באישור שוק ההון
מס. רישיון למתן אשראי - 54530
מס. רישיון המרת מט״ח - 57692

דברים שכדאי מאוד לדעת על מוסר התשלומים ושוטף פלוס 30

המונח "שוטף פלוס" מכונה גם "אשראי ספקים", מכיוון שזהו סוג של אשראי שספקים נוהגים לתת ללקוחותיהם. זה אומר, שהספקים לא מקבלים את הכסף עבור העסקה או המוצרים שנרכשו במקום, אלא בתקופת זמן מוגדרת מראש, שנספרת מתום החודש שבו הונפקה החשבונית בגין העסקה שבוצעה.

בישראל נהוג להשתמש באשראי שוטף פלוס 30, 45, 60 ואפילו 90, בהתאם למה שסוכם בין הספק ללקוח, מה שעלול ליצור הרבה מאוד אתגרים לספקים ולפגוע ביכולתם לנהל את תזרים המזומנים של העסק.

מהו חוק שוטף פלוס 30?

חוק שוטף פלוס 30, שהוסדר בשנת 2017, ומכונה גם "חוק מוסר התשלומים" נועד להסדיר את מוסר התשלומים של חברות וגופים ממשלתיים ולהקל על העצמאים שמעניקים להם שירות. במסגרת החוק מוגדר פרק זמן מקסימלי של 45 יום, אשר במהלכם הגופים הממשלתיים נדרשים להעביר תשלומים לספקים השונים.

מה הבעיה עם מוסר התשלומים הדחויים?

חוק שוטף פלוס 30 נועד לפתור את התסכול של נותני השירות, אשר לא מסוגלים לנהל את תזרים המזומנים מבלי לדעת כמה כסף צפוי להיכנס לתזרים ומתי.

המצב יצר בקרב עסקים רבים קשיים בניהול הכלכלי של העסק, אי וודאות והרבה מאוד לחץ, מכיוון שהם נאלצו כל הזמן "לרדוף אחרי הכסף", הבקרה על תשלומי הלקוחות הייתה מאוד מורכבת עבורם ומנעה מהם להתעסק בניהול השוטף של העסק, וכל זה מבלי שהתייחסנו לצ'קים שאין להם כיסוי.

חוק שוטף פלוס שלושים מאפשר כעת לבעלי עסקים לצפות את גובה ההכנסה הצפוי להם מידי חודש ולהתנהל באופן חכם, מבוקר ונכון יותר עבורם.

דברים שחשוב שתדעו על שוטף פלוס 30

  • במסגרת החוק נקבע כי מוסדות שלטון ומועצות מקומיות מחויבים לשלם תוך פרק זמן מקסימלי של 30 יום ממועד קבלת החשבונית, כלומר שוטף פלוס
  • עבור שירותי קבלנות המדינה רשאית לשלם תוך פרק זמן של 70 יום, והרשויות המקומיות תוך פרק זמן של 80 יום.
  • עבור פרויקטים במימון חיצוני על ידי מפעל הפיס או על ידי הבנק לדוגמה, התשלום צריך להתבצע תוך 10 ימים מקבלת התקציב.
  • החוק החריג את שירותי הבריאות, ביניהם קופות החולים, בתי החולים הציבוריים, מגן דוד אדום וספקים של מערכת הבריאות.
  • החוק תקף גם למוסדות מתוקצבים, ביניהם מוסדות להשכלה גבוהה כמו אוניברסיטאות, רשות ניירות ערך, יד ושם, האקדמיה ללשון וכו'.
  • גופים ציבוריים ועסקים פרטיים שמפגרים בתשלום צפויים לשלם ריבית פיגורים יחד עם הפרשי הצמדה וריבית.

הכל טוב ויפה, אלא שבפועל לקוחות מעמידים את הקבלנים והעסקים השונים בפני מצב לא פשוט. התחרות בשוק כל כך גדולה, שהם מציבים לספק או לקבלן עובדה מוגמרת, קח את העבודה בתנאי התשלום שאני מוכן לעמוד בהם, או שהיא תהיה של מישהו אחר!

אפשר לפדות את התשלום מוקדם יותר

בעל עסק או נותן שירות שקיבל צ'ק דחוי לא חייב לשמור עליו בכיסו ולהמתין למועד הפירעון.

בית מאור מעניקה פתרון יעיל וייחודי לעסקים, שמבקשים לפדות את התשלומים הדחויים במקום. זה אומר שהספק או בעל העסק לא צריך לחכות עד למועד הפירעון של הצ'קים, קיימים פתרונות אשראי על מנת שיוכל בעל העסק להמשיך להניע פעילות שלו ולהשתמש באשראי לצורכי העסק, החל מתשלום משכורות לעובדים ועד לרכישת ציוד חדש לעסק.

חברת בית מאור מעניקה מגוון פתרונות נוספים לעסקים וללקוחות פרטיים, ביניהם המרות מט"ח, משכון זהב ותכשיטים ועוד. חברתנו פועלת תחת פיקוח של הרשות לניירות ערך ומשרד האוצר תוך שמירה קפדנית על הנדרש על פי חוק.

אם יש בכיסכם צ'ק דחוי, זכרו שהוא לא מועיל לתזרים המזומנים של העסק, כל עוד הוא לא נפרע. אנו מזמינים אתכם ליהנות משירות מקצועי, אדיב ומהיר שיבטיח לכם פעילות עסקית שוטפת ויציבה.

לקריאה נוספת על 5 עובדות שלא ידעתם על ניכיון צ'קים בקרו כאן.

/ 5.

לכניסה לאזור האישי, הזינו אימייל וסיסמא: