באישור שוק ההון
מס. רישיון למתן אשראי - 54530
מס. רישיון המרת מט״ח - 57692

מהו חוק המזומן החדש וכיצד ישפיע על בעלי עסקים

לפני כשנתיים נכנס לתוקף חוק המזומן החדש. אפשר לראות עם כניסתו שיש הרבה דברים שהם לא ברורים לבעלי העסקים. חייבים להבין את כל מה שנוגע לשימוש במזומן, מה ההשלכות של החוק לגבי גביה מלקוחות, מה המטרה של החוק, על מי החוק חל, איך יאכפו אותו, אילו עונשים יוטלו על אלו שעוברים על החוק ואיך אתם יכולים להתכונן אליו. היום אנחנו נדבר על מהו חוק המזומן החדש וכיצד ישפיע על בעלי עסקים. הישארו איתנו כי יש בשביל מה.

האם חוק המזומן החדש ישפיע על ניכיון שיקים?

ניכיון שיקים היא פעולה שמקבלים עליה כסף מזומן בעבור שיק שהוא דחוי בתמורה לעמלה. עד היום, שיקים שלא היה רשום עליהם למוטב בלבד התגלגלו מאדם לאדם בלי הגבלה. זהו מעשה שמקשה מאוד על המעקב ויצר לגיטימציה להשתמש בכסף שחור. חוק המזומן החדש ישפיע על ניכיון שיקים כי אם מותר לעשות עסקאות עד סכום מסוים במזומן כך גם עם שיקים. אי אפשר שהסכום בשיק יהיה יותר גבוה ממה שחוק המזומן מתיר, מכיוון שניכיון השיקים מכניס לכם את אותו הסכום כמו מזומן.

מה אומר חוק המזומן החדש לגבי העסקים?

חוק המזומן החדש יצא לפועל מכיוון שהוא אמור לסייע בכל המאבק בהון השחור ובכסף השחור ובכל פעילות שהיא פלילית, כמו העלמות מס, הלבנת הון ועוד. כמו כן החוק נועד לעשות גם צדק עם האוכלוסייה שכן משלמת המסים כחוק. החוק קובע כל מיני הגבלות על שימוש במזומן או בצ'קים. ההגבלות הללו חלות על כל עוסק, כל אדם פרטי, כל תייר, כל רואה חשבון וכל עורך דין שנותנים שירות עסקי. לא ניתן לעשות עסקאות גבוהות יותר מהסכום 6,000 ₪. בין אנשים פרטיים יהיה אפשר לעשות עסקאות של עד 15,000 ₪. החוק חל על בעלי העסקים אשר מעסיקים עובדים ומשלמים להם משכורות. מרגע כניסתו של החוק לתוקף המעסיקים חייבים לשלם את המשכורות שעוברות את ה-11 אלף שקלים בכל מיני אמצעים דיגיטליים, העברות בנקאיות, צ'קים ועוד. העיקר לא בכסף מזומן. הדבר יכול להקשות על בעלי העסקים, כי לא תמיד יש איך להעביר את הכסף באמצעים דיגיטליים ולא תמיד ניתן לעשות עסקאות בשיקים. לפעמים השימוש במזומן הוא יותר פשוט ואם יש עליו הגבלות הוא מקשה על ההתנהלות היומיומית.

האם תהיה אכיפה וענישה על חוק המזומן החדש?

האכיפה שתבוצע על חוק המזומן החדש תהיה ברוב המקרים, על בעלי העסקים ועל הלקוחות. עד שהחוק נכנס לתוקף, הייתה פחות אכיפה ולא הופעלו פעולות דרסטיות על כל מפרי החוק. אך ברגע שהחוק נכנס לתוקף, כל מי שעבר או עובר על החוק, נקנס בין 15 ל-30 אחוז מהסכום שאותו הם הפרו.

/ 5.

לכניסה לאזור האישי, הזינו אימייל וסיסמא: