באישור שוק ההון
מס. רישיון למתן אשראי - 54530
מס. רישיון המרת מט״ח - 57692

יש לעסק בעיה תזרימית? בחרו נכון את מקורות האשראי

נגיף הקורונה אמנם ריצד לו בתודעה עוד הרבה לפני ש'עשה עלייה' ארצה. אולם התפרצותו הפתאומית והגזירות הכלכליות הקשות שהובאו עמו על עסקים רבים בישראל, הובילו לא מעט עצמאיים לחפש אחר מקורות מימון שיחזיקו אותם עם הראש מעל המים.

בבית מאור אנו שמחים להוות פתרון כלכלי יציב ואיכותי עבור מגוון רחב של עסקים, ולספק מענה תזרימי עם שירות ניכיון שיקים המפוקח על-ידי הגורמים הממשלתיים הרשמיים הנדרשים. במאמר הבא נרצה להתייחס לצעדים בהולים שבעלי עסקים יכולים לעשות, ושלעתים עלולים להוביל לבחירות שגויות.

בדקו היטב את רישוי מקור ההלוואה

עד כמה שהפרסומות מטעם הבנקים השונים הדיפו ניחוחות פטריוטיים ומלכדים, הרי שבפועל בעלי עסקים רבים, ואף כאלו אותם ניתן לכנות וותיקים ומבוססים, נתקלו בכתף קרה שלא הסכימה לאשר ולו הלוואה קטנה וקצרת טווח.

האפשרות לפנות לקבלת אשראי חוץ בנקאי בדמות הלוואות בריביות משתנות, תמיד נמצאת על הפרק, וחשוב לדעת שכיום הרוב הכולל של הגופים בישראל פועלים על-פי חוק ובכפוף לפיקוח ממשלתי הדוק. 

ועם זאת, קל מאוד לבחור בגוף האשראי הראשון שבו פוגשים. נכון, כעת אתם נתקלים במחסור חריף במזומנים, ולמרבה הצער התחושה כאילו ואנחנו לבד במערכה היא לא כל כך רחוקה מן המציאות שאותה ביססה הממשלה. קחו נשימה עמוקה והקפידו לוודא שאכן מדובר בגוף מורשה למתן הלוואות. עמדו על זכותכם לראות את הרישיונות הנדרשים.

עבדו אך ורק מול חברות ניכיון שיקים מורשות

חברתנו פועלת באישור משרד האוצר, ומציגה בשקיפות מוחלטת את כל ההיתרים והרישיונות הנדרשים. למרבה הצער, כמה גורמים פרטניים אשר עודם פועלים באופן שאיננו מוסדר או תואם את ההנחיות, מעיבים על התחום ומציגים אותו באור שאיננו חיובי.

ניכיון שיקים הוא כלי אשראי פופולרי המאפשר לקבל תשלום מידי בתמורה לשיק דחוי. בימים כסדרם ועל אחת כמה וכמה לאחר השפעת מגיפת הקורונה, ניכוי שיקים הוא לא אחר מאשר פתרון מידי יעיל ופשוט עבור המגזר העסקי.

למעשה, אין מדובר בפעולה המנוגדת לשימושם של שיקים דחויים, ולצד גופים חוץ בנקאיים שונים, ניתן למצוא שירות זהה להם בבנקים המובילים.

נורות אדומות עליהן מוטב לשים את הדגש

התשובה היא הרבה יותר פשוטה ממה שאתם וודאי מדמיינים – רגולציה. הלוואות חוץ בנקאיות מוכרחות לפעול תחת פיקוח רגולטורי, וכל גוף אשר איננו מציג או מתמהמה מלספק אסמכתא בדמות רישוי או היתר, הרי שמוטב לקחת אוויר ולזכור שישנן דרכים רבות נוספות שבאמצעותן ניתן לקבל את האשראי, וכי מדובר בשירות המוצע על-ידי מגוון רחב של חברות. 

כמו כן, תנאי האשראי יכולים בהחלט להסגיר את העובדה שאין מדובר בגוף מורשה. גופים אשר פועלים ללא כל אישור, מציבים תנאים קשים שלרוב אינם עומדים בבוחן המציאות עם יכולת ההחזר של הלווה. החוק מיתיר ריבית אפקטיבית של עד פי 2.25 מן הריבית המוכרזת על-ידי בנק ישראל. הקפידו להתעדכן בכל התחיקות והקביעות של בנק ישראל בטרם הגעתכם לקבלת ההלוואה, והקפידו לקבל החלטות שאינן מבוססות על בהלה וחופזה.

מאמר זה נכתב בשיתוף עם ליאור אייזינגר משרד המתמחה בחקירות כלכליות

/ 5.

לכניסה לאזור האישי, הזינו אימייל וסיסמא: