באישור שוק ההון
מס. רישיון למתן אשראי - 54530
מס. רישיון המרת מט״ח - 57692

הגשת אשראי מסחרי בחברות לנכיון צקים בהשוואה מול הגשת אשראי מסחרי בבנקים

עסקים רבים מסתמכים על מסגרות האשראי שלהם על מנת לבצע עסקאות גדולות, לרכוש חומרי גלם ולהשקיע בפיתוח ובצמיחה. כאשר תזרים המזומנים בשפל וחשבון הבנק מגרד את תחתית החבית, הקצאת האשראי הופכת לעניין לא כל כך פשוט. אחד הפתרונות הוא מימון בנקאי כנגד צ'קים דחויים, ופתרון אחר הוא פנייה לחברה המבצעת ניכיון צ'קים. מה ההבדל בין מימון בנקאי כנגד צ'קים דחויים לבין מימון של חברות לניכיון צ'קים? על כך – בשורות הבאות.

עניין של זמן

הליך נכיון שיקים דרך הבנק ארוך בצורה משמעותית מהליך ניכיון צ'קים בחברה שזהו עיקר עיסוקה. הבנקים הם ארגונים גדולים, הפועלים על פי פרוטוקולים ונוהלי עבודה קשוחים, ולכן לעתים הם מסורבלים בירוקרטית. פקידי הבנק עוסקים במגוון רחב של פעילויות, ואינם מתמחים בניכיון צ'קים. לעומתם, חברות לניכיון צ'קים מבצעות את ההליך במיומנות, במקצועיות, ביעילות ובמינימום זמן, מכיוון שזה עיסוקן וזו מומחיותן.

לא כל צ'ק נחשב

פריטת צקים למוטב בלבד אינה אפשרית דרך הבנק, ובכל הנוגע להליכי פריטת צקים תל אביב, צפון הארץ או הדרום הרחוק אינם שונים במיוחד: בכולם הפעולה לא תתאפשר דרך הבנק כאשר מדובר בצ'ק דחוי הרשום למוטב בלבד. לעומת זאת, חברות רבות המבצעות ניכיון צ'קים ישמחו להעניק לך מזומן בעבור צק למוטב בלבד.

כמה זה עולה לנו?

בבואך להמיר צ'קים דחויים לכסף מזומן דרך הבנק ייגבו ממך עמלות גבוהות, ובנוסף, חלק ניכר מן הסכום יחכה בבנק עד למועד פדיון הצ'ק. משמעות הדבר היא שסכום הכסף הזמין שיעמוד לרשותך קטן בצורה משמעותית מן הסכום הרשום לזכותך בצ'קים, מה שאומר שמן הסתם, לא יהיה די בסכום זה על מנת לאזן את תזרים המזומנים ולאפשר המשך פעילות עסקית מיטבית. לעומת זאת, חברות לניכיון צ'קים יגבו ממך עמלות נמוכות יותר וישחררו את כל הסכום הנקוב בצ'ק, בניכוי העמלה שעליה סוכם מראש, מיידית לחשבון הבנק של העסק. פירושו של דבר, שבאופן מיידי מתאזן תזרים המזומנים והפעילות העסקית אינה מופרעת.

פעולה שתועלת בצדה

בסופו של דבר, מה שחשוב לך כבעל עסק הוא להשיג את המימון הגבוה ביותר בעלות הנמוכה ביותר. בנוסף לכך, זמינותו של המימון היא קריטית להתנהלות העסקית ולמוניטין של החברה שלך, ולכן השאיפה היא למצוא מענה מיידי לצורכי תזרים המזומנים והאיזון התקציבי של העסק. בחינת התועלת שתופק מפנייה לבנק מול זו שתופק מפנייה לחברה לניכיון צ'קים מורה כי המרת צ'קים דחויים לכסף מזומן דרך חברות לניכיון צ'קים היא מהירה, מיידית וזולה יותר מהחלופה הבנקאית.

/ 5.

לכניסה לאזור האישי, הזינו אימייל וסיסמא: