באישור שוק ההון
מס. רישיון למתן אשראי - 54530
מס. רישיון המרת מט״ח - 57692

בעל עסק, האם את/ה מכיר/ה את החוק להגבלת השימוש במזומנים?

החוק להגבלת שימוש במזומנים נכנס לתוקף, מה שאומר שבעלי עסקים צריכים למצוא פתרונות תשלום מתקדמים יותר ולהגן על עצמם מפני שיקים חוזרים ובעיות נוספות. מה אנחנו יכולים לעשות בנידון? במאמר הבא אנחנו הולכים להסביר לכם בדיוק למה כל בעל עסק צריך להכיר את החוק הזה, וחשוב מכך – מהי דרך ההתנהלות הנכונה לנוכח העובדה שכבר אי אפשר לקבל מזומן ביד. כל הפרטים בכתבה.

מהו החוק להגבלת השימוש במזומנים?

החוק להגבלת שימוש במזומנים הוא חוק אשר מגביל ביצוע עסקאות במזומן, מחייב אותנו להשתמש בדרכי תשלום אחרות בעסק שלנו. 

מהו הסכום המקסימלי לתשלום במזומן המותר בחוק?

הסכום המקסימלי המותר בחוק היה 15,000 שקלים, לאחר מכן הוא ירד ל-6,000 שקלים, והחל מאוגוסט האחרון הסכום עומד על 6,000 שקלים בלבד – ירידה משמעותית לכל הדעות.

עם זאת, קיימות עסקאות יוצאות מן הכלל אשר ניתן לערוך אותן במזומן גם בסכומים גדולים יותר. דוגמה לכך היא עסקאות רכישת רכב, עסקאות בין אנשים פרטיים, וכיוצא בזאת.

למה קיים חוק להגבלת השימוש במזומנים?

החוק קיים על מנת לאפשר לרשויות המס לפקח טוב יותר על עסקאות שונות המתרחשות בישראל, ובכך למנוע מקרים של הלבנת כספים, העלמות מס ופעילויות בלתי חוקיות אחרות.

מהן האלטרנטיבות לשימוש במזומנים העומדות לרשותנו?

כמובן שקיום החוק להגבלת השימוש במזומן אינו אומר שנבצר מאיתנו לבצע עסקאות בסכומים גדולים. הנה פתרונות התשלום העומדים בפני בעלי העסקים.

העברה בנקאית

העברה בנקאית היא אפשרות תשלום נפוצה למדי. הבעיה עם אפשרות זו היא שאתם עומדים לראות את ההעברה רק ביום העסקים הבא, ולכן קבלת השירות עלולה להידחות – דבר אשר הופך אתכם להרבה פחות אטרקטיביים בעבור הלקוח העומד מולכם.

תשלום באשראי

תשלום באשראי הוא פתרון טוב עבור מי שמסגרת האשראי שלו מאפשרת העברה של סכומים גדולים.

מהו הסיכון בשימוש בצ'קים?

כמובן שקיימת הסכנה שתקבלו שיק דחוי, בעיקר אם אתם עובדים עם לקוח שאינו מוכר לכם. כיום, קיימות אפשרויות לניכיון שיקים עם חברות חוץ בנקאיות כמו בית מאור.

מה עושים במקרה שצ'ק חוזר?

במקרה שחזר לכם שיק בסכום גבוה, תוכלו לפנות לניכיון שיקים לפרטיים (בבית מאור קיים גם מסלול לעסקים קטנים). אצלנו תוכלו לקבל שירות מהיר ואמין בעמלות נמוכות וללא שעבוד של השיק, כך שהמזומן יהיה אצלכם ביד במהירות האפשרית.

בית מאור – להפוך צ'ק דחוי למזומן, מאז 1997

אנחנו מזמינים אתכם לפנות אלינו עוד היום לקבלת שירותים פיננסיים: ניכיון המחאות והמרות מט"ח. חברת בית מאור פעילה כבר מאז 1997, ומחזיקה בכל האישורים הדרושים מרשות המיסים. החברה צברה מוניטין חיובי באמצעות מתן שירות מהשורה הראשונה לאלפי לקוחות לאורך השנים. אנחנו מזמינים אתכם להצטרף לקהל הלקוחות הגדול שלנו, וליהנות מאמינות, שקיפות ומקצועיות ללא פשרות.

/ 5.

לכניסה לאזור האישי, הזינו אימייל וסיסמא: