה

העסק הממוצע צריך להישאר עם האצבע על הדופק בכל רגע נתון. אנשיו צריכים לוודא שההתנהלות שלהם נעשית על פי הספר, כשכל פעולה המתבצעת צריכה להירשם. המלצה מועילה היא לבנות תזרים מזומנים לעסק, הבוחן את ההכנסות וההוצאות לאורך זמן. באמצעות התזרים ניתן ללמוד הרבה מאד על הפעילות הכלכלית של העסק, ומכאן שגם לשפר את כל מה שדורש שיפור.

קבלת החלטות עסקיות

כל פעולה שאנשי העסק מבצעים צריכה להיעשות לאחר שמניחים על כף המאזניים את כל ההיבטים שלה. המטרה, ולא צריך להיות גאון כלכלי כדי לדעת זאת, היא לצמצם כמה שניתן את הוצאות העסק ולמקסם את הרווחים. יש צורך להיות מחושבים ולבחון כל מוצר או שירות לעומקו. יחד עם זאת, שימוש בחומרי גלם זולים “מדי” עלול לפגוע באיכות הפעולות הנעשות בעסק, שכן לעיתים מתברר שמה שזול הופך ליקר. דוגמא נוספת היא עסק אשר מחליט לגבות מחיר גבוה מדי מהלקוחות שלו כדי להגדיל את הרווחים, אך מגלה כי הדבר רק הרחיק אותם ובכך הביא לצמצום הרווחים. כמו הרבה דברים הנוגעים לעסק, המפתח להצלחה נמצא איפשהו באמצע.

מערך שיווק

גם אם עסק מתנהל על פי הספר לדעת בעליו, ייתכן שהוא לא קרוב לממש את מלוא הפוטנציאל שלו. הסיבה לכך שהיא שרבים מהעסקים לא משקיעים את המאמצים הראויים בשיווקם, או לכל הפחות אינם עושים זאת על פי הספר. הנחת המוצא היא שהמאמצים השיווקיים צריכים להתבצע בכל עת, כאשר בעידן הנוכחי הפעילות צריכה להיעשות במספר פלטפורמות במקביל.

האצלת סמכויות

סיכון מרכזי בכל עסק, באשר הוא, הוא נפילה של דברים אל בין הכיסאות. כדי להקטין את הסבירות לכך עד למינימום האפשרי, חשוב לשים דגש על חלוקה נכונה של סמכויות או תפקידים בין אנשי העסק. החלוקה צריכה להתחשב ביכולות של כל אחד מהעובדים, אך גם במצבת המשימות הספציפית שלו. מטבע הדברים, אף עסק לא רוצה שפעולות שצריכות להיעשות יישארו מאחור פשוט מכיוון שלאנשיו אין מספיק זמן להתעסק בכך.

חשיבותו של ניכיון שיקים

אחד המצבים המתסכלים עבור כל העסק היא מצוקה כלכלית הנובעת מהמחאות שהתקבלו מהלקוחות אך עדיין לא ניתנות לפירעון. עד אשר ניתן יהיה לממש את התשלום, עלול העסק להיכנס לבור כלכלי ממנו היציאה אינה פשוטה כלל. גורמים המעניקים שירותי ניכיון צ’קים לעסקים יכולים לעשות את ההבדל: בדרך זו יכול העסק לקבל את כל התשלומים המגיעים לו מהגורם המנכה, עם קבלת השיק, וזאת עבור עמלה מינימלית. ניכיון השיקים מאפשר לקבל מרווח נשימה, מצרך מבוקש בשדה המשחק האמור.

/ 5.

לכניסה לאזור האישי, הזינו אימייל וסיסמא: